Israel Hayom

נתניהו: "עבאס לא מכיר בציונות, מה לי ולו"

רה"מ הכחיש בשיחות סגורות שיש שיתוף פעולה עם יו"ר רע"מ ● "רק לפני חודש הוא הצביע עם לפיד על חוק שהיה אמור למנוע ממני לכהן כראש ממשלה"

- יהודה שלזינגר כתבנו הפוליטי

בכלי התקשורת השונים מרבים לאחרונה לדווח על התקרבות בין ראש הממשלה לבין הציבור הערבי וטוענים כי בין נת ניהו ליו"ר רע"מ קיימים "דילים פוליטיים ושיתופי פעולה". אלא שבשיחות סגורות נשמע נתניהו אחרת לגמרי: "ברור שאנחנו נגד מנסור עבאס, הוא מהתנועה האס לאמית, הוא לא מכיר בציונות, מה לי ולו?!"

לדברי נתניהו, "אנחנו מתחרים על הקולות. הוא מתחרה נגדי. מד ברים על שיתוף פעולה בינינו, מה אני אגיד, ממש שיתוף פעולה נפלא. רק לפני חודש הוא הצביע עם יאיר לפיד על חוק שהיה אמור למנוע ממני לכהן כראש ממשלה".

נתניהו מאמין שמדובר בקמ פיין מתוכנן שמאחוריו עומדים אנשי גוש "רק לא ביבי", ושנועד להכשיר את קולות הערבים ליום שלאחר הבחירות, אז יוכלו להקים ממשלה בהישענות על קולות הע רבים. "הם )גוש 'רק לא ביבי', י"ש( מנסים להכשיר אותם כדי שיוכלו ללכת עם בל"ד. אנחנו לא מכשי רים אותם, אני נגדם, זו תעמולה של השמאל. אנחנו בעד המצביעים הערבים אבל לחלוטין נגד המפלגות האנטי ציוניות".

נתניהו אינו מצביע על מספר מנדטים שלדעתו אפשר להביא מהציבור הערבי לליכוד, אבל לד בריו, בציבור הערבי יש היענות מדהימה. "הרבה תומכים, הרבה אנשים, מאוכזבים מזה שהמפלגות הערביות הצביעו נגד הסכמי הש לום שהבאתי". לדבריו, יש "אינסוף" מועמדים בציבור הערבי המתחרים על שריון של מועמד מהמגזר לר שימת הליכוד.

אמש התקיימה פגישה מקוונת בין ראש הממשלה לבין ועד ראשי הרשויות הערביות בישראל. עוד לפני הפגישה דווח על כך שכמה ראשי ערים ערביות מתכוונים לה חרים את הפגישה. בליכוד אמרו כי "הפגישה נקבעה לאחר שוועד ראשי הרשויות הערביות, יחד עם מרכז השלטון המקומי, פנו לראש הממשלה וביקשו פגישה דחופה כדי להשתתף בתוכנית שראש הממשלה מגבש ויציג בקרוב למאבק בפשיעה ובאלימות הגואה בחברה הערבית".

לדברי הליכוד, "גורמים רדיק ליים ניסו להפעיל לחץ על ראשי הרשויות שלא להשתתף. חלק מאותם גורמים רדיקליים התנג דו להקמת תחנות משטרה בערים ערביות ולא עשו דבר מול משפחות הפשע בחברה הערבית".

נתניהו אינו מצביע על מספר מנדטים שלדעתו אפשר להביא מהציבור הערבי לליכוד בבחירות הקרובות, אבל לדבריו, בציבור הערבי יש היענות מדהימה

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? מנסור עבאס
צילום: אורן בן חקון מנסור עבאס
 ?? צילום: מוטי מילרוד ?? בנימין נתניהו
צילום: מוטי מילרוד בנימין נתניהו

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel