Israel Hayom

מעשים טובים באמצע הדרך

מאות אלפים ישתתפו היום בפעילויות יום המעשים הטובים ● מנכ"ל רוח טובה: "שיא לפעילות של כל השנה" ● בהוד השרון כבר נהנו מיום כיף לאזרחים הוותיקים

- נועם )דבול( דביר

יום המעשים הטובים

היום, 16 במארס, הוא יום המעשים הטובים. מאות אלפי ישראלים צפויים להשתתף באירועי היום ב 300 יישובים ור שויות ברחבי הארץ.

בין השאר, יוצבו דוכנים עם עו גיות מזל ועמדות כרטיסי גירוד מיוחדות, כאשר בכל גירוד של כר טיס תיחשף משימה מפתיעה ומש מחת ואפילו מעברי חציה שמחים עם רקדנים.

מי שכבר הספיקו ליטול חלק ביום המעשים הטובים הם חברי קבוצת "חברים לעת ִזקנה". שלשום נערך בהוד השרון יום כיף לאזרחים ותי קים, לחיות המחמד שלהם ולמת נדבים תושבי העיר שליוו אותם בהוצאת הכלבים לטיול לאורך כל שנת הקורונה. השיא של האירוע היה מסיבת הפתעה וחגיגת יום הולדת לזקן המתנדבים בעיר, משה קפטן, שורד שואה בן ,90 שהגיע לאירוע יחד עם כלבו האהוב "סקוטי".

ויקטוריה מינקוביץ מועלם, מנה לת "חברים לעת זקנה" של עמותת מטב, מספרת כי "הפרויקט קיים כבר עשור, ומטרתו לעזור לאזרחים ותי קים להמשיך ולגדל חיות מחמד בע זרת מתנדבים. הם מוציאים לטיולים, לוקחים לווטרינר וכדומה. בקורונה הפרויקט תפס תאוצה כי בני המש פחה לא יכלו להגיע ולכן החיבור התהדק, ונוצרו קשרים עמוקים, כמו של סבים, סבתות ונכדים, דבר שה פיג את הבדידות של המבוגרים".

לדבריה, "לרגל יום המעשים הטובים עשינו הפנינג למתנדבים ולאזרחים הוותיקים, אירוע שהעלה חיוך על פני האזרחים הוותיקים אחרי הרבה זמן שהם היו סגורים בבתיהם ולא היה ניתן לקיים פעילויות. מה שעוד היה יפה לראות זה גם את המ פגש של הכלבים, שפשוט קפצו אחד על השני - כך שלמעשה היו שני מפגשים במקביל - של בני האדם

ושל ההולכים על ארבע".

ההפנינג שה תקיים בבית המת נדב, בשיתוף בין עמותת רוח טובה, עיריית הוד השרון ועמותת מטב, כלל ספרית כלבים מקצועית שסי פרה את הכלבים, מאלפת כלבים שנתנה טיפים, כיבוד טעים לכל בים ועמדת שזירת פרחים לאזרחים ותיקים.

"פרויקט מקסים"

את יום המעשים הטובים יזמה עמותת רוח טובה מקבוצת אריסון. "הפרויקט המקסים, חברים לעת זקנה, יצר חיבור בין המתנדבים לקשישים וסייע להפיג את הבדי דות בזכות האהבה המשותפת לב עלי חיים", אומר מנכ"ל עמותת רוח טובה, עידו לוטן.

הוא מוסיף כי "מדובר באירוע אחד מבין אלפי אירועים שיתקיימו ביום המעשים הטובים ביותר מ 300 רשויות ויישובים מדן ועד אילת. יום המעשים הטובים הוא יום שיא לפ עילות שקורית לאורך כל השנה בעמותת רוח טובה, המחברת בין עמותות שזקוקות למתנדבים לבין אנשים שרוצים להתנדב. השנה בה תאם למגבלות הקורונה, הישראלים יוכלו להתנדב הן בחוץ והן מהבית".

 ?? צילום: יהושע יוסף ?? חגיגות יום הולדת 90 לשורד השואה משה קפטן
צילום: יהושע יוסף חגיגות יום הולדת 90 לשורד השואה משה קפטן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel