Israel Hayom

בצאת ישראל

מהיום, הגבלת היעדים שאליהם מותר לטוס - מבוטלת. בינתיים, רגע לפני פסח, במלונות ובצימרים בארץ כבר מדווחים על תפוסה מלאה

- בני חורין בנתב"ג:

מהיום - מוסרת הגבלת היע דים לטיסות לישראל וממנה, שהעיקה על אלפי ישראלים בשבו עות האחרונים. משמעות ההחלטה היא שיופעלו טיסות ישירות כמעט לכל יעד בעו לם, בהתאם למכסת 3,000 הנוסעים הנכנסים שמותרת כרגע.

השלכות ההחלטה כבר מורגשות בנתב"ג, כאשר חברות תעופה גדו לות הכריזו אתמול על חזרתן לנמל התעופה, ובהן טורקיש איירליינס, איתיחאד איירווייז ווירג'ין אטלנטיק.

חברת ארקיע הודיעה שמהשבוע הבא תפעיל טיסות ליעדים שמקב לים תיירים ישראלים, ובכללם דובאי, בטומי שבגאורגיה, איי סיישל, קייב שבאוקראינה ובלגרד, בירת סרביה. חברות תעופה נוספות צפויות להודיע על החזרת הפעילות בקווים לנתב"ג כבר בימים הקרובים, ונמל התעופה

יצוין כי להחלטה להסיר את ההגבלות יש חשיבות גם במקרה של מדינה שאינה מקבלת תיירים מישראל, מכמה סיבות: ראשית, יש ישראלים רבים בעלי דרכון זר שתופס גם במדינה כזאת. שנית, אפשרות להוציא טיסות חילוץ במידת הצורך. ושלישית, טי סות קונקשן יתאפשרו גם במ עבר דרך מדינה שאינה מקבלת עדיין תיירים ישראלים.

חשוב לזכור כי רשימת המדינות שמקבלות תיירים ישראלים אמנם מונה עשרות בודדות, אך לכל אחת מהן תנאים שונים, חלקן מחייבות תעודת חיסון, אחרות מחייבות בדיקות וכמה מהן גם מחייבות

תנאי כניסה לכל מדינה

בן גוריון צפוי לחזור לפעילות מש מעותית כבר בתקופה הקרובה.

מי שחוסן בשתי מנות והמתין שבוע מהמנה השנייה או מי שהחלים, יכול לטוס לחו"ל ללא צורך באישור של ועדת חריגים. מי שלא חוסן או החלים, מחויב באישור של ועדת חריגים כדי לצאת מהארץ, בשלב זה גם ילדים.

כל מי שחוזר לישראל צריך לבצע בדיקת קורונה על חשבו נו, 72 שעות לפני החזרה לארץ, ובדיקה נוספת מייד לאחר הנ חיתה בישראל. בידודים לתקופות שונות.

ניר מזור, סמנכ"ל חברת קשרי תעופה, מעיד על "עומסים כבדים על המוקדים. המחירים כרגע די נו חים ומסתמן שבתקופה הקרובה נראה יעדים נוספים שייפתחו לישראלים".

אלו שאפשר להמר לגביהם שהם שמחים מעל הממוצע בעקבות פתיחת השמיים הם בלוגרי הטיולים שמת פרנסים מהפלז'ר הזה. אחת מהם היא לירי חורש רינמן, בלוגרית הטיולים ,Traveliri שמצלמת את העולם ומ סקרת עבור עוקביה מלונות, מסעדות ואטרקציות.

"הקושי לטוס בשנה האחרונה פגע לא רק במצב הרוח שלי, אלא גם בפ רנסה שלי. פתיחת השמיים מרגשת אותי מאוד", היא מתרוננת. "אני סטו דנטית לתואר שני ותמיד נוהגת בחו פשת הסמסטר לטוס לחו"ל, לנצל את החופש, והשנה הדבר לא התאפשר בשל סגירת נתב״ג. ברגע ששמעתי שהשמיים נפתחים הזמנתי כרטיס טיסה לרפובליקה הדומיניקני­ת דרך ניו יורק, ושם אבלה בתקופה הקרובה. התחושה לטייל כמחוסנת - מדהימה".

דברים דומים אומרים מאיה גור ולאון קרביץ, צלמים ובלוגרי תיירות, שדווקא לא ממש סבלו בקורונה. "הצ לחנו לטוס פה ושם בתקופה הזאת", הם מודים, "היינו בסיישל וביוון, אבל זה לא באמת מה שאנחנו רגילים אליו".

 ?? צילום: יוסי זליגר ??
צילום: יוסי זליגר
 ??  ??
 ??  ?? ליהי חורש רינמן צילום: @Traveliri
ליהי חורש רינמן צילום: @Traveliri
 ??  ?? ומאיה גור לאון קרביץ צילום עצמי
ומאיה גור לאון קרביץ צילום עצמי
 ?? צילום ארכיון: יוסי זליגר ?? תורים בנתב"ג
צילום ארכיון: יוסי זליגר תורים בנתב"ג
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel