Israel Hayom

הלילה הזה כולו רוזה

עד לא מזמן הוא במשפחה, היההכימושמ­ץ שעולם אבל היום כולם יודעים ורוד רואים דרך כוס ורודה

- רונן פרלמוטר

פורים כבר מאחורינו והראש כבר בפסח. נראה שאנחנו די מתקרבים לסיום עונת הממ שקעים והאביב כבר בפתח. איתו שבים למדפים ולכוסות יינות הרוזה הוורדמ רדים שקצת זנחנו בחורף לטובת אלו האדומים בעלי הגוף.

אם להודות באמת, אין תחליף לתמ חושת ה"התחרדנות" תחת קרני השמש בפארק או בים עם בקבוק רוזה רענן וצונן. רק שהקורונה לא תדפוק לנו את התוכניות שוב עם סגר רביעי. ובמחשבה שנייה, גם אם כן, חלילה - נסתדר מצוין גם אם נלגום ממנו במרפסת, או אפילו סביב שולחן הסדר.

בשורה התחתונה, לא משנה איפה ובאיזו סיטואציה, אין כמו רוזה קליל שמהלך קסם על כולם כמעט, מצעירים שמתחילים לגשש את דרכם בעולם היין ועד לאחרוני השתיינים, כדי לפתוח את הערב המשפחתי מכולם.

בטח לא תופתעו לגלות שלקטגוריה הזו יש יופי של היצע. עד לפני שנים מעטות הרוזה היה אולי היין הכי מושמץ במחוזותינו, והטובים ביניהם היו נספרים על אצבעות כף יד אחת (טוב, שתיים), הרי היום זה כבר לא טרנד אלא מוצר צריכה בסיסי של ממש. אין כמעט יקב ישראלי שלא מתהדר ברוזה אחד לפחות, כשיש כאלו שמחזיקים אפילו שניים או שלושה מהם בארסנל שלהם. וזה עוד לפני המיובאים. עשרות ואולי מאות יינות ורודים זמינים היום, במגוון סגמ נונות - יבשים, חצי יבשים, חמצמצים, מתקתקים, מינרליים, בעלי גוף או חדים. יו ניים איט. והם הולכים ותופסים את מרכז הבמה, כלומר מרכז המדף, ואפילו בשיק ראוי.

נדמה שכבר אין טעם לחזור על מה שכולם יודעים, שהיין הזה מופק בדרך כלל מענבים כהים שעוברים שהייה קצרצרה על הקליפות לאחר הסחיטה לפני ההפרדה, ולכן הוא מתנהג כמו יין לבן, כלומר שותים אותו צונן והוא לא מיועד להתיישנות ארוכה. קליל, פריך, לפעמים עם נגיעות מתק אבל בעיקר רענן. כיף.

אז לכבוד חג האביב הזדרזנו ולגממ נו המון יינות ורודים שהבחירה ביניהם היתה קשה, ואנחנו מקווים שכמו היין, גם החיים שלנו יחזרו בקרוב מאוד לממ סלול הוורוד (יותר שווה מהירוק!).

רוזה אימפרשן ,2020 יקב טפרברג - הפתעת הטעימה. צוות הייננים של היקב המשפחתי הגדול בישראל מפגין איכויות מרשימות גם בסדרת הבסיס, והיין הזה משאיר אבק להרבה יינות יקרים יותר. זהו ממסך מענבי ברברה וגרנאש מכרם איילון המטופח. הגוון שלו נוטה לכיוון הכתמתם, שפע פירות טריים באף (דובדבן בהיר) לצד מינרליות ימית, והפה מאוזן ואלגנטי. שאפו. 40( ,₪ לפני מבצעי החג)

2020 ,R שאטו רובין (פרובנס) - יקב שאטו רובין, מוותיקי היקבים בצמ רפת (פועל כבר מהמאה ,)14מה ממוקם במרכז פרובנס, ומשלב טכניקות ייצור יין מודרניות עם מסורות אזוריות. הרומ זה הזה, פרובנסלי טיפוסי, מיוצר מענבי גרנאש, סירה, סינסו ורול שנבצרו בבציר לילי, ועברו השריה קצרה לפני התסיסה כדי להפיק את מרב הניחוחות. צבעו חיוור מאוד, כמעט שקוף, האף פרחוני עם עלי ורדים ותותי בר. הפה עדין ופמ ריך, נגיעות פרי ורעננות נהדרת. כמו שפרובנס אמיתי צריך להיות. 65( )₪ רוזה, ,2020 פרימיום, ירושלים - ליאור לקסר, היינן הראשי ומנכ"ל היקב, משתלט על העניינים ויוצא במיתוג חדש לסדרות היין של היקב, שעושה להם רק טוב.

הרוזה הזה, מסדרת "פרימיום" למשל, עשוי 100% פינו נואר מאזור השומרון, בעל גוון סלמוני בהיר ואף אקספרסיבי של תות גינה ופטל. בחך הוא רענן, בעל חומציות גבוהה אך מאוזנת וטעמי אשכולית. מרגיש יין "של הביוקר!" 65( )₪

רוזה ,2020 יקב פסגות - תוצרת הבציר הראשון של סם סורוקה, היינן הוותיק והמוערך ביקב, ועושה רושם שהם עשו עסקה לא רעה בכלל בהבאמ תו. היין עשוי ענבי מרלו, סירה ופטיט סירה שנבצרו ידנית באזור בנימין. חימ נני ומהנה, טעמי אשכולית אדומה לצד פטל אדום, אופי מינרלי ומבנה אלגנטי. מרגש. 65( )₪

דומיין אור דה לה קסטינל, Côteaux ‪Varois, 2020‬ - עוד יין נהדר מדרום צרפת, מאזור הנושק לפרובנס הקלאסית (לא הרחק מטולון). בהיר מאוד בצבעו, בעל חמיצות גבוהה ורעננה וטעמים הדמ ריים (פומלה) ומינרליות מהודקת. אפילו נגיעת גיזוז קלה מדגדגת בפה בחינניות. נהדר לקיץ. 79( )₪ רוזה ירדן ,2020 יקב רמת הגולן - עשוי ענבי טינטה קאו מכרם גשור שבמ דרום רמת הגולן. בעל צבע ורוד בהיר ויפה, ארומות דובדבן חמוץ, תות שדה, פטל ולימון, פרחוניות אביבית, מינמ רליות ושמץ וניל ואניס. הגוף בינומ ני וקריספי שממש כיף ללגום. מצוין ממש. 89( )₪

רוזה ,2020 גבעות - ד"ר שיבי דרומ רי, יינן היקב, מראה כי יכולותיו אינן מסתכמות רק ביינות אדומים, וטביעת האצבע המדויקת שלו ניכרת גם ברוזה שלפנינו. באף ארומת פטל רעננה, מעט פלפל ירוק האופייני לזן (קברנה סוביניון וקברנה פרנק) ותבלינים. בלגימה הוא חד ומאוזן ובעל חמיצות מהנה. אולי מצטיין הטעימה. 90( )₪

רוזה גרנאש ,2019 פלדשטיין - לעמ שייתו הייננית של אבי פלדשטיין, אקס יקב סגל, ראוי להקדיש כתבה נפרדת, ובינתיים דגמנו את הרוזה הלא שגרמ תי הזה שלו. עשוי ענבי גרנאש מכרם פקיעין שמחציתם תססו ספונטנית. פרחוניות נעימה באף, בעל חומציות גבוהה וטעמי גרגירים אדומים טריים עם סיומת קצרה וחדה. רוזה רזה, מאופק ומתוחכם. למתקדמים. 110( )₪

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel