Israel Hayom

"החלטת בג"ץ פוגעת בבריאות הציבור"

ממונה הקורונה, פרופ' אש, בביקורת נוקבת על ביטול ועדת החריגים ומכסת הנוסעים המאפשר למחוסנים ולמחלימים לטוס באופן חופשי ● "עשינו צעדים רבים כדי למנוע זאת - עלולים להיכנס לגל תחלואה חדש"

- שמעון יעיש ומיטל יסעור בית אור

בג"ץ קבע: השמיים בישראל נפתחים באופן מלא. במסגרת ההחלטה, הגבלת הנכנסים היומית

תבוטל כבר בסוף השבוע הקרוב, בתאריך 20 במארס. המשמעות של ההחלטה היא שמחוסנים ומחלימים יוכלו להיכנס לארץ כמעט ללא הגבלה מבחינה מספרית, למעט בדיקות.

חברות התעופה יוכלו לקבל אישו רי נחיתה בישראל במספרים גבוהים באופן משמעותי ממה שהיה אמור להיות עד כה. מי שלא חוסן או הח לים, כולל ילדים, יוכל לצאת מהארץ ללא אישור של ועדת חריגים - והכל נכון למצב הנוכחי, אם לא יהיו שינויים בימים הקרובים. במשרדי הממשלה המעורבים מנ סים לגבש מענה לקביעה של בג"ץ, במטרה לנסות למזער את מספר הנ כנסים והיוצאים מישראל בתקופה הקרובה וייתכן שיתקבלו החלטות בנושא עוד לפני הבחירות.

במערכת הבריאות מותחים ביקו רת על החלטת בג"ץ לגבי פתיחת השמיים. פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר כי ההחלטה שהת קבלה מעוררת דאגה מכיוון שתא

פשר כניסת תחלואה רבה ווריאנטים מסוכנים לישראל.

לדבריו, "עשינו צעדים רבים כדי למנוע זאת, וחבל שכעת אנו מצי בים בסיכון את נתוני התחלואה המ עודדים. החלטת בג"ץ עלולה לקרב

את מדינת ישראל לגל תחלואה גבוה דווקא עכשיו".

אל פרופ' אש הצטרף סגן שר הב ריאות יואב קיש שאמר: "בג"ץ לוקח אחריות על כניסת מוטציות לישראל, ושיהיה לנו בהצלחה".

בתוך כך, שרת התחבורה מירי רגב הודיעה כי תקיים הבוקר דיון בהש תתפות בכירי משרד הבריאות, המל"ל והיועמ"ש, שבמסגרתו תוגש ההצ עה לאפשר ל 7,000 נוסעים להיכנס לישראל ולעוד 7,000 שיוכלו לצאת מחוצה לה.

עד החלטת בית המשפט, נקבע כי בכל יום יוכלו להיכנס לארץ 3,000 ישראלים. בית המשפט ציין כי ההגב לות נקבעו מבלי שיהיו בפני הממשלה

נתונים כלשהם על אודות מספר האז רחים המצויים בחו"ל ומבקשים לשוב ארצה.

עוד אמרו כי לא התקבל הסבר מדוע הועמדה מכסת הנוסעים היומית על ,3,000 וכי הרושם שנוצר הוא שתחת השקעת מאמץ ומשאבים באכיפת הבידוד, שהפרתו היא העומדת במו

קד החשש מפני התפשטות וריאנטים - העדיפה הממשלה להפעיל משטר של מכסות כניסה לישראל, שהוא משטר פשוט יותר לביצוע אך פגיעתו בז כויות יסוד קשה הרבה יותר.

בית המשפט סיכם בציינו כי איום נגיף הקורונה על זניו השונים אינו צפוי להיעלם מחיינו בטווח הזמן הנ ראה לעין, וזאת חרף הצלחתו של מבצע החיסונים.

משכך, יש לאזן בין הנזק הע לול להיגרם עקב חדירתו של זן בלתי ידוע של הנגיף ובין הפגי עה בזכויות יסוד של אזרחי המדי נה ותושביה. איזון זה צריך לאפשר שגרת חיים לצד הנגיף, תוך ניהול נכון של הסיכונים הכרוכים בכך.

צמיד או מלונית?

מוקדם יותר אתמול אושר חוק הצמידים והמעקב האלקטרוני אחר השבים מחו"ל שמחויבים בבידוד. ממשלת ישראל תוכל לחייב את המ בודדים בבתים לענוד צמיד אלקטרוני ולהוריד אפליקציית מעקב. מי שיסרב יועבר לבידוד במלונית. עוז ברלוביץ, משנה למנכ"ל ארקיע: "המטוסים שלנו חוזרים לאוויר ובגדול. נטוס ליעדים המקבלים ישראלים - חלקם על בסיס טיסה יומית, כבר בשבוע הבא".

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר: "בשורה שתאפשר לעשרות אלפי מש פחות לצאת מעבדות לחירות, אחרי שנה קשה לעולם התיירות".

סגן שר הבריאות, ח"כ קיש: "בג"ץ מקבל אחריות לכניסת מוטציות לישראל, ושיהיה לנו בהצלחה"

 ??  ??
 ?? צילום: יהודה פרץ ?? פרופ' אש
צילום: יהודה פרץ פרופ' אש
 ?? צילום: גדעון מרקוביץ' ?? בדיקות בנתב"ג. "המטוסים חזרו לאוויר - ובגדול"
צילום: גדעון מרקוביץ' בדיקות בנתב"ג. "המטוסים חזרו לאוויר - ובגדול"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel