Israel Hayom

בריז בול באמצע

זו היתה יכולה להיות עוד כתבה על אחד משחקני הפוטבול הגדולים בדור האחרון, אבל ניצן פלד בטוח שזה לא מספיק ● עם כל הכבוד ליארדים ולטאצ'דאונים, למסירות המדהימות ולתארים - דרו בריז, שפרש ממשחק אחרי 20 עונות ,NFL־ב הוא הרבה יותר מזה ● לא שחור או לבן, זה בטוח

- ניצן פלד | קפטן אמריקה

היי, אני ניצן פלד, ובכל דיון ‪Black Lives Matter‬ שאי פעם השתתפתי בו תמכתי בצד הממ פגין והמוחה. חשוב לציין את זה, כי בזמן שזה שאני מאמין בצדקת מאבק המBLM זו עובדהמחד משמעית שאי אפשר לערער עליה, אני גם יודע שבין כל השחור והלבן בעולם - יש בעיקר הרבה אפור.

בעשור האחרון, בעידן הקיטוב שהרשתות החברתיות כופות עלימ נו באלגוריתמי­ם שלהן, קל לשכוח את זה. אבל זו האמת. רוב העולם נמצא באפור. האפור הדומם, אפשר לכנות אותו. והוא דומם לא רק כי ציוצים שאינם מעוררי מחלוקת זומ כים לפחות חשיפה. הוא דומם כי גם כשהוא מדבר, מיידית שני הצמ דדים - השחור והלבן - מתנפלים עליו בניסיון אלים לקטלג אותו. או שחור. או לבן.

דרו בריז ,)42( מכוכבי הפוטבול הגדולים בדור האחרון ואחד הקוורמ טרבקים הטובים בתולדות המשחק, הודיע ביום שני בערב (שעון ארה"ב) על פרישה אחרי 20 עונות במ.NFL וגם אם בין יוני 2020 להיום הוא הספיק לתת עוד עונה מעולה במדי ניו אורלינס סיינטס - ניצח במ9 ממ21 המשחקים שבהם פתח, דייק 70.5%מב ממסירותיו בדרך למ42 מסירות לטאצ'דאון ורק 6 איבומ דים, והגיע לפלייאוף בפעם הרבימ עית ברציפות והעשירית בקריירה האחמ עדיין מה שעשה בקיץ הקודם זה כנראה הדבר הכי זכור מהשנה רונה שלו בליגה.

בתחילת יוני הקודם, כשבועיים לאחר שג'ורג' פלויד מת בצורה מזמ עזעת תחת ברכו של שוטר ובשיא מחאות המ,BLM נשאל בריז על עמדתו בנוגע לכוונה של שחקני NFL לכרוע ברך במהלך נגינת ההמנון האמריקני בעונה שנפתחה שלושה חודשים מאוחר יותר.

עכשיו, לטובת האפור הזה שדימ ברנו עליו, חשוב מאוד לציין: בריז הוא דמות אהובה מאוד בארה"ב בכלל ובניו אורלינס (מהערים השמ חורות ביותר בארה"ב) בפרט. מימ ליוני מילים נשפכו על השפעתו החיובית על העיר ועל כיצד עזר לשקם את תדמיתה ואת מצב רוחה אחרי אסון הוריקן קתרינה (אירוע שבעצמו נחשב תוצאה של מדיניות ממשלתית גזענית).

אבל בריז ענה שהוא לעולם לא יסכים עם הפעולה של לכרוע ברך בהמנון, כי עבורו ההמנון והדגל מסמ מלים את צבא ארה"ב, ומזכירים לו את שני סביו שנלחמו במלחמת העולם השנייה.

אין מקום לאפור

האם זה אומר שבריז נגד המ?BLM האם זה אומר שבריז חושב שאין בארה"ב תומ פעות של גזעמ נות מערכתית שיש לתקן במהרה? האם זה אומר שבריז גזען? האם זה אומר שבריז בחר צד במאבק כולו? לא, לא, לא ולא. הוא לא אמר אף אחד מהמ דברים האלה. הוא מעולם לא עשה שום דבר שיוכיח שהוא כזה. להפך, עוד במהלך אותו הראיון הוא אמר דברים שסותרים את זה. האם זה הפריע לשחקני עבר, לתמ קשורת בכל העולם ולדעת הקהל להגיד עליו את כל הדברים האלה בדיוק? להאשים אותו בגזענות, בטיפשות, בבורות, בחוסר רגישות? ברור שלא. הם אמרו את כל הדבמ רים האלה. וברור גם שבריז התנצל. וכך, אתם רואים, אין יותר מקום לאפור. כי אפילו אם אתה באמת לא גזען, באמת אדם חיובי, באמת תומך במאבק השחורים לשיפור היחס שהם מקבלים בארה"ב, אבל בעצמך לא רוצה לכרוע ברך בהמנון כי זה מזכיר לך את הסבים שלך - אז כנראה שום דבר אחר לא משנה ואתה בעצם כן גזען. אז כן, יכולנו לספר לכם כאן על 20 עונות מופלאות. על קריירה היסמ טורית שתביא אותו להיכל התהילה בהצבעה הראשונה בוודאות. על יותר יארדים במסירה מכל שחקן אחר אי פעם. על זכייה היסטורית וקסומה בסומ פרבול עם הסיינטס. על סגנון ואופי מהפנטים. על כל הדמ ברים האלה שקורים תמיד על המגרש, שבו יש מנצחים ומפסידים. שחור או לבן. אבל אז על מה הייתם מתעצבנים?

 ?? צילומים: רויטרס, אי.אף.פי ?? דרו בריז
צילומים: רויטרס, אי.אף.פי דרו בריז

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel