Israel Hayom

היועמ"ש: צריך מערכת אכיפה עצמאית וחזקה

מנדלבליט בכנס המאבק בפשיעה של "ישראל היום": "הפשע נעשה מתוחכם, יש לגבש מענה בהתאם"

- כתב "ישראל היום"

"עולם הפשע שהכרנו לפני כעשור שונה לחלוטין מעולם הפשע המוכר לנו היום - הן ברמת התחכום והן ברמת ההיקף של הפ שיעה. מתוך כך גם המאבק בפשיעה הופך מורכב יותר ויותר", כך אמר היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, בנאומו בכנס "ישראל היום" ששודר אתמול.

היועמ"ש הדגיש בדבריו כי הוא ממלא תפקיד מרכזי, יחד עם גופי החוק והמשפט האחרים, בהבטחת "הביטחון המשפטי" של אזרחי מדינת ישראל. מנדלבליט הסביר כי הם מבטיחים זאת בכך שמערכת המשפט במדינה תמלא את התפקידים המתחייבים בדמוקר טיה לשם קיום עליונות שלטון החוק, כאמצעי ראשון במעלה להקפדה על הערכים הדמוקרטיים היסודיים.

בנאומו אמר היועמ"ש מנדלבליט כי תחומים רבים בחברה הישראלית עברו בשנים האחרונות תמורות ושי נויים משמעותיים, וכך גם הפשיעה, שחלה בה מגמה של שינויים והתפת חות שלא פסחה גם על עולם הפשע. על פי מנדלבליט מדובר בתחום דינמי, אשר משתנה תדיר. "כך אנו רואים בשנים האחרונות כי הפשע שינה את דמותו, הפך להרבה יותר מתוחכם תוך שימוש בכלים מתקדמים ופעילות במ רחב הווירטואלי.

"על ידי כך גם מועצם כוחם הכ לכלי של העבריינים, דבר המהווה אתגר משמעותי, ומחייב אותנו לי צירת מענה מותאם", אמר מנדלבליט והוסיף: "בשנים האחרונות מערכת אכיפת החוק מנהלת פעילות משו לבת ומתואמת, חסרת פשרות, נגד הפשיעה במדינת ישראל".

במדינת ישראל יש פשיעה ויש בה

גם שחיתות, על פי היועמ"ש מדי נת ישראל אינה מדינת פשע ואינה מדינת שחיתות ולכן חשוב לשמור על ה"ביטחון המשפטי". "היבט נוסף של הביטחון המשפטי עניינו בכך שמע רכת אכיפת החוק של מדינת ישראל תמשיך להיות עצמאית וחזקה. מערכת אכיפת חוק אשר פועלת בצורה נחושה לשם חשיפת עבירות פליליות, לכי דת עבריינים והעמדתם לדין פלילי".

היועמ"ש סיכם: "למדינת ישראל מערכת אכיפת חוק עצמאית וחזקה האוכפת את הדין כל אימת שמתעורר חשד לביצוע עבירה פלילית. מנגנוני ההגנה של המדינה פועלים ומתפקדים, מערכת אכיפת החוק פועלת בנחישות לחשיפת עבירות ולכידת עבריינים, ומאפשרת לציבור במדינת ישראל לקיים חיים תקינים ובטוחים".

עם יוזמי הכנס נמנה יו"ר התאחדות האיכרים ויו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי. הוא קרא להקים קבינט לביטחון הפנים כדי לטפל בבעיית הפ רוטקשן. "לא רחוק היום שיהיה חקלאי שייקח את החוק לידיים ויהיה לנו עוד מקרה שי דרומי, אם לא גרוע יותר. ישראל חייבת לקבל החלטה ברורה של כלל המערכות: הרתעה, אכיפה, שפיטה, חקיקה, חינוך, מתנדבים, כולם כאיש אחד נרתמים למשימה הזו. רק שילוב כוחות של כלל הגורמים והקמת

קבינט לביטחון פנים שיתכלל את הכל ויקבל החלטות אמיצות, יכול לעשות כאן שינוי אמיתי".

נשיא התאחדות הק בלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, אמר בפאנל בנושא הפרוטקשן כי יש למצוא פתרון לתופעה, שהיקפיה מתרחבים והולכים. לד בריו, כעשרה אחוזים מההון שלו מתבזבזים על תשלום פרוטקשן או על בקרת נזקים בעקבות מעשי ביזה והרס של ציוד.

"לעיתים זה מגיע למצב שהעב ריינים מכתיבים לקבלנים מי יזכה במכרז של פינוי עפר, אפילו אם המ חיר שהם מציעים גבוה יותר", אמר ראול סרוגו. "המצב הזה מוביל לא רק לבזבוז של כסף, אלא גם לפגיעה באיכות הסביבה".

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ?? דובי אמיתי
דובי אמיתי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel