Israel Hayom

תפסיק לנדנד

טיילר דורסי נע בלי הפסקה בין עליות וירידות ● במשחק אחד הוא שובר שיא שלשות, ובזה שאחריו נתקע על נקודה ● הערב, מול באסקוניה, מכבי ת"א צריכה שהוא ידחף את הנדנדה למעלה

- יעקב מאיר ואבי סגל מכבי ת"א - באסקוניה יעקב מאיר

כשטיילר דורסי טוב, קורים למ כבי ת"א דברים טובים. כש טיילר דורסי לא פוגע, הצהובים בדרך כלל מפסידים. הבעיה: ברוב המשחקים השנה הוא לא היה טוב. התוצאה: מאזן 11:8 ביורוליג ומרחק משמעותי מה שמינייה הראשונה. מעבר ליכולת הלא טובה בחלק מהמשחקים, הבעיה העי קרית של דורסי היא חוסר היציבות. כדי לרדת לשורש הבעיה נעזרנו בע מוד הפייסבוק ‪.Pick and Roll‬

מהנתונים עולה כי בניצחונות של מכבי ת"א עומדים הממוצעים של דו רסי על 14.1 נקודות, 48.8% ל 3 ו 3.7 סחיטות עבירות, ואילו בהפסדים הוא קולע 7.5 נקודות בלבד ב 26.5% ל 3 וסוחט רק 2.7 עבירות למשחק.

ב 8 משחקים הוא קלע בספרות כפו לות ו 11 סיים בחד ספרתי. רק פעמיים העונה חיבר שני משחקים רצופים עם מעל 10 נקודות.

בנוסף ניתן לראות הבדלים משמעו תיים בין משחקי הבית ביורוליג למש חקי החוץ. בבית הוא קולע 7.5 נקודות ב 24.3% ל 3 ומוסר 1.4 אסיסטים בלבד, ואילו בחוץ המספרים מטפסים ל 12.8 נקודות ב 45.6% ל 13 ו 1.8 אסיסטים. בסבירות גבוהה ניתן להניח שיש לכך השפעה על המאזן השלילי של הצהובים במשחקי הבית בעונה הנוכחית .)5:4(

השבוע האחרון הוא למעשה תמונת מראה לעונה של דורסי וגם של מכבי ת"א. חמישה ימים בלבד לאחר שהצטיין בניצחון על אלבה ברלין עם 25 נקודות 5(מ 7 ל ,)3צנח ל 8 ב 1 מ 5 ל3 ומדד -5 בהפסד לאולימפיאק­וס. "אני חייב לעבוד על היציבות שלי", הודה השבוע דורסי, "אני שם על עצמי לחץ, אני חייב לקלוע את הזריקות האלה. אהיה יותר טוב במשחק הבא".

שיאי השלשות ואני

במהלך קדם העונה ביקש דורסי מא נשי מכבי ת"א להשיג עבורו את שיאי השלשות של המועדון בכל הזמנים. כש נשאל לשם מה הוא צריך את הנתונים ואם הוא מתכוון לקבוע שיא חדש משלו, ענה בקצרה: "עוד נראה".

את שיא השלשות למשחק אחד ביורוליג הוא כבר ניפץ, כשהמטיר 8 כאלה על הראש של חימקי במוסק בה בחודש אוקטובר. משחק אחרי זה הוא סיים עם נקודה אחת בלבד מול פנרבחצ'ה. בבית, איך לא.

את הניגודיות הזו על המגרש אפשר לקשר גם לניגודיות באופי מחוץ למג רש. מצד אחד מדובר באדם ביישן ובאחד השחקנים השקטים ביותר בקבוצה בש נתיים האחרונות. מצד שני, הסלנג שבו הוא משתמש, ההתנהלות ואפילו סגנון הלבוש מזכירים כוכבים אחרים ששיחקו בצהוב בשנים האחרונות.

בקבוצה מספרים שלפעמים דורסי נכנס לזון באימונים וצולף 30-20 של שות ברציפות ללא החטאה, כשהשחקנים עומדים מסביב וסופרים כמו בסרטונים שיוצאים מאימוני הכוכבים הגדולים בליגה ההיא מעבר לים. דורסי, הביישן, דווקא נהנה מהסיטואציה.

עניין של מעמדות

כעת נשאר לנסות להבין מדוע דור סי לא מצליח לחבר רצף של משחקים טובים ולהיות השחקן השני בחשיבותו בקו האחורי ליד סקוטי ווילבקין, כיאה לשחקן שמשתכר הכי הרבה מבין הגא רדים, חוץ מהכוכב הגדול.

מאז שהגיע למכבי ת"א בקיץ ,2019 דורסי פתח בחמישייה ארבע פעמים בלבד מתוך 46 משחקי יורוליג. העו

נה הוא פתח בשלושה בלבד מתוך .19 אפשר לומר שמדובר בהחלטה מקצו עית וברצון של הצוות המקצועי להביא כוח אש מהספסל, אבל כשהגארד נשאר מחוץ לסגל ולא שיחק בשלושת המש חקים החשובים ביותר שיש בכדורסל הישראלי עד ינואר – גמר גביע ווינר, רבע גמר גביע המדינה מול הפועל ת"א והקלאסיקו בליגה נגד הפועל ירושלים, זה אומר הרבה על מעמדו. בזמן הזה, אלייז'ה בראיינט עקף אותו והפך לגארד השני בחשיבותו בקבוצה.

הצוות המקצועי מנסה לעזור לשח קן להתייצב ולהיות בורג מרכזי. לפני המשחק מול אלבה בשבוע שעבר הכין ספרופולוס תרגילים ספציפיים עבו רו ואף הצליח, אבל לצערו לא היתה לכך המשכיות. הערב מול באסקוניה הצהובים יצטרכו את דורסי בשיאו, אחרת הם עלולים להפסיד את המשחק ואולי גם את העונה כולה.

 ?? צילומים: אלן שיבר ?? דורסי. "אני חייב לעבוד על חוסר היציבות שלי"
צילומים: אלן שיבר דורסי. "אני חייב לעבוד על חוסר היציבות שלי"
 ??  ?? דורסי עם ווילבקין
דורסי עם ווילבקין
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel