Israel Hayom

קושנר: "לארה"ב יש יד חזקה מול האיראנים"

בטור ב"וול סטריט ג'ורנל" השליח לשעבר מייעץ לממשל ביידן לא להיכנע לאיראן במו"מ ● "זו טעות לא לבנות על היציבות שיצרו הסכמי אברהם"

- נטע בר

שליחו המיוחד של הנשיא לשעבר למזרח התיכון, ג'ארד קושנר, שבר אתמול שתיקה ארוכה מאז יצא הממשל הקודם מהבית הלבן, ופרסם טור ב"וול סטריט ג'ורנל" שבו תובנות בנושא המזרח התיכון עבור ממשל הנשיא ביידן, שם הוא מייעץ לו לגלות נחי שות במו"מ מול איראן.

קושנר מדגיש את הצלחת "הסכמי אברהם" בשבירת הפרדיגמה, שלפיה יש לפתור קודם כל את הסכסוך בין הישראלים לפלשתינים, שאותו הוא מכנה "מריבת נדל"ן", לפני שיהיה אפשר להביא להרגעת האזור. קושנר מונה את הישגי ההסכם, ובהם מספר התיירים מישראל לאיחוד האמירויות ושורת ההסכמים הכלכליים שנחתמו בין המדינות.

"תהיה זו טעות לא לבנות על היציבות החדשה שהושגה במז רח התיכון", כתב קושנר והוסיף כי היחסים בין ישראל, מרוקו, סודאן, קוסובו, בחריין ואיחוד האמירויות הם בבחינת שינוי בתפיסה של יחסי החוץ באזור.

אך במרכז דברי קושנר נמצא המו"מ עם איראן על הסכם הגר עין. "לממשל ביידן יש יתרון אחד שממשל טראמפ מעולם לא החזיק בו, והוא מערכת יחסים עם איראן", כתב קושנר. "בעוד רבים הביעו דאגה מהצעד של ממשל ביידן לכונן מו"מ בעזרת שותפים אירופאים עם איראן, במסגרת הסכם הגרעין, אני רואה בזה צעד נבון, משום שהוא חשף את הב לוף האיראני", הוסיף היועץ.

קושנר טוען כי בזכות מדיניות טראמפ, לארה"ב יש "יד חזקה" בבואה לקיים מו"מ עם איראן, וגורס כי על ארה"ב לגלות סבלנות ולהתעקש כי כל הסכם עתידי יכלול מנגנון פי קוח אמיתי שיוודא שאיראן לא תוכל לפתח נשק גרעיני, וימנע ממנה לחמש ולאמן כוחות במדינות זרות.

היועץ לשעבר מסביר כי נטרול האיום האיראני יאפשר למדינות האזור לקצץ בתקציב הצבאי ויביא לשגשוג כלכלי ולאפשרויות חד שות לעמי האזור. "השולחן ערוך", כתב קושנר, "לממשל ביידן יש את כל מה שהוא צריך על מנת לממש את הפוטנציאל החיובי הטמון במ זרח התיכון".

 ?? צילום: רויטרס ?? קושנר
צילום: רויטרס קושנר
 ??  ?? המנהיג הרוחני של איראן, חמינאי
המנהיג הרוחני של איראן, חמינאי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel