Israel Hayom

השיפוץ לקח רק 30 שנה

הרכב זאת בעצמך, ערוץ ההיסטוריה, 23:10

- ניר וולף l עובר מסך

בין "סיינפלד" ל"חברים" היתה בניינטיז עוד קומדיה פופולרית שקצת נשכחה. "שפץ ביתך" עלתה לאוויר לפני 30 שנה, משכה שמונה עונות, תמיד בטופ 10 של טבלאות הרייטינג העונתיות, וגם בישראל נחשבה פופולרית כששודרה בערוץ הראשון. הסיטקום ההוא סיפר על תוכנית טלוויזיה פיקטיבית, ‪,"Tool Time"‬ שהגיש השימ פוצניק השלומיאל טים טיילור עם חברו אל בורלנד.

בתוכנית ההיא, שהיתה קיימת רק בעלילת הסדרה, הסבירו שני הגברים על תחזוקה ושיפוצים, הדגימו שימוש בכלי עבודה, שיחמ קו במכשירים מפלצתיים, חלקו ביניהם טיפים ורגשות, עד שמשהו תמיד השתבש.

22 שנה אחרי ש"שפץ ביתך" ירדה מהמסך, ומכיוון שטרנד עשה זאת בעצמך מעולם לא שקע, הגיע הזמן לקאמבק. קחו את הרעיון של התוכנית הפיקטיבית ההיא, תוסיפו תחרות ריאליטי באמצעות שיחות וידאו, ובחורה יפה שתיכנס לאולפן ותצא כדי לתת תחושת ניינטיז - ויש לנו פיצוח.

ככה שלפו מהמחסן בערוץ ההיסטוריה את טים אלן וריצ'ארד קארן, וניערו מהם אבק כדי שישחזרו את הקסם והכימיה המשעשעת של הדמויות שגילמו בשנות המ09. תחרות הריאליטי בהנחייתם, "הרכב זאת בעצמך" (שעלתה אמש במ,yes במ,HOT בפרטנר ובסלקום), היא כמעט איחוד של "שפץ ביתך" בגרסה משופצת.

שלושה גברים שאוהבים להלחים, להשחיז, לפרק, להדביק, לדפוק וללכת לאיבוד בסניף אייס, נאבקים זה בזה מבית המלאכה הביתי של כל אחד. המתחרים נדרשים לבנות חפצים שימושיים, לשפץ או להרכיב, בזמן שאלן וקארן שופטים אותם לפי עיצוב, מקוריות, תכנון ויעילות. "זאת התחרות שתגדיר אתכם כגברים", הודיע אלן כשבחן את ארגז הכלים של השלישייה שנלחמה על הפרס הכספי.

מדובר בהפקה של ערוץ ההיסטוריה האמריקני, למרות שלכאורה אין שום דבר היסטורי בתוכן הזה. ואולי בכלל הכוונה בעצם לאווירת הנוסטלגיה שמרחפת מעל האיחוד המשופץ הזה של "שפץ ביתך".

‪● ●‬ ●

אם תזפזפו בין ערוצי הנישה, תוכלו לפגוש בהזיה שנקראת "טיול לחמישה", המשודרת בערוץ הטיולים (ימי שני ,22:00מב לצופי yes ומ)HOT וצולמה לפני המצאת הקורונה. זהו דוקומריאלי­טי מקורי עם פורמט מיושן, שבו חמישה בני אדם רגילים עולים על מטוס בנתב"ג, ללא ועדת חריגים או קומבינות משרים, ופשוט נוסעים לחופשה באיטליה.

כל אחד מחמשת ליהוקי הריאליטי הזה, שכנראה לא היו מתקבלים לתוכניות אחרות, מתפקד למשך יום אחד כמדריך הקבוצה וסוחב את כולם לאתרי תיירות. המשתתפים מדרגים אחד את השני, והמנצח זוכה בחופשה מפנקת במלונית קורונה או בארטר.

כמובן שהטיולים לא באמת מעניינים, והאינטריגו­ת בין הדמויות המוזרות שלא הפסיקו להתווכח ביניהן השתלטו על חמשת הפרקים, שזמינים לצפייה גם ביומטיוב. אפילו אחרי שהוכרז המנצח של העונה, החבורה הזאת לא הצליחה להתפזר בלי עוד פיצוץ ועוד דרמה מוגמ זמת. אולי בגלל הקורונה כבר הספקנו לשכוח, אבל חופשה היא לא באמת חופשה לפי הספר אם לא השתלט עליה איזה ריב קולני וסוער.

לקראת שידור: שבע וחצי בערב הפכה לשעה שאוכלים בה על המרקע, אבל אכילה מאוד ביקורתית ובוחנת. אתמול, למשל, עשו ב"לפני החדשות" (רשת )13 מבחן טעימה לפסטות; ב"תוכנית חיסמ כון" (קשת )12 דירגו חומוס תעשייתי, ואז מנחם הורוביץ נתן במנה העיקרית ולקח את רפי גינת לאכול קבב. העיקר, תביאו חשבונית.

 ??  ?? "הרכב זאת בעצמך". נוסטלגיה למיטיבי לכת
"הרכב זאת בעצמך". נוסטלגיה למיטיבי לכת
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel