Israel Hayom

אפקט הקורונה: יותר חולים מתו בהמתנה להשתלות

משרד הבריאות מאשש את חשיפת "ישראל היום" ● ב 2020 חלה ירידה חדה בכל סוגי ההשתלות, לצד עלייה מדאיגה במספר החולים שמתו בעת ההמתנה לניתוח ● "חולים ביטלו ניתוחים בגלל המגיפה"

- רן רזניק

השלכות קשות ומדאיגות על בריאות הציבור נרשמו בגלל מגיפת הקורונה: ירידה משמעותית בכל השתלות האיברים בישראל בשנת 2020 לצד עלייה טרגית במ ספר החולים שמתו בהמתנה להש תלות איברים. כמו כן נרשמה עלייה בתור ההמתנה להשתלות איברים, וירידה באיתור פוטנציאל תרומות האיברים. נתונים אלה מאשרים את החשי

פה באוקטובר ב"ישראל היום" שלפיה כבר אז התריעו מנה לי בתי חולים ורופאים בכירים כי מאז תחילת 2020 ניכרת ירידה חדה ומדאיגה, בתרומות והשתלות האיברים בישראל. הבכירים העריכו כי הנתונים דומים לאלו שפורסמו בעולם, שלפיהם עם פרוץ המגיפה, חלה ירידה של 50% ויותר בת רומות ובהשתלות איברים באנגליה, בארה"ב ובמדינות נוספות.

על פי הנתונים שפרסם אתמול המרכז הלאומי להשתלות במשרד הבריאות אכן חלה ירידה בכל הש תלות האיברים בישראל כאשר הירי דה הגדולה ביותר היתה בהשתלות ריאה )ירידה של ,(34% השתלות כליה 23%) ירידה(, השתלות כבד 17%) ירידה( והשתלות לב 9%) ירידה(.

על פי נתונים אלה, בגלל הירידה החדה בהשתלות האיברים היתה השנה גם עלייה מדאיגה של 10% בתור החולים הממתינים להשתלות, והשנה ממתינים לה שתלות 1,266 חולים לעומת 1,153 בתחילת .2019 נוסף על כך מתו השנה 63 חולים בהמתנה להשתלה, לעומת 50 חולים שנפטרו ב .2019 עוד דווח אתמול כי היתה ירידה מדאיגה של כ 30% בהסכמה לתרומות איברים להשתלה בתוך המשפחה, וב 2002 בוצעו 85 הש תלות איברים שנתרמו על ידי בני משפחה, לעומת 121 השתלות כאלה ב .2019

במרכז הלאומי להשתלות מסבי רים את הירידה בהשתלות ובתרומות איברים בתקופות הקורונה בסגרים המתמשכים בעובדה שמוות מוחי של חולי קורונה לא מאפשר תרומת איברים, בעצירה הזמנית של הניתו חים המתוכננים, בירידה בקורבנות תאונות הדרכים ובחשש של חולים הממתינים להשתלה להגיע לבית החולים ובכך הם דוחים את הניתוח.

 ?? צילום: דוברות בילינסון ?? "ישראל היום", 15.10.2020
צילום: דוברות בילינסון "ישראל היום", 15.10.2020

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel