Israel Hayom

פלייטיקה הישראלית מגיעה רחוק: מונפקת בנאסד"ק

החברה, שנוסדה רק לפני קצת יותר מעשור בת"א, נמכרה לפני כחמש שנים לתאגיד סיני תמורת 4.4 מיליארד דולר ● אתמול היא נסחרה לפי שווי של כ־31 מיליארד דולר

- ערן בר־טל

פלייטיקה, החברה הישראלית הידועה, הוקמה על ידי רוברט אנטוקול ואורי שחק, בנו של אמנון ליפקין־שחק ז"ל, שפרש מהחברה 2014־ב לטובת מיזם חדש. היא הוקמה 2010־ב ושנה לאחר מכן כבר עוררה עניין בקרב "סיזרס", תאגיד ההימורים והמלונאות, שרכש אותה ב־521 מיליון דולר.

היתה זו תקופה שבה אוברון, ענקית המשחקים הישראלית, נסגרה, והשם של ישראל בתחום היה רחוק מהקרו דיט שעולם ההייוטק הישראלי זוכה לו בעולם. אלא שהחברה הזו התפתחה לכיוונים נכונים ובו6102 כבר נמכרה ל"אלפא פרונטיר" הסינית תמורת 4.4 מיליארד דולר.

ביום שישי האחרון נערך טקס ההנו פקה שלה, לפי שווי הגבוה מהערכות קודמות, שלפיהן מחיר המניה היה אמור לעמוד על כו42 דולר. ביום שישי היא הוצעה לפי שווי של 27 דולר למניה,

וכבר בפתיחת המסחר זינקה בו%71 והגיעה לשווי של 13 מיליארד דולר. המסחר החל בבורסת הנאסד"ק תחת הסימן .PLTK עם החתמים המובילים את ההנפקה נמנים קרדיט סוויס, מורגן סטנלי, גולדמן סאקס וו.UBS

פלייטיקה נחשבת חברה מובילה בתו חום משחקי מובייל ופלטפורמת מונו טיזציה, עם יותר מו753 מיליון משתו משים חודשיים פעילים בפורטפוליו כותרי משחקים.

פלייטיקה, שנוסדה ,2010וב היתה מהראשונות שהציעו משחקים חברתיים חינמיים ברשתות חברתיות, וזמן קצר לאחר מכן בפלטפורמות מובייל. מטה החברה נמצא בהרצליה והיא מעסיקה יותר 3,700ומ עובדים בו91 מקומות ברחבי העולם, 8570 מתוכם בישראל. שאר עובדיה נמצאים בערים לונדון, ברו לין, וינה, הלסינקי, מונטריאול, שיקגו, לאס וגאס, סנטה מוניקה, ניופורט ביץ', סידני, קייב, בוקרשט, מינסק, דנייפר, ויניצה ועוד.

בשנה שעברה הפעילה החברה 157 משחקים במובייל על פלטפורמה של אפל, שממנה היא הכניסה 620 מיליון דולר; על פלטפורמת גוגל היא הכניו סה 6057 מיליון דולר, 2157וו מיליון היא הכניסה על פלטפורמת פייסבוק. גם רוב המשתמשים של החברה הם מארה"ב, כך שמטה החברה בישראל נוח יותר לחבו רה ממטה בסין. עיתוי ההנפקה מוצלח במיוחד, אחרי שהגבירה את קצב המו כירות שלה בשנת הקורונה.

 ?? צילום: יח"צ נאסד"ק ?? רוברט אנטוקול
צילום: יח"צ נאסד"ק רוברט אנטוקול

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel