Israel Hayom

מסתמן: הסגר יוארך בשבוע

נשארים בבית? ביום רביעי צפויה להתקבל ההחלטה אם להאריך את הסגר ● לאחר "חישובי כמות", מבצע ההתחסנות יחזור לפעול בקצב מלא ● "מדובר בהצלחה עולמית - פתיחת המשק כבר במארס"

- יהודה שלזינגר, איציק סבן, אריאל כהנא ודניאל סיריוטי

המרוץ בין החיסונים לבין הת חלואה ימשיך בשבוע הקרוב לתת את אותותיו. אחרי ירידה קטנה במספר המתחסנים בשל מה שמוגדר "חישובי כמויות" יחזרו השבוע למתן חיסונים בקצב מלא. ההערכות בקרב מקבלי ההחלטות הן כי יגיעו למתן של כ 200 אלף חיסונים ביום. מדובר בהצלחה חסרת תקדים בעולם, וההע רכה היא כי בעקבות קצב החיסונים המהיר ייפתח המשק באופן מלא כבר בחודש מארס הקרוב.

החזרה לשגרה תיעשה, כידוע, בא מצעות הדרכון הירוק. ההערכה היא כי בקרב מגזרים מסוימים, כמו בעולם התרבות שבו מזמינים אירועים מראש, יהיה קל יותר לחזור לשגרה באמצעות אותו דרכון. מדובר בבשורה טובה למו סדות התרבות, לאחר שבשבוע האחרון סוכם בין נתניהו, ישראל כץ ואביב גפן על הזרמה של כ 70 מיליון שקלים לאירועי תרבות ברשויות המקומיות, כדי להניע את החזרה לשגרה.

בינתיים בישראל נמשך הסגר. ביום רביעי הקרוב ייערך דיון בנוגע להארכת הסגר בשבוע נוסף. בקרב מק בלי ההחלטות אומרים כי יכול להיות שיידרשו להארכת הסגר בשבוע נוסף,

והדבר ייבחן לפי נתונים ותחזיות של גורמי המקצוע.

כמו כן, נראה כי ראש הממשלה טרם החליט אם להאריך את הסגר או לא, ונראה שהוא מחכה לנתונים של ימים שלישי ורביעי כדי לדון בהם. הנתון העיקרי הוא ה R )עקומת ההדבקה(, יותר מה N )מספר הנדבקים(, בגלל החיסונים. מצפים לראות גם ירידה במספר החולים קשה )בזכות החיסונים(.

גורם בכיר המעורה בנושא אמר ל"ישראל היום": "מדובר בהצלחה עו למית. יש מדינות בחו"ל שמדברות על סגר מלא עד סוף אפריל, אצלנו החי סונים כבר עובדים והפתיחה המלאה של המשק תהיה ככל הנראה בחודש מארס. מדברים על ניהול כושל, אבל זה קשקוש. מדובר בהצלחה ענקית, יש רק שני דברים שעובדים - סגר וחיסו נים. אצלנו יש גם אכיפה טובה יותר מבכל המדינות. תמיד יש מגזרים שלא

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? חברי הכנסת מפירים את הסגר
חברי הכנסת מפירים את הסגר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel