Israel Hayom

מורשת אדלסון תישמר ואף תתעצם

- הכותב הוא רקטור אוניברסיטת אריאל

בשבוע שעבר הלך לעולמו איש יקר מאוד, איש חזון ועשייה, שעשה רבות למען העם היהודי ומדינת ישראל. על תרומתו המגוונת והרחבה במישור הארצי והלאומי אחרים כבר סיפרו, ועוד יספרו רבות. אני מבקש להתמקד בעשייתו למען קידומה של אוניברסיטת אריאל בשומרון, אשר הגיעה למקום שבו היא עומדת היום הרבה בזכות תמיכתו.

שלדון אדלסון היה איש אגדי, שהאמין ועשה לשם פיתוחו של המו סד האקדמי באריאל. הוא עשה זאת בתקופות רגועות, אך גם ובמיוחד בזמנים קשים, שבהם העולם התאגד יחדיו נגד הפיכתנו לאוניברסיט­ה והתפתחותנו. שלדון הביע את תמיכתו בנו באופן פומבי, בהפגנתיות ובגאווה גדולה.

בזכות אמונתו ותמיכתו הוקם באוניברסיט­ת אריאל בית ספר לר פואה על שם מרים ושלדון אדלסון, וכיום כבר לומדים בו שני מחזורים של רופאים לעתיד. הקמת בית ספר לרפואה היתה אירוע היסטורי, ששינה את פניה של האוניברסיט­ה וצפוי בעתיד להשפיע על המערך הרפואי בישראל.

שלדון תרם רבות לאוניברסיט­ה. עם זאת, תרומתו העיקרית בעיניי לא היתה חומרית, אלא מורלית. במוסד המתמודד עם קשיים רבים וחרמות שונים, נוסף על קשיים הנערמים מול כל גוף אקדמי צעיר, לפעמים הדבר החשוב ביותר הוא השותפים לדרך. דמות חיצונית המאמינה בך ובמטרותיך.

שלדון העניק לנו פעם אחר פעם תקווה, חזון, נחישות וכוח, ודאג לה דגיש בכל הזדמנות את החשיבות האקדמית הטמונה באוניברסיט­ה שלנו.

לא אשכח את ביקורו הראשון באוניברסיט­ה, אז עוד הייתי ראש המ חלקה לביולוגיה מולקולרית. במהלך הישיבה שנערכה עימו הוא הצהיר: "יוקם כאן בית ספר לרפואה! אני אעזור לכם". מאז ביקר שלדון כמה פעמים באוניברסיט­ה, ובכל פעם התרגשנו מחדש מהנוכחות החברית שלו ומהאמונה שלו בנו.

איבדנו איש יקר, אבל העשייה שלו לקידום האקדמיה רק תלך ותתעצם. בית הספר לרפואה ולצידו המרכז הרפואי שנבנה בימים אלו מהווים אבן דרך חשובה למען שגשוג האזור וכלי נהדר להידברות ולקידום השלום באזורנו. זה היה חזונו, כפי שאמר באחד מביקוריו האחרונים באוניברסיט­ה: "אני צופה שהקמת בית הספר לרפואה והמרכז הרפואי תהווה בסיס טוב לקידום השלום עם שכנינו - וכך אני מאמין שאכן יהיה".

אי אפשר שלא להתייחס גם לקשר העמוק והקרוב שהיה בין ד"ר מרים ושלדון אדלסון ליגאל כהן אורגד, מייסד האוניברסיט­ה, גם הוא איש מופת, שהלך לעולמו לפני כשנה. הם היו שותפים מלאים לחזון, ולמעשה. בז כות אנשים כאלה וחזונם מתקדמת ופורחת אוניברסיטת אריאל בשומרון.

נזכור אותך תמיד, שלדון, ונדאג שהמורשת שלך תישמר ותתעצם. אנו מוסרים את תנחומינו למרים, למשפחת אדלסון כולה ולכל עם ישראל עם פטירת יהודי יקר זה. יהי זכרו ברוך.

 ??  ?? פתיחת שנת הלימודים בבית הספר לרפואה באריאל, 2019
פתיחת שנת הלימודים בבית הספר לרפואה באריאל, 2019

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel