Israel Hayom

טורניר בסיכון

פחות מחודש לפני הפתיחה הרשמית, אליפות אוסטרליה סופגת כל מהלומה אפשרית: טניסאים שנדבקו בקורונה, אחרים תקועים בבידוד, גל פרישות עצום ומחאה מבית נגד הממשלה

- עדי רובינשטיין

אליפות אוסטרליה הפתוחה בטניס היתה אמורה להיות מסיבת הסיום של הקורונה ביבשת ובענף הטניס עצמו. הטורניר, שפ תיחתו נדחתה ל 8 בפברואר, סופג בימים האחרונים כל מהלומה אפ שרית: מהנגיף עצמו ועד מצב הרוח הלאומי באוסטרליה. זה בעי קר מעלה שוב את השאלה מתי בפעם הבאה נראה טורניר בינ לאומי גדול עם קהל?

על הנייר התוכנית היתה אופ טימית. אוסטרליה, שניהלה משטר קפדני בכל הקשור למלחמה בקו רונה, כבר פנטזה על הכנסת קהל לטורניר שלה בתנאי שהטניסאים ישהו בבידודים, ישחקו טורנירי חימום קטנים בחודש הקרוב ואז יגיעו לדבר האמיתי.

רק שאז החלו הצרות: אנדי מארי, שקיבל כר טיס חופשי לתחרות, נדבק בקורו נה רגע לפני שעלה על המטוס לאוסטרליה, ועכשיו הוא מקווה לה ספיק להגיע בדקה האחרונה ולשחק בטורניר. האמריקני דניס קודלה 114) בעולם( דורג במקום הרביעי במוקדמות אליפות אוסטרליה והצ ליח להעפיל לסיבוב האחרון במו קדמות, אלא שאז הוא קיבל הודעה שהוא חיובי לקורונה ונאלץ לרוץ לשבועיים בידוד, כאשר יריבו בסי בוב השלישי מקבל ניצחון טכני.

טיסת הקורונה מדובאי

גל הפרישות העצום מהטורניר כבר הוביל לכך ששחקנים בדירו גים נמוכים בעולם )כולל דודי סלע שפרש למעשה מטניס פעיל( קיבלו הזמנות לבוא ולהשתתף בטורניר.

אבל ההיענות עד כה נמוכה מאוד, כאשר רוג'ר פדרר כמובן הודיע שהוא לא מגיע.

אבל זה לא הכל. הצמרת הנשית בטניס העולמי העלתה סטורי מטיסה שיצאה מדובאי לכיוון אוסטרליה. בטיסה ישבו, בין השאר, השחקניות ויקטוריה אזרנקה וסלואן סטיבנס, וכשהטיסה הגיעה ליעדה התב רר שאחד הנוסעים שיצא מדובאי חולה בקורונה והשחקניות צריכות להיכנס לבידוד של שבועיים במלון, בלי יכולת להתאמן או לצאת ממנו, וזאת חודש לפני תחילת הטורניר.

קיי נשקורי קיבל אותה הודעה בטיסה אחרת שהגיעה ליבשת. שחקן אחר קיבל הודעה שהוא חיובי לאחר שהגיע ליבשת, אבל טען שמדובר בטעות מכיוון שחלה בקורונה והח לים. האוסטרלים קיבלו את גרסתו.

גם צרות מבית לא חסרות למארגנים. הממשלה המקומית נקטה קו שהוגדר כבר לא אחת על ידי תושבי המדינה כדיקטטורי, עד כדי כך ש 40 אלף אוסטרלים החיים בארצות אחרות מסורבי כניסה בחצי השנה האחרונה למולדתם.

עתה, כשטניסאים זרים והצוותים שלהם נוחתים במדינה, החלו הפ גנות במדינה הקוראות לבטל את הטורניר, ולחלופין, להחזיר את בני המשפחה שלהם מחוץ לגבולות המדינה לאוסטרליה. עד כה נחתו באוסטרליה 1,200 זרים הקשורים לטורניר הטניס הגדול.

כדורעף. נבחרת ישראל תתמודד הערב ,20:00) ספורט 5 פלוס( מול בולגריה במשחק המכריע בבית ב' במוקדמות אליפות אירופה. ניצחון ישראלי יבטיח לה את המקום השני והיא תחכה לראות אם היא בין ארב עת הסגניות הטובות באירופה.

ביום שישי גברה הנבחרת 2:3 על אוסטריה, שהפסידה אתמול שוב הפעם לבולגריה.

 ?? צילום: ?? סרינה ובתה בנחיתה באוסטרליה
GettyImage­s
צילום: סרינה ובתה בנחיתה באוסטרליה GettyImage­s
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel