Israel Hayom

טרנד: סדרות על מוזיקאים

אחרי שסרטי הקולנוע על פרדי מרקיורי ואלטון • ג'ון זכו להצלחה, גם בטלוויזיה רוצים שורה של סדרות עלילתיות על מוזיקאים יעלו בטלוויזיה, ובהן על להקת סקס פיסטולס, על אריתה פרנקלין ועל זמרת הקאנטרי תמי וויינט

- דודי כספי, לוס אנג'לס המלצות לימי הסגר | מה לקרוא, מה לראות, מה לשמוע

אחרי שסרטי קולנוע ביוגרפיים מוזיקליים על אייקונים כמו פרדי מרקיורי ואלטון ג'ון זכו להצלחה גדולה בשנים האחרונות, בטלוויזיה החליטו לאמץ את הטרנד: שורה של סדרות עלילתיות על חייהם של מוזיקאים נמ צאות בפיתוח בימים אלה.

הסרט "רפסודיה בוהמית", שיצא ב 2018 ועסק בסולן להקת קווין, היה מועמד לאוסקר כסרט הטוב ביותר, והשחקן הראשי, ראמי מאלק, קטף את פרס האוסקר לשחקן ראשי. הסרט "רו קטמן", שיצא ב 2019 ועסק בחייו של אלטון ג'ון, קטף את פרס האוסקר לשיר מקורי. נראה שההצלחה של שני אלה לא נעלמה מעיניהם של בכירים בע רוצי הטלוויזיה ובשירותי הסטרימינג.

עכשיו מתברר כי הבמאי הברי טי המוערך דני בויל, שביים סרטים כמו "טריינספוטי­נג" ו"נער החידות ממומביי" זוכה האוסקר, יפיק ויביים מיני סדרה עלילתית בשם "פיסטול" על אודות להקת הפאנק הבריטית סקס פיס טולס. הלהקה פרצה באמצע שנות ה 70 ונחשבת חלוצה בז'אנר הבועט והאנ טי ממסדי שתפס תאוצה באותן שנים. יוצר הסדרה הוא התסריטאי קרייג פירס, מי שכתב את התסריט לסרט המחזמר "מולאן רוז'", שיצא ב 2001 בכיכובם של ניקול קידמן ויואן מקגרגור. הסד רה "פיסטול" מבוססת על ספרו האוטו ביוגרפי של גיטריסט הלהקה, סטיב ג'ונס, ועל זיכרונותיו מהתקופה.

הסדרה תתחיל להצטלם בעוד כחוד שיים והיא מיועדת לשידור בערוץ הכ בלים האמריקני ,FX שבו שודרו סדרות כמו "האמריקנים" ו"הרצח של ורסצ'ה".

בהודעה רשמית על הסדרה אמר בויל: "דמיינו לעצמכם איך זה לפ רוץ לעולם של 'הכתר' ושל 'אחוזת דאונטון' עם חברים טובים ולצרוח שי רים בזעם כנגד כל מה שהן מייצגות. זוהי הנקודה בזמן שבה החברה והתרבות הבריטית השתנו לעד".

מוזיקאית אחרת שעומדת במרכזה של סדרת טלוויזיה עלילתית היא קיסרית האר אנד בי, אריתה פרנקלין. הסדרה שעוסקת בסיפור חייה, היא למעשה העונה השלישית של הסדרה האנתו לוגית "גאון" בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק. כל עונה בסדרה זו עוסקת באישיות מס קרנת אחרת. העונה הראשונה עסקה בא לברט איינשטיין והעונה השנייה עסקה בפבלו פיקאסו.

העונה השלישית, שבמרכזה פרנקלין, התעכבה בגלל הקורונה, והיא תעלה לשידור בחודשים הקרובים. את דמותה של פרנקלין תגלם השחקנית סינתיה אריבו, שהיתה מועמדת בשנה שעב רה לפרס האוסקר על הסרט "הארייט - הדרך לחופש".

אגב, בשנה הבאה אמור לצאת סרט קולנוע על פרנקלין בשם ,"Respect" שגם הוא עוכב בגלל הקורונה. את דמו תה של פרנקלין בסרט מגלמת יוצאת "אמריקן איידול", ג'ניפר הדסון, שק טפה את פרס האוסקר לשחקנית משנה על הסרט "נערות החלומות" מ .2006

מיני סדרה עלילתית נוספת תעסוק בכוכבת הקאנטרי המנוחה תמי וויינט. הסדרה "ג'ורג' ותמי" תתמקד בוויינט ובבעלה, המוזיקאי ג'ורג' ג'ונס, שב שנות ה 70 נחשבו לפאוור קאפל של מוזיקת הקאנטרי. השניים הקימו צמד מוזיקלי שזכה להצלחה גדולה, בעוד הזוגיות שלהם הלכה ודעכה. שירה המ פורסם ביותר של וויינט, ‪Stand By"‬ ‪,"Your Man‬ זיכה אותה בתואר "הג ברת הראשונה של הקאנטרי". מי שת גלם את דמותה של וויינט היא כוכבת הקולנוע ג'סיקה צ'סטיין, ששיחקה בס רטים כגון "העזרה", "כוננות עם שחר" ו"המשחק של מולי", ואף היתה מועמדת פעמיים לאוסקר.

פרויקט אחר שמיועד לאחד משירותי הסטרימינג הוא ספיישל טלוויזיוני של המחזמר "ג'רזי בויז", שעלה בברודוויי ב 2005 ואף עובד לסרט קולנוע שביים קלינט איסטווד ב .2014 המחזמר מביא את סיפורה של להקת "ארבע עונות" עם הסולן פרנקי ואלי, שאחראים ללהיטי סיקסטיז כמו ‪"Big Girls Don’t Cry"‬ Night"ו ‪."Oh What a‬ את ואלי צפוי לגלם כוכב הנוער ניק ג'ונאס.

 ?? צילום: GettyImage­s ?? סקס פיסטולס
צילום: GettyImage­s סקס פיסטולס
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? אריתה פרנקלין
צילום: אי.אף.פי אריתה פרנקלין
 ??  ?? תמי וויינט צילום: GettyImage­s
תמי וויינט צילום: GettyImage­s

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel