Israel Hayom

פרופ' אש: "מצפים להשפעת הסגר והחיסונים"

שיאי התחלואה: מספר הנפטרים מקורונה צפוי להגיע מחר ל 4,000 ● החל מהיום - קופות החולים יחלו לזמן בני 45 להתחסן

- מיטל יסעור בית אור, אסף גולן, איציק סבן ויאיר אלטמן

מצייתים, זה קורה בכל מדינה, פה אלה החרדים, אבל יש אכיפה".

אכיפה מדורגת

בתוך כך, החל מהבוקר ולאורך השבוע תותאם פריסת המחסומים המשטרתיים לשעון החיים ותשוב לפעול במתכונת מדורגת של הצבת מחסומים לפרקי זמן משתנים לאורך היום והלילה.

במהלך סוף השבוע הגבירה המש טרה את פעילות האכיפה, ואלפי שו טרים נפרסו במגוון משימות במרחב העירוני והבין עירוני ברחבי הארץ. מיום שישי ועד אתמול בצהריים נר שמו 8,508 דו"חות על ידי השוטרים ברחבי הארץ בגין הפרות של תקנות הקורונה. מרבית הדו"חות נרשמו בגין יציאה ממקום מגורים למטרה או לפ עולה שאינה מותרת.

כמו כן, חולקו דו"חות על התקה לויות אסורות של מי שמרוחק מביתו יותר מ 1,000 מ' למטרה אסורה - 6,869 דו"חות, ובהם גם 1,118 דו"חות בגין אי עטיית מסיכה, 112 דו"חות בגין הפרת חובת בידוד, 87 דו"חות בגין הפרות שונות של בתי עסק וכן 242 דו"חות בגין שהייה במקום צי בורי שפעילותו נאסרה.

בתוך כך, חברי כנסת ממפלגות שונות השתתפו אתמול בסולחה בין שתי משפחות בגליל התחתון, שה תקיימה בנוכחות 500 איש ובניגוד להנחיות האוסרות התקהלות בשל מגיפת הקורונה. נוסף על כך, בת מונות ובסרטונים שהופצו מהאירוע נראו רבים מהמשתתפים כשהם אינם עוטים מסיכות כנדרש ולא שומרים על ריחוק חברתי. מספר הנפטרים מקורונה צפוי להגיע מחר ל 4,000 ורשם בשבוע האחרון שיאים של יותר מ 50 נפטרים ביום.

בשבוע שחלף נפטרו 272 חולי קורונה. מספר הנפטרים במחצית הראשונה של ינואר עומד על .561 קופות החולים יחלו לזמן היום בני 45 שנה ומעלה להתחסן, לצד המשך מאמץ בחיסון בני 60 ומע לה. קופות החולים ישלחו מסרונים ויפתחו את אפשרות זימון התור לקבוצות גיל אלו. עם זאת, יותר מ 20% מבני 40 ומעלה כבר חוסנו במהלך המבצע עד כה. עד כה הת חסנו יותר מ 2 מיליון איש במנה ראשונה וכ 200 אלף במנה שנייה. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 69% הגיעו לקבל את המנה השנייה כעבור 21 יום. עם זאת, ישנם 4% שטרם התחסנו בתוך 25 יום מה מנה הראשונה.

מנתוני משרד הבריאות עולה כי מספר החולים במצב קשה ממשיך לשבור שיאים. בבתי החולים מאושפזים כ 1,150 חו לים במצב קשה או קריטי. משרד הבריאות עדכן בשבת כי במעבדה המרכזית לנגיפים אות רו, באמצעות תהליך ריצוף, אר בעה מקרים נוספים של המוט ציה הדרום אפריקנית. עד כה זוהו 12 נשאים של הווריאנט. ארבעת הנשאים הם חוזרים מאיחוד האמירויות. החולים נמצאו חיוביים בבדיקה ראשונה בנתב"ג, וכעת הם נמצאים בבידוד. משרד הב ריאות מסר כי הוא ימשיך לעד כן בממצאים נוספים, ככל שיהיו. פרופ' נחמן אש: "אנחנו נמצאים היום בעומס רב על מערכת הב ריאות לנוכח מספר המאומתים הגבוה, כולל בבתי האבות והמע רכת הגריאטרית, ומספר החולים במצב קשה בבתי החולים. יחד עם זאת, אנו מצפים לראות בימים הק רובים את תחילתן של ההשפעות של הסגר והחיסונים. אנחנו מצפים לראות השבוע ירידה במספר היומי של החולים החדשים במצב קשה, האטה בעלייה עד לסוף השבוע במ ספר הכולל של החולים קשה ולא חר מכן ירידה, והתחלה של ירידה במאומתים".

בתוך כך, ביום שישי החל מבצע חיסון סוהרי שב"ס. זאת, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פנה ביום שישי האח רון פעם נוספת אל השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה. במכתב קבע כי הנחיית השר למנוע בשלב זה חיסוני קורונה לעצורים ואסירים במתקני שב"ס אינה מקובלת, ני תנה בחוסר סמכות ונגועה באי חו קיות בולטת.

היועמ"ש קובע כי על שב"ס לחסן את אוכלוסיית האסירים ללא דיחוי, בהתאם לסדרי העדיפויות שנקבעו על ידי גורמי הבריאות המוסמכים. עד כה חוסנו כ 80% מכלל סגל הסוהרים, וגם בשעה זו ממשיכות לפעול עמדות חיסון וסוהרים ממשיכים להתחסן. כ 2,000 סוהרים נוספים ישלימו את החיסון.

"מדברים על ניהול כושל, אבל זה קשקוש. מדובר בהצלחה ענקית, יש רק שני דברים שעובדים - סגר וחיסונים"

 ?? צילום: קוקו ?? הגברת האכיפה במהלך סוף השבוע
צילום: קוקו הגברת האכיפה במהלך סוף השבוע
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? 69% הגיעו לקבלת המנה השנייה
צילום: אורן בן חקון 69% הגיעו לקבלת המנה השנייה
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel