Israel Hayom

פייסבוק החזירה את החשבון של טראמפ וזינקה 2.3%־ב

המלחמה של הרשתות החברתיות בנשיא טראמפ עלתה להן 51 מיליארד דולר בשבוע ● טוויטר לא נכנעת, אף שהחשבון של חמינאי, מכחיש שואה הקורא לנקמה בארה"ב, נותר פעיל

- גלעד צוויק

51 מיליארד דולר - זהו הסכום שאיבדו חברות פייסבוק וטוויטר בשבוע האחרון, מאז החסימה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. שלשום החזירו פייסבוק ואינסטגרם, שבבעלות פייסבוק, את העמודים של טראמפ הח־ ובהתאמה, מניית ברה עלתה 2.3%־ב בתום יום המסחר בוול־סטריט ביום שישי.

בתום המסחר עמד השווי של פייסבוק על כ־617 מיליארד דולר (לאחר שכבר ירד ל־996 מיליארד בחמישי) - לעומת 762 מיליארד בשישי שעבר, בסמוך להורדת העמוד של טראמפ - ירידה של כ־%6. בטוויטר מדובר על ירידה משמעותית יותר ביחס להיקף ההון של החברה: ביום שישי האחרון הסתכם שווי החברה בכ־63 מיליארד דולר, לעומת קרוב ל־14 מיליארד ביום שישי שבוע קודם לכן - כלומר מחיקה של .12%־כ בטוויטר, בניגוד לפייסבוק, לא רק שלא החזירו את העמוד של טראמפ, אלא המייסד והמנכ"ל ג'ק דורסי תועד בסוף השבוע האחרון מצהיר כי "זו רק ההתחלה" בכל הנוגע לחסימת חשבונות טוויטר שאינם לרוחו.

טוויטר ספגה ביקורת קטלנית על כך שלצד הסרת העמוד של טראמפ, הותירה באוויר חשבונות מסיתים דוגמת זה של האייתוללה חמינאי, המנצל את הפלטפורמה של טוויטר כדי להכחיש שואה, לקרוא להשמדת ישראל ו"לנקום" באמריקנים על חיסול בכירים במשטר האיראני.

שבוע המסחר בוול־סטריט נסגר בירידות שערים בכלל המדדים המובילים, בשיעור של עד 0.87% (נאסד"ק). הירידות נובעות מרווחים נמוכים יחסית של הבנקים הגדולים, ובהם ג'יי פי מורגן, פארגו וסיטי בנק. הדולר עלה ב־%%5 לעומת השקל ונסחר ,3.26־ב על רקע הודעת בנק ישראל כי ירכוש השנה מט"ח ב־03 מיליארד דולר.

סולארדג' הישראלית צנחה בכ־%01 לאור הודעת טסלה על העמקת מעורבותה בתחום הסולארי. בבורסה בתל אביב הסתכם שבוע המסחר האחרון בעליות מרשימות של יותר מ־%3 בכלל המדדים המובילים. ת"א 35% עלה 6.3%־ב מתחילת .2021

בתוך כך, בסוף השבוע האחרון הציג הנשיא הנבחר ג'ו ביידן, שיושבע לתפקידו ביום רביעי הקרוב, את התוכנית הכלכלית שלו בהיקף כ־2 טריליון דולר להת־ כרבע ממנה נועד מודדות עם משבר הקורונה ויותר מטריליון בסיוע ישיר לאוכלוסייה. התוכנית כוללת העלאת שכר המינימום ל־%51 דולר, הגדלת דמי האבטלה וסיוע בהטבות מס להורים לילדים. מימון התוכנית צפוי להגיע מהעלאת מסים על עובדים ועל רווחי הון. החשש הוא כי העלאת שכר המינימום תוביל לאבטלה גואה בשל בעלי עסקים שלא יוכלו לשלם את המשכורות לעובדיהם והתמריץ שיינתן למובטלים להמשיך לא לעבוד.

ביידן נהנה משליטת הדמוקרטים בשני בתי הקונגרס - בית הנבחרים והסנאט – מה שיקל עליו להעביר תוכנית זו ותוכניות כלכליות ואחרות רבות נוספות.

 ?? צילום: אי.אף.פי ?? פייסבוק חידשה את החשבון של טראמפ. צוקרברג והנשיא
צילום: אי.אף.פי פייסבוק חידשה את החשבון של טראמפ. צוקרברג והנשיא

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel