Israel Hayom

המרכז שמאל לא ממריא; אכזבה בקמפיין חולדאי: "לא עומד בציפיות"

- דניאל רוט אבנרי

שבועות אחרונים לסגירת הרשימות ובשמאל מרכז עדיין מחפשים נוסחה מנצחת. נכון לעכשיו מילת המפתח היא חיבורים, אבל יש עוד מכשולים רבים בדרך למהלך המתבקש.

ובתוך כך, משבר ב"הישראלים" בראשותו של רון חולדאי סביב קמ פיין המפלגה. גורם במפלגת היש ראלים סיפר ל"ישראל היום" כי "יש אכזבה. הקמפיין לא עובד כמו שצריך והמפלגה לא מתרוממת להתאם לצי פיות. לא פתחנו חזק כפי שהערכנו".

יו"ר מפלגת הישראלים, רון חו לדאי, ניצל את מעמדו כראש עי ריית תל אביב כדי להתנגח בנתניהו: "עולם התרבות בקריסה. ההתפא רות של נתניהו ב 70 מיליון שקלים ל'סיוע' היא בדיחה פופוליסטית על חשבון האמנים. מי שעמד לצידו בה כרזה המגוחכת שימש ניצב בתיאטרון האבסורד. רק בתל אביב יפו מושק עים בתרבות מאות מיליונים בשנה. אז קח טיפ חינם, ביבי - תשקיע יותר בלהציל את התרבות ופחות בלהציל את עצמך".

במרכז שמאל מחפשים חיבורים וכל העיניים נשואות ליו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, שדווקא מחפש את קרבתו של יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער. לפיד התבטא אמש ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 12 ואמר כי "רון חולדאי הוא איש ראוי מאוד, אנ

חנו ביחסים טובים". על סער אמר כי "אני רואה אופציה להצטרף אליו לקואליציה, הנדסנו יחד את הפלת הממשלה הנוכחית".

בנוגע לקריאה של גנץ לאיחוד במרכז שמאל, שלל לפיד את דבר קיום השיחות בינו לבין שותפו לש עבר: "אין מו"מ ביני לבין בני גנץ, לא דיברנו מאז פירוק כחול לבן. הדלת שלנו פתוחה כי צריך לייצר אלטרנטיבה שלטונית".

גנץ, מצידו, הוציא את ההודעה הבאה אמש: "מאוד מדאיג אותי שחולדאי, בוגי, שלח וזליכה לא עוברים את אחוז החסימה, ולא קו ראים לאיחוד. חברים, מתאחדים - מנצחים".

מ"הישראלים" נמסר בתגובה: "אנחנו מבינים שהיריבים בלחץ, אבל הקמפיין שלנו רק בראשי תו, ובקרוב מאוד לא יהיה מקום לספק ש'הישראלים' היא בית פו ליטי ערכי וחזק, שלא מתחפש ולא מתקפל, אשר יאחד ויוביל את גוש המרכז שמאל".

 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? חולדאי
צילום: גדעון מרקוביץ' חולדאי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel