Israel Hayom

"החברה הערבית צריכה לקחת אחריות על עצמה"

ג'לאל בנא, פרשן "ישראל היום": "ברגע שתהיה תחושת שייכות, לא יפנו לאפיק האלים" ● המשפטן כאמל טיבי: "חרד לדור הצעיר שחווה אלימות כזו"

- יפעת ארליך וגלעד צוויק

95%" מהחברה הערבית הם אנשים שרוצים לחיות בשקט, ללמוד, לבלות ולזכות לביטחון אישי - אבל יש 5% שלא מאפשרים להם את זה". כך אמר אתמול מפקד המחוז הצפוני במ שטרה, ניצב שמעון לביא, בראיון שקיים עם יפעת ארליך במסגרת כנס "ישראל היום" על אודות הפ שיעה בישראל.

"אנחנו יודעים לעשות את ההפ רדה, להתייחס טוב לטובים ורע לר עים. זו מלחמה של ממש", הוסיף לביא, "במחוז הצפוני כל יום הוא יום קרב, שבו אנחנו נמצאים בשטח ונלחמים בכנופיות פשיעה בסוגיות של ירי, שימוש באמל"ח, אירועי שוד, הצתות וסחיטת דמי חסות".

בפאנל נוסף, שעסק באלימות בחברה הערבית, אמרה ד"ר דליה פדילה - מייסדת ומנהלת קיו סקול לפיתוח חינוך וייעוץ ומנכ"לית שו תפה במיזם עתידנא - כי בבעיית הפשיעה במגזר יש לטפל מהשו רש. המשפטן, הפרשן הפוליטי והפ עיל החברתי כאמל טיבי, שהשתתף באותו פאנל, הוסיף כי "האלימות הגואה בחברה הערבית מפריעה לכל נפש, אני חרד לדור הצעיר שחווה אלימות בלתי נורמלית".

"החברה הערבית צריכה לקחת אחריות על עצמה, לחנך את היל

ח"כ יועז הנדל )תקווה חדשה( סיפר בפאנל כיצד לאנשי משרד התקשורת, בזמן כהונתו כשר הת קשורת, נגנב ציוד לאחר שהונחה תשתית לאינטרנט מהיר בתל שבע ובכסיפה. "לצערי, מדינת ישראל הזדכתה על ביטחון הפנים של אזר חיה, הערבים והיהודים", אמר.

מנהל אגף חברה וקהילה ברשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב,

"אין ביטחון"

דים מגיל אפס כיצד מתנהגים במרחב הציבורי", אמר ג'לאל בנא, פרשן ב"ישראל היום" ואסטרטג מומחה לחברה הערבית, "ברגע שתהיה לצעירים תחושת שייכות, לא רק לחומות שמקיפות את הבית אלא ליישוב, לבית הספר ולסמלי הממסד, הם לא יפנו לאפיק האלים". רס"ן )במיל'( עותמאן אבו עג'אג': "צריך להבין שריבונות ומשילות זה לא רק משטרה וצבא, זה גם סמלי שלטון - בתי ספר מתנ"סים, מר פאות וכן הלאה".

גם שר ההתיישבות צחי הנגבי, שכיהן בעבר כשר לביטחון הפנים, השתתף בפאנל. ואמר כי "הפרוט קשן היא גם סוגיה לאומית מדרגה ראשונה, כי ישראלים טובים שיר צו לעבור דרומה או צפונה יחששו שלא יוכלו להתפרנס כי הם יצטרכו לשלם לעבריינים".

ונדמה שיו"ר מרכז השלטון האזו רי וראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', היטיב לסכם את הדברים - כשאמר במהלך הכנס כי "במא בק להחזרת הביטחון אין ימין ואין שמאל, אין יהודים וערבים. זהו מאבק משותף לכולנו".

 ?? צילומים: יהודה פרץ ?? היועמ"ש מנדלבליט בכנס "ישראל היום"
צילומים: יהודה פרץ היועמ"ש מנדלבליט בכנס "ישראל היום"
 ??  ?? ג'לאל בנא לצד ח"כ הנדל בפאנל הפשיעה
ג'לאל בנא לצד ח"כ הנדל בפאנל הפשיעה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel