Israel Hayom

הערכה: בכירים בזק"א יעידו בפרשת משי זהב; פרקליטו: אין לו מה להסתיר

יממה לאחר הודעת המשטרה על חקירת הטענות נגדו, התייצב משי זהב למסור את גרסתו בלהב 433 - ונדחה ● עורך דינו: "הכל שמועות זדוניות"

- איציק סבן וחנן גרינווד

יו"ר זק"א יהודה משי זהב הגיע אתמול באופן יוצא דופן ביוזמתו לשער הכניסה של להב 433 ודרש להיכנס ליחידה הארצית לחקירות הונאה, במטרה למסור את גרסתו במסגרת החקירה שנפתחה נגדו בחשד לביצוע מעשי מין בגברים ובנשים בעדה החרדית בעת שחלקם היו קטינים.

הגעתו ליחידה באה יממה לאחר שהמשטרה הודיעה כי פתחה בחקירה של הטענות נגדו.

קצין משטרה מיאח"ה הוזעק לשער הכניסה והבהיר למשי זהב שהדבר אינו מקובל, מאחר שבשלב זה הוא לא זומן לחקירה או למסור עדות, והוא עזב את המקום. יצוין כי אין עדיין תלונות במשטרה על המעשים לכאורה. המשטרה פנתה אתמול לכמה נפגעים אך בשלב הזה החוקרים מתקשים לשכנע אותם להגיש תלונה. אל משרדי להב 433 הגיע משי זהב מלווה בפרקליטו עו"ד אפרים דימרי.

"אין לו מה להסתיר"

"הוא כבר לא יכול לסבול את מה שעושים לו בתקשורת", אמר אתמול אחד ממקורביו, והוסיף כי "הוא מכחיש את מה שמיוחס לו בתקשורת וחש רצון עז לדעת במה הוא חשוד ולמסור את גרסתו". פרקליטו עורך הדין דימרי מסר: "מרשי, כמאמין בחפותו, יזם את הצעד הלא שגרתי והעמיד את עצמו לחקירה בפני להב. אין למרשי מה להסתיר, הכל שמועות זדוניות". בד בבד, אתמול התייצבו בלהב 433 למסור עדות צביקי פלישמן ושאנה אהרונסון, שני פעילים בארגון "מגן" שסייע בתחקיר נגד משי זהב שפורסם ב"הארץ".

השניים מסרו לחוקרי המשטרה את החומרים שברשותם, כמו פרטיהם של כמה מאלו שמסרו עדות לעורכי התחקיר ועדויות נוספות שהגיעו לארגון בימים האחרונים. ההערכה היא שבמסגרת החקירה צפויים להיקרא למסור עדות בכירים בזק"א ואישי ציבור במגזר החרדי, במטרה לברר אם ידעו על מעשיו ולא דיווחו עליהם.

אנשי ארגון "מגן" מסרו לחוקרים פרטים וכתובות של מי שלטענתם נפגעו על ידי משי זהב, ומסרו גרסה מפורטת על מה שידוע להם על מעלליו לאורך השנים. הפרשה שבגינה השעה עצמו משי זהב מתפקידו בזק"א, ואף ויתר על פרס ישראל, פרצה בעקבות תחקיר בעיתון "הארץ" שלפיו משי זהב ביצע לכאורה עבירות מין, בין היתר בקטינים.

מאז פרסום התחקיר פורסמו עדויות נוספות בתקשורת מפי גברים ונשים שטענו כי הוטרדו מינית על ידי משי זהב, שאף איים עליהם כי אם יספרו על מעשיו יבולע להם. בתחקיר שפורסם על ידי אהרן רבינוביץ ושירה אלק הובאו עדויותיהם של שישה מקורבנותיו לכאורה של משי זהב, אולם נטען כי הוא ביצע לכאורה מספר גדול יותר של תקיפות מיניות לאורך ארבעה עשורים. עוד נטען כי משי זהב ניצל את הנכונות של צעירים חרדים רבים להתנדב לזק"א על מנת לנצל אותם מינית.

הגיעו פניות נוספות

לאורך השבוע האחרון פורסמו כמה עדויות נוספות, קשות, ולדברי גורמים שמעורים בפרטים יש סיפורים ואירועים נוספים שטרם פורסמו. בארגון "לא תשתוק" מספרים כי מאז פורסמו העדויות הגיעו אליהם כמה פניות נוספות. פניות אלו, ראשוניות בלבד, נבדקות על ידי הגורמים המוסמכים לכך.

ב"לא תשתוק" אומרים כי לא מן הנמנע שמדובר בעדויות אמינות, אך יש תמיד אפשרות כי גורמים כאלו ואחרים מעוניינים להטיל צל על הפרשה כולה באמצעות עדויות פיקטיביות, ולכן כל עדות נבחנת בקפידה. מקור יודע דבר ששוחח עם "ישראל היום" אישר באופן כללי את נכונות הטענות שהובאו בתחקיר "הארץ", מבלי לאשר באופן ספציפי כל אחת מהעדויות שפורסמו. לדבריו, מעשיו של משי זהב היו ידועים במשך שנים ארוכות בחוגים חרדיים רבים.

בזק"א בינתיים שותקים

הסערה לא פסחה על ארגון זק"א. חרף העובדה שמשי זהב הודיע על פסק זמן מהארגון, וראשיו הודיעו כי הם מתנערים מהמעשים לכאורה, ישנו משבר משמעותי בקרב המתנדבים. המתנדבים בארגון, בינתיים, ממלאים פיהם מים. "במקום לספר שמועות וסיפורים אני מעדיף לטפל בעוד משפחה שזקוקה לי", אמר אחד המתנדבים ל"ישראל היום". אחרים מפנים את הכתבים לדובר זק"א ומסרבים להתייחס לפרשה הקשה ביותר שידע הארגון מעודו.

 ??  ??
 ??  ?? פלישמן. מסר את החומרים
פלישמן. מסר את החומרים
 ?? צילום: דודו גרינשפן ?? משי זהב
צילום: דודו גרינשפן משי זהב
 ??  ?? עו"ד דימרי
עו"ד דימרי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel