Israel Hayom

עין לאוסקר: הסרט הישראלי "עין לבנה" מועמד לפרס

הסרט "עין לבנה" של הבמאי תומר שושן מועמד בקטגוריית סרט קצר ● הסרט "מאנק" של נטפליקס מוביל עם עשר מועמדויות ● סשה ברון כהן מועמד בקטגוריית שחקן משנה ● מספר שיא של מועמדויות לנשים ● כל מה שרציתם לדעת על המועמדויות לאוסקר

- דודי כספי, לוס אנג'לס

שנתיים אחרי שגיא נתיב הישמ ראלי זכה באוסקר בקטגוריית סרט קצר, שוב יש מועמד ישראלי לאוסקר בקטגוריה זו: הסרט "עין לבנה" של הבמאי תומר שושן.

סרטו של שושן, שצולם כולו בשוט מורכב אחד שנמשך 20 דקות, מלווה בחור תלמאביבי (דניאל גד) שנתקל בממ קרה באופניו הגנובים ברחוב. אלא שהמ ניסיון הפשוט לכאורה להשיב לעצמו את הרכוש הגנוב מוביל לרצף אירועים לא צפוי והרסני. "עין לבנה" כבר הספיק לזכות בתחרות הסרט העצמאי הקצר בפסטיבל חיפה, וקטף בשנה שעברה גם פרס יוקרתי בפסטיבל סאות' ביי סאות' ווסט .)SXSW(

שושן הוא בוגר המחלקה לקולנוע בבית הספר מנשר. הוא סיים את לימ מודיו 2015מב וסרט הגמר שלו, "בתוך קליפות", זכה בפרס הסרט המצטיין של המחזור. את כוכב הסרט, דניאל גד, ראינו רק לאחרונה בסדרה "השוטרים" של קשת .12

גד )30( מסר אתמול בתגובה: "אני מאוד מתרגש ושמח. אני רוצה לומר תודה לכולם על כל האהבה, הפרגון והשמחה. תודה רבה לתומר שושן, הבמ מאי והיוצר של הסרט. מעבר לעבודה הפכנו להיות חברים, ואני כל כך מודה על החברות הזאת ועל היצירה הזאת".

35 מועמדויות לנטפליקס

את רשימת המועמדויות לאוסקר, שנחשפה אתמול, מוביל הסרט "מאנק" של נטפליקס, שיצר הבמאי המוערך דיוויד פינצ'ר ("מועדון קרב", "הרשת החברתית"). הסרט גרף עשר מועמדויות, ובהן בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, בקמ טגוריית הבימוי עבור פינצ'ר ובקטמ גוריית שחקן ראשי עבור גארי אולדמ מן. אולדמן מגלם בסרט את התסריטאי היהודימאמר­יקני הרמן ג'יי מאנקביץ' (מאנק), שכתב את התסריט לסרט "האזמ רח קיין" של אורסון וולס. הסרט מצומ לם בשחורמלבן ומשחזר את הוליווד של שנות המ03 והמ04. את התסריט כתב אביו המנוח של פינצ'ר.

באופן צפוי לשנת קורונה, שבה בתי הקולנוע היו סגורים, לענקית הסטרימ מינג נטפליקס יש מועמדויות רבות לאוסקר השנה: סך מרשים של 35 מומ עמדויות. סרט בולט נוסף של נטפלימ קס, "משפט השבעה משיקגו", שביים ארון סורקין (יוצר סדרות הטלוויזיה כמו "הבית הלבן"), קטף שש מועממ דויות, ובהן בקטגוריית הסרט הטוב ביותר ובקטגוריית שחקן המשנה עבור הקומיקאי הבריטי סשה ברון כהן.

סרט בולט נוסף שקטף שש מועממ דויות הוא "האב", בכיכובם של אנתוני הופקינס ואוליביה קולמן. הסרט, שעומ סק בגבר מזדקן שמסרב לקבל עזרה מבתו, מועמד בקטגוריית הסרט הטוב ביותר ושני שחקניו מועמדים בקטמ גוריות המשחק. סרטים נוספים שגרמ פו שש מועמדויות כל אחד הם "יהודה איש קריות והמשיח השחור"; "מיאנרי" דובר הקוריאנית; "צלילי המטאל" שעומ סק במתופף שמאבד את שמיעתו; ו"ארץ נוודים" של הבמאית הסיניתמאמר­יקנית קלואי ז'או. ב"ארץ נוודים" מכבבת פרמ נסס מקדורמנד, שמועמדת בקטגוריית שחקנית ראשית וגם כאחת ממפיקות הסרט, והסרט נחשב לפייבוריט בעונת הטקסים הזו אחרי זכיות בטקס פרסי גלובוס הזהב, בטקס מבקרי הקולנוע ובפסטיבלים בוונציה ובטורונטו.

השנה בטקס האוסקר יש מספר שיא של מועמדויות לנשים: 76 מועמדויות בקטגוריות שונות. הבמאית קלואי ז'או היא האישה הראשונה אי פעם שזוכה בארבע מועמדויות שונות בטקס. בנומ סף, קטגוריית הבימוי השנה כוללת שתי נשים: ז'או ובמאית הסרט "אישה צעירה ומבטיחה", אמרלד פנל. יחד עם שתיהן, עד כה היו מועמדות בסך הכל שבע נשים בקטגוריה זו בכל 93 שנותיו של טקס האוסקר.

מועמדות לשחקן המנוח

מועמדות מרגשת במיוחד בטקס השנה היא של השחקן המנוח צ'דוויק בוזמן על תפקידו בסרט "הבלוז של מא רייני". בוזמן, כוכב "הפנתר השחור", הלך לעולמו לפני כחצי שנה ממחלת הסרטן. בטקס פרסי גלובוס הזהב האחרון הוא זכה בפרס על תפקיד זה, ואלמנתו היא שקיבלה את הפרס בשמו.

השחקנית הוותיקה גלן קלוז מועממ דת השנה לאוסקר בפעם השמינית בקמ ריירה. הפעם היא מועמדת על תפקידה בסרט "יומני האפלצ'ים" של הבמאי רון הווארד שעלה בנטפליקס. קלוז מעולם לא זכתה באוסקר למרות המועמדויות הרבות שלה.

טקס האוסקר יתקיים במ52 באפריל. גם השנה יתקיים הטקס ללא מנחה, שנה שלישית ברציפות, והוא ישודר משני מוקדים שונים ברחבי לוס אנג'לס. הטקס יועבר בשידור חי במ.yes

 ??  ??
 ?? צילום: סער מזרחי ?? דניאל גד ב"עין לבנה"
צילום: סער מזרחי דניאל גד ב"עין לבנה"
 ??  ??
 ??  ?? ריז אחמד ב"צלילי המטאל"
ריז אחמד ב"צלילי המטאל"
 ??  ?? "משפט השבעה משיקגו"
"משפט השבעה משיקגו"
 ??  ?? אנתוני הופקינס ואוליביה קולמן ב"האב"
אנתוני הופקינס ואוליביה קולמן ב"האב"
 ??  ?? גארי אולדמן ב"מאנק"
גארי אולדמן ב"מאנק"
 ??  ?? פרנסס מקדורמנד ב"ארץ נוודים"
פרנסס מקדורמנד ב"ארץ נוודים"
 ??  ?? צ'דוויק בוזמן המנוח ב"הבלוז של מא רייני"
צ'דוויק בוזמן המנוח ב"הבלוז של מא רייני"
 ??  ?? גלן קלוז ב"יומני האפלצ'ים"
גלן קלוז ב"יומני האפלצ'ים"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel