Israel Hayom

"אם צריך, שכוחות מג"ב ייכנסו לדרום"

איילת שקד: יש להשוות את היקף כוחות השיטור בנגב לזה במרכז ● "הפך למערב פרוע"

- דניאל רוט־אבנרי

איילת שקד: שטחי האש של צאלים נראים כבית גידול לסמים. פשוט חממות סמים בכל השטחים הפתוחים. כולם יודעים ולא עושים כלום

לדבריה של שקד, "המצב היום בדרום הוא כזה שיש 1,000 חממות סמים בשטחי האש של צה"ל, זה בלתי מתקבל על הדעת. משפחות שלמות עסוקות בהברחה. קרט לי סמים בדרום - זה מה שקורה. דיברתי עם בנות צעירות מבאר שבע, שמפחדות לרוץ בערב ולע שות ג'וגינג לבד. זה הגיוני?"

עוד טענה שקד כי כדי לטפל בפשיעה בדרום נחוצה התגייסות ממשלתית מלאה וכי אין אפשרות לפתרון ביניים אחר. "שר כזה או אחר לא יכול לפתור את הבעיה. צריך את ראש הממשלה שיירתם לעניין הזה באופן יומיומי. אני בטוחה שלמשטרה יש מוטיבציה, אבל כרגע היא לא יכולה עם כוח האדם שלה".

"לטיפול ראש הממשלה"

שרת המשפטים לשעבר, ח"כ איילת שקד, השתתפה בכנס "ישראל היום" שעסק במא בק בפשיעה בישראל ובראיון לכו תבת שורות אלה אמרה כי במצב הנוכחי על מנת לפתור את הפ שיעה באזור יש להשוות את היקף הכוחות לאלה שמרכז אם יהיה צורך גם להכניס כוחות מג"ב.

לדברי שקד, "יש להשוות את היקף הכוחות שיש בדרום באופן יחסי למה שיש במרכז. היום, באופן אבסורדי, יש פחות. זה אומר אם צריך, ואומר כאן אמירה קיצונית, להכניס גם כוחות מג"ב. במציאות נורמלית לא אמורים להשתמש בכוחות של צבא ומג"ב לשיטור אז רחי, אבל מה לעשות שאין ברירה.

"זה נהיה המערב הפרוע, וגם חלק מראשי הרשויות של הבדואים מבקשים את העזרה הזו כי גם הם לא רוצים לחיות בפחד". לדבריה, המצב הקשה בדרום נוצר כתוצאה משנים של הזנחה והכלה".

עוד שיתפה שקד בהצעת החוק הראשונה שלה אי שם בשנת ,2013 שעסקה בפשיעה החקלאית. "הנו שא הזה הוא בדמי ובנפשי. הצעת החוק הראשונה שלי כחברת כנסת היתה ביחד עם השומר החדש ועס קה בהחמרת ענישה לשטח חקלאי. נושא הפשיעה החקלאית הוא נושא שתמיד הרתיח אותי וחשבתי שצריך לטפל בו ביד הרבה יותר קשה ממה שעושים", אמרה שקד.

כשרת המשפטים, סיפרה שקד, היא ניסתה לבצע כמה מהלכים והוסיפה כי הפשיעה החקלאית היא "בהחלט מכת מדינה בצפון, בדרום". בנוגע לתשומת הלב לפ שיעה בדרום בהקשר למערכת הב

חירות ולניצול ציני לטובת קמפיין בחירות, השיבה שקד כי "אצלנו )בימינה( זה באג'נדה תמיד. כשרת המשפטים החמרתי קנסות מנה ליים, שחד משמעית החמירו את האכיפה. ליבת הקמפיין היא מה שקורה בדרום: השתלטות על קרק עות, פרוטקשן על עסקים ובניינים, פריצות לצה"ל והטרדות מיניות".

שרת המשפטים לשעבר שי תפה בסיור שערכה לפני כשבוע בשטחי אש של בסיס צאלים וסי פרה כי "שטחי האש של צאלים נראים כמו בית גידול סמים. פשוט חממות סמים בכל השטחים הפ תוחים. כולם יודעים ולא עושים כלום. צריך נחישות ומוטיבציה של ראש ממשלה שיידע לרתום את כל המערכות לטיפול בבעיה".

 ??  ?? שרת המשפטיים לשעבר איילת שקד
שרת המשפטיים לשעבר איילת שקד

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel