Israel Hayom

השר אמיר אוחנה: "הרשויות היו צריכות לגבות את אריה שיף, ולא לעצור אותו"

- אסף גולן

"אחזיר את האחריות על כל המרחב הכפרי למג"ב, המרחב הוצא ממנו ב 2017-2016 וזו היתה טעות". כך הצהיר השר לביטחון הפ נים, אמיר אוחנה, במהלך כנס "יש ראל היום" למאבק בפשיעה שנערך עם ארגון "השומר חדש".

הראיון עם השר נערך על ידי מנכ"ל השומר החדש, יואל זילברמן, שהדגיש את נושא הביטחון הפיזי בארץ, ואמר לשר כי "לצערי היום כמעט כל אזרח מרגיש את נושא הביטחון הפיזי שלו כחשוב וכמצריך תיקון בארץ. יש זעקה גדולה שהנושא יהיה ראשי במדינה".

השר אוחנה דיבר בתגובה על היותו בעבר ראש שדולת כלי הנשק במדינה, ואמר כי "כח"כ הקמתי את השדולה לעיצוב נשיאת כלי הירייה בישראל, רציתי לפתח את היכולת של כל אזרח להגן על עצמו, ככתוב בחוק, להגן על חייו וגם על רכושו. המדינה לא יכולה

יואל זילברמן מסר כי בשנים 20202019 היתה עלייה של 46% בפשיעה החקלאית, ומפקד משטרה אמר לו פעם כי "אי אפשר לטפל בכל גניבת אבטי חים". השר אמר כי מדובר בנושא שכל מערך הפרקליטות ובתי המשפט צריך לעסוק בו, וציין כי "לצערי גם במשט רה וגם בבתי המשפט לא לוקחים בר צינות את הפשיעה - מול מעשי אונס, מה אתה מגיע אליי עם שני עגלים או 400 ק"ג אבוקדו?!. אבל אני לא מסתכל על זה ככה, אלא על ההשקעה העצומה

הזינוק בפשיעה החקלאית

ממש להגן על כל אזרח בכל פינת רחוב אבל היא צריכה לגבות את האזרח אם הוא פעל להגן עליו או על רכושו". של החקלאי ועל כאב הלב. נכמר ליבי על האנשים האלו שמטה לחמם נגדע. לכן קיבלנו החלטה להשיב את הטיפול בפשיעה הכפרית למג"ב"

"פניתי עם שר החקלאות וכל ראשי המועצות ליועמ"ש, בדרישה לענישה מחמירה. לא לזלזל בפשיעה החקלאית, אלה חיים של אנשים. אני רואה את נושא הביטחון האישי כשותפות בין האזרח לרשויות. אני מדבר גם על אריה שיף שהרשויות היו צריכות לג בות אותו. אם הוא היה נכנס לעימות כשהוא לא חמוש - היינו מבקרים אותו בבית הקברות היום".

השר מסר כי במגזר הערבי רק 2.5% מהציבור עוסקים בפשע, אך אחראים על 60% ממעשי הפשיעה החמורים.

 ??  ?? השר אוחנה לצד יו"ר ארגון "השומר החדש" זילברמן
השר אוחנה לצד יו"ר ארגון "השומר החדש" זילברמן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel