Israel Hayom

כבר לא הצל של עצמו

בקיץ 2019 מרקו אסנסיו היה על דרך המלך, אבל פציעה קשה הרסה הכל ● גם אחרי שיקום ארוך, הוא נזקק ל 1,000 דקות משחק, כדי לכבוש ושוב להאמין בעצמו ● הערב מול בילבאו בחצי גמר הסופר קופה, ירצה להוביל את ריאל מדריד לגמר

- דור הופמן

מרקו אסנסיו היה קרוב מאוד להאמין שזה לא יחזור יותר לעולם. שה ביטחון, היכולת, המהירות, הבעיטה, התחושה - שכל אלה נלקחו ממנו עם הפציעה הקשה שעבר בברך ביולי ,2019 במשחק הכנה מול אר סנל. אפילו שחזר בישורת האחרונה של העונה הקודמת ואפילו שכבש שלושה שערים שתרמו לאליפות הדרמטית, הקשר בן ה 24 הרגיש שהגולים האלה הם היוצא מן הכלל שלא מעיד על כלום.

אסנסיו הביט במראה וראה צל, והצל הזה הוא שלבש העונה את החולצה של ריאל מדריד. עד תחי לת 2021 הקיצוני הספרדי כמעט ולא בעט לשער, כדרר, תיקל או יצא לספרינט. הוא ספר 19 מש חקים רצופים בלי גול או בישול, הרצף השלילי הארוך בקריירה שלו, והראש החל להתמלא במחשבות נו סטלגיות - על מה שהיה פעם, ומה שכבר לא יהיה.

ואז הגיע המשחק מול גראנדה. רודריגו נפצע בשלב מוקדם, אס נסיו נכנס, ובסיום פריצה נהדרת באגף בישל לקאסמירו את ה 0:1 בדרך לניצחון 0:2 חשוב. הספרדי, שגם כמעט כבש שער נדיר בבעיטת יעף עם העקב, סדק סוף סוף את הבצורת והיה מעורב בשער של קבוצתו. עשרה ימים אחר כך ריאל אירחה את סלטה ויגו, ואסנסיו כבר ניפץ את הבצורת לרסיסים.

במחצית הראשונה בישל ללוקאס ואסקס את הראשון, ובמחצית הש

נייה כבש בעצמו את 0:2-ה שהיה שערו הראשון העונה וכזה ששם סוף ל 1,000 דקות, 20 משחקים וארבע בעיטות מתסכלות לקורות השער. "סוף סוף זה הגיע", שחרר אסנסיו אנחת רווחה בסיום אותו המשחק, "אנשים לא מבינים שתהליך השי קום הוא ארוך וקשה שדורש זמן משחק, אבל אני עובד בלי הפסקה והעיקר שאני בכיוון הנכון".

כשהכל נעצר

אסנסיו כבר היה בכיוון הזה כשהפציעה הגיעה. אמנם עונת 2018/2019 לא היתה מוצלחת מב חינתו ומבחינת ריאל, אך לפניה הספיק לעשות הרבה דברים גדולים בימים שהבלאנקוס היו הכי גדו לים מכולם.

ב 2016/2017 כבש בסופר קאפ האירופי מול סביליה וברבע גמר וגמר ליגת האלופות, עונה אחר כך כבש פעמיים בסופר קאפ הספר די מול ברצלונה ובחצי גמר ליגת האלופות, בהמשך האריך חוזה והפך לחלק אינטגרלי מריאל מדריד. נדמה היה שהרכש ממיורקה מצליח להשת חל למשבצת שמעטים הספרדים שהצלי חו להשתחל אליה - שחקן התקפה בריאל מדריד - והעונה שעב רה היתה אמו רה להיות עונת הקפיצה.

משחקן משנה מצוין שאמר פעם, "אני לא צריך להוביל, יש

פה שחקנים מנוסים ממני", אסנ סיו אמור היה להפוך לשחקן ראשי, לכוכב, למישהו שאפשר לסמוך עליו. לפי אנשים שקרובים עליו והעידו על כך בכתבה שפורסמה ב"אל פאיס", הקיצוני היה מודע לציפיות האלה והכין את עצמו לקפיצת המדרגה לקראת עונת .2019/2020 "הוא הבין שזה הזמן שלו", אמר מקורב, ובאמת במסע המשחקים בארה"ב אסנסיו נראה חד ומפו קס. במשחק מול ארסנל במריל נד הוא בעט פצצה לקורה בדקה ה ,52 שלוש דקות אחר כך היה מעורב בשער של גארת' בייל, בדקה ה 59 כבש בסיומה של הת קפה שהוא עצמו בנה, ועוד שלוש דקות קדימה סובב את הברך ונפל. בדיוק כשהתחיל את הדרך למעלה, הכל נעצר. התפנית במסלול הקריירה של אסנסיו הובילה לכך שעונת המבחן נדחתה, ועברה לעונה הזאת. הקי צוני כבר בן ,24 לריאל מד ריד יש צרכים מאוד ברו רים ודרישות מאוד גבוהות משחקני ההתקפה שלה, ואסנסיו צריך לשכ נע שהוא מסוגל לספק אותם באופן קבוע. אחת הב עיות הקשות של הבלאנקוס מאז עזיבת כריס טיאנו רונאל דו היא כיבוש שערים, וריאל מתקשה למצוא את מי שימלא את החסר לצידו של קרים בנזמה. ויניסיוס ורודריגו לא יציבים, אדן הזאר לא כשיר רוב הזמן, לוקה יוביץ' כבר שוחרר וחזר לאיינטרכט פרנקפורט ולאסנסיו יש הזדמנות להתקדם בהיררכיה.

"זמן וסבלנות"

לשמחתו, התמיכה שהוא מקבל היא מוחלטת. משפחתו הקרובה לא נתנה לו להוריד את הראש, חבריו לקבוצה המשיכו לעודד, וזינדין זידאן מעולם לא הפסיק להאמין - גם כשהביקורות היו קשות: "אתם חייבים להפסיק לנתח כל פעו לה שלו ופשוט לתת לו לשחק", אמר הצרפתי לעיתונאים לפני כחודש, "אני סומך עליו כי הוא כישרון גדול. הוא ההווה והעתיד של הקבוצה".

המשחקים האחרונים מול גרא נדה, אלצ'ה, סלטה ויגו וגם ב 0:0 מול אוססונה - שם היה הכי קרוב לכיבוש - מחזקים את התחושה שאסנסיו מסוגל לחזור ולהיות ההווה של ריאל. לגבי העתיד, יש לו עוד דרך לעשות ושכנועים לשכנע. "אני צריך זמן וסבלנות כדי לחזור לשיא שלי", אמר בש להי נובמבר, ועושה רושם שהוא בכיוון הנכון.

כשרגעי ההכרעה של העונה באופק ויורו 2021 ממתין בקיץ, אסנסיו צריך להמשיך ולספק קב לות, ועדיף שיהיו כמה שיותר יוק רתיות. חצי גמר הסופר קופה מול אתלטיק בילבאו הערב הוא הזד מנות בדיוק כזאת. להוכיח לכולם שמרקו אסנסיו התאושש מהפציעה לחלוטין והוא עדיין השחקן הזה שי כול להיות שם עבור ריאל מדריד כשגביע עומד שם על הפרק.

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? מול אוססונה. לחזור לשיא
צילום: אי.פי.אי מול אוססונה. לחזור לשיא
 ??  ??
 ?? צילום: רויטרס ?? זידאן. תמיכה
צילום: רויטרס זידאן. תמיכה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel