Israel Hayom

"דבר כזה לא חוויתי מעולם"

אחרי שהחלים מקורונה, דור מלול מספר: "עברתי לילות ללא שינה" ● על העומס הצפוי עם חזרת הליגה: "עדיף ככה מאשר לא לשחק" ● ועל המטרות של הפועל חיפה: "פחות מפלייאוף עליון יהיה אכזבה"

- ליאב נחמני

יש כאלה שפגרת הקורונה באה להם בזמן, תשאלו את דור מלול. בגיל ,31 מגן הפועל חיפה מתאושש מקורונה ומודה: "דבר כזה לא חוויתי מעולם".

היום, כשהוא אחרי וכבר חזר לאימונים מלאים, הוא נזכר בראיון ל"ישראל היום" בימים הקשים בשיא המחלה: "קיבלתי את זה די קשה. מין שפעת חזקה מאוד. היו לי צמרמורות קור, עלה לי החום וזה המשיך עם כאבי פרקים, ברכיים, כתפיים ומרפקים. עברתי שלושה לילות קשים ללא שינה.

"לקחתי אקמול, וברגע שההשפעה נפסקה הייתי לוקח מייד עוד שני כדורים. היה לילה אחד שהזעקתי את אשתי מהחדר הסמוך כי היה לי קשה אפילו לקום לשתות מים. מצד שני, נשארו לי חוש הטעם והריח, אז אולי היה עדיף שאלו יהיו התסמינים ולא מה שחוויתי". איך אתה מרגיש כעת? "הרבה יותר טוב. עברתי כמה לי לות לא פשוטים, אבל זה מאחורינו, ולאט לאט אני חוזר לעצמי. הפגרה באה לי טוב ונתנה לי אופציה לחזור לעניינים בקצב איטי יותר ובבקרה. כולם לקחו אותי כפרויקט - מאמן הכושר, הצוות המקצועי, ועד עכשיו אני בסדר גמור".

אתה מרגיש עדיין תופעות שקשורות בקורונה? יש שחק נים שמספרים שלקח להם הרבה זמן להתאושש.

"ביום שקיבלתי את השחרור מה בידוד, יצאתי לריצה בערב והיתה לי כמות ליחה מטורפת, הרגשתי שאני יורק את הקורונה ממני. לא חזרתי מייד לאימונים מלאים, אלא בהדרגה. גם בבידוד עשיתי תרגילים בבית. באימונים עבדתי עם מאמן הכושר בצד, עד שחזרתי לאימונים חלקיים. היה לי יותר קל לחזור בהד רגה. זה נורא קשה לחזור מייד לפעי לות מלאה, וזה גם לא נכון בעיניי".

הרופא של הקבוצה, ד"ר אבי ויסמן, הוא גם מנהל מחלקת קו רונה בביה"ח רמב"ם, אז היה לך למי לפנות.

"זה עזר מאוד. הוא מאוד מעורה בתחום הזה, כל כולו סביב הקורו נה. דיברתי איתו באופן יומיומי לגבי כל התפתחות, והוא ידע תמיד לתת את התשובות הנכו נות. הוא עזר לי לעבור את זה. בקטע הזה הקבוצה הרוויחה שיש לה את הרופא הכי טוב בתחום. יש לנו כמה מחלימים מקורונה, ואני מקווה שכולם יחזרו ללא פציעות".

מבחינה מקצועית, מלול צפוי לחזור השבוע יחד עם קבוצתו ושאר הכדורגל הישראלי לפעי לות מלאה, כולל משחקים. איך זה יהיה עבורו כמחלים מקורונה, ועוד בלו"ז צפוף של משחק כמעט בכל שלושה ארבעה ימים? נדע רק בה משך. בינתיים, הפועל חיפה התח זקה באלון תורג'מן ובהמשך אולי יצורף עוד שחקן הגנה.

בשקט בשקט, יואב כץ וחיים סילבס בנו בסיס ישראלי מהטו בים בליגת העל. חמישה מתוכו היו שותפים לזכייה בגביע המדי נה ב .2017 חנן ממן, שעזב באמצע עונת הגביע בדרך לזכייה באליפות ובתואר שחקן העונה בהפועל ב"ש, נמצא גם הוא בסגל, ומלול בטוח: "יש פה קבוצה טובה מאוד, שחקנים מהאיכותיים ביותר שיש".

יחסית לתקופת הקורונה יש לכם בסיס ישראלי טוב מאוד, כזה שחייב להיות בפלייאוף העליון.

"שאפו ענק ליואב כץ בעניין הזה, זה לא מובן מאליו. אני בטוח שהיו לאלון תורג'מן הצעות, ויואב הש קיע פה ממיטב כספו כדי שהוא יהיה בהפועל חיפה. יש לנו סגל ישראלי מאוד חזק. אמנם אין לנו הרבה זרים, אבל הבסיס הישראלי חזק מאוד. מאז שאני בהפועל חיפה תמיד כיוונתי לפלייאוף עליון. היו שנתיים שזה הצליח. אם לא נגיע לפלייאוף הע ליון זו תהיה אכזבה, יש לנו את הש חקנים להגיע לשם".

איך אתה מסביר את העוב דה שאלון תורג'מן בחר בהפועל חיפה, למרות שיכול היה לשחק בהפועל ב"ש או בוויסלה קראקוב?

"אני מבין למה הוא רצה לחזור להפועל חיפה. גם לי היו הצעות בעבר, לא פעם ולא פעמיים, אבל בחרתי להישאר. אני כבר עונה שי שית בהפועל חיפה, וזה לא בא משום מקום. יש פה אווירה ביתית וכיף שלא חווינו במקומות אחרים, והיינו במועדונים אחרים, גם אני וגם אלון.

"אני מבין למה הוא רצה לחזור להרגיש כמו בבית. הוא יודע בדיוק לאן הוא מגיע, לאיזה חדר הלב שה, שלדעתי הוא הכי טוב בארץ בפער. שיחקתי עם תורג'י בעונת הגביע, הוא מהחלוצים הטובים בי שראל, נקודה".

מצד שני, צריך סגל רחב. יהיו עכשיו משחקים כל שלושה ארב עה ימים, זה ריאלי מבחינת שחקן כדורגל לשחק כל כך הרבה מבלי להיפצע?

"הבנו שב 2020 ריאלי זו לא המילה המתאימה. כולם חיכו ל 2021 כאילו יקרה נס, אבל הסיטואציה לא השתנתה, למעט החיסונים שאני מקווה שיעזרו. כל שלושה ימים יהיה משחק, אין לנו מה לעשות. יהיה נורא קשה לש חקנים. אני מניח שרמת המשחק עשויה לרדת כתוצאה מעייפות.

"הסגלים לא ענקיים ברוב הק בוצות, אז שחקנים יצטרכו לשחק והרבה. אני רק מקווה שלא יהיו הרבה פציעות ושנתמודד עם זה. עשינו את זה בעונה שעברה, והעו נה ניקח את זה צעד אחד קדימה. עדיף ככה מאשר לא לשחק".

"שאפו ענק ליואב כץ על ההחתמה של תורג'מן. אני בטוח שהיו לאלון הצעות, ויואב השקיע ממיטב כספו כדי שהוא יגיע. זה לא מובן מאליו"

 ??  ??
 ??  ?? מלול והחברים. "חדר ההלבשה שלנו הכי טוב בארץ, בפער"
מלול והחברים. "חדר ההלבשה שלנו הכי טוב בארץ, בפער"
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel