Israel Hayom

ביד פצועה ובזרוע נטויה

כשהוא פצוע בכתף, באחת התחרויות החשובות ביותר בסבב, פיטר פלצ'יק חתם טורניר מאסטרס נהדר של המשלחת הישראלית על אדמת קטאר ● הג'ודוקא בן ה ,29 שמתחרה בקטגוריית משקל עד 100 ק"ג, זכה בארד - המדליה השלישית בכחול לבן

- עדי רובינשטיין

לאחר הקרב הראשון שלו בטו רניר המאסטרס בקטאר, פיטר פלצ'יק )29( נפצע בכתפו. רק לאחר הקרב האחרון, שגם הביא לו את מדליית הארד שהיתה כל כך חסרה לו, הוא הרשה לעצמו לשחרר צעקת כאב אדירה, שנשמעה היטב באולם הריק כמעט לחלוטין.

לאחר מכן, מאמן נבחרת הג'ודו אורן סמדג'ה הרים אותו באוויר כמעט עד לחדר ההלבשה, כמובן כדי להמשיך את החגיגות של השנה המ דהימה שעוברת על הג'ודוקא מספר 1 של ישראל. אלוף אירופה הטרי (עד 100 ק"ג) זכה במדליה אחרי ניצחון על אלוף העולם הפורטוגלי ז'ורז'ה פונסקה, שספג שלושה עונשים, נראה מטושטש לגמרי בזירה ובכל זאת גרר את פלצ'יק הפצוע לניקוד זהב מתיש במיוחד.

אורי ששון (מעל 100 ק"ג), מד ליסט הארד האולימפי מריו, הע פיל לשמינית הגמר, אך שם הפ סיד לטימור רחימוב הטג'קיסטני והודח. לי קוכמן (עד 90 ק"ג) הפ סיד באיפון בסיבוב הראשון, אבל הרוויח טיול נוסף לחו"ל על חשבון איגוד הג'ודו. בשורה התחתונה: הנבחרת שוב עומדת בציפיות, עם שלוש מדליות באחת התחרויות החשובות בסבב.

"התחרות הזו הוכיחה שישראל שייכת לטופ העולמי, וזה מגיע אחרי שנה מורכבת שבה המאמנים והספורטאים שלנו הציגו אופי אדיר ויכולות מעולות", אמר יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי, "הפנים שלנו כרגע לגראנד סלאם ת"א (הסכם האירוח בין יו"ר איגוד הג'ודו העו למי מריוס ויזר למשה פונטי נחתם נחתם אתמול רשמית בקטאר; ע"ר), כשמול העיניים כל הזמן נמצאים המשחקים האולימפיים בטוקיו. ברכות לפיטר, שמצליח בכל פעם לרגש מחדש ולהוכיח שהמקום שלו בצמרת העולמית".

אצל הנשים, חוסר המזל הצטרף גם לחוסר היכולת, כשרז הרשקו (מעל 78 ק"ג) נפצעה בחימום וב משלחת החליטו שלא תופיע לקרב הראשון שלה. הישראליות חוזרות עם הופעה בינונית ומטה מקטאר, ויש לקוות שהתחרות הבאה, שאמורה להיערך על אדמת ישראל, תעלה למקומיות את הביטחון.

 ?? צילום: באדיבות איגוד הג'ודו ?? פלצ'יק וסמדג'ה, אתמול בקטאר
צילום: באדיבות איגוד הג'ודו פלצ'יק וסמדג'ה, אתמול בקטאר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel