Israel Hayom

"בצלם", אל תקדמו את האג'נדה שלכם על הגב שלי

- יוסף חדאד הוא פעיל חברתי במגזר הערבי, מנכ"ל עמותת ביחד ערבים זה לזה יוסף חדאד

בשבוע שעבר קמתי בוקר אחד בביתי בנצרת, נכנסתי לאינטרנט, ולתדהמתי גיליתי שאני חי תחת משטר אפרטהייד גזעני, שכל מטרתו היא "קידום והנצחת עליונותה של קבוצה אחת של בני אדם - יהודים". שפשפתי עיניים, קראתי לעומק, והבנתי שהדיווחים מבוססים על )עוד( דו"ח של בצלם - ונרגעתי.

הבעיה היא שבעולם הדיווח הזה התפשט כמו אש בשדה קוצים והת עמולה עובדת. "בצלם", שמציג עצמו כארגון זכויות אדם, ידוע בעצם כארגון בעל עמדה פוליטית מובהקת נגד העמדה הישראלית. אבל מת ברר שלאנשיו אין גבולות. להגיד שאני, ערבי ישראלי, חי תחת משטר אפרטהייד? אני, שפיקדתי בצבא הגנה לישראל על חיילים יהודים? אני, שניהלתי בחיי מאות עובדים יהודים?

איך אפשר להגיד שהחברה שלנו חיה תחת משטר אפרטהייד כשיש בינינו רופאים, שופטים ואפילו חברי כנסת! איך אפשר להגיד שסאמר חאג' יחיא חי תחת משטר אפרטהייד כשהוא מנהל את הבנק הגדול בי שראל? "בצלם" שברו שיאים של צביעות, אבל יותר מכך: להשוות את ישראל למשטר האפרטהייד על חוקי הגזע שלו זה לא רק שקר מעוות, אלא גם עלבון לכל אותם בני אדם בדרום אפריקה שחוו על בשרם משטר אפרטהייד אמיתי. זה זילות למושג ושימוש ציני בו.

אני לא בא להגיד שבמדינת ישראל הכל מושלם. יש דברים לתקן,

ועוד איך. אך באיזה מקום הכל מושלם? אני מסתכל סביב על מדינות שכנות במזרח התיכון ואומר בכל יום תודה לאל שנולדתי במדינת יש ראל, בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. נכון שלמיעוט הערבי בישראל יש אתגרים, בדומה למדינות אחרות שיש בהן מיעוטים לאומיים. אולם, כאשר מיעוטים במזרח התיכון מכל הסוגים - שיעים, סונים, יזידים, כורדים וכמובן נוצרים - נרדפים, מדינת ישראל היא המדינה היחידה שמאפשרת למיעוטים שוויון זכויות ויכולת להשפיע על עתידם.

כשמנכ"ל ארגון "בצלם" חגי אלעד, יהודי, מחליט בשבילי ובשביל משפחתי וחבריי הערבים שאנחנו חיים תחת משטר אפרטהייד, הוא וארגונו בעצם אומרים לנו בעצמם שבעיניהם אנחנו סוג ב'. "בצלם", אל תרכבו על הגב שלנו כדי לשווק את האג'נדות שלכם.

לשמחתי, ישראל תצא ככל הנראה ראשונה בעולם ממשבר הקורו נה, ואולי בעוד כמה חודשים יוכלו להגיע לכאן אנשים מהעולם כדי לראות בעיניהם איך נראה האפרטהייד בישראל. ואז הם יוכלו לשמוע בשוק בנצרת עברית וערבית, יוכלו לראות ביפו מסגדים, כנסיות ובתי כנסת זה לצד זה, ויוכלו לראות ברחבי הארץ קיום משותף של הפסיפס הישראלי. ולכו תדעו, אולי אחרי ביקור כזה גם הם ירצו לחיות תחת משטר אפרטהייד.

 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel