Israel Hayom

תחנות בדיקה שיעניקו תו ירוק ל 24 שעות"

ישראל עונה על שאלות של מתווה הגייטינג החדש

- מיטל יסעור בית אור

הבדיקות? האם יספוג את העלות? האם יעלה את מחיר הכרטיס? נעקוב אחרי זה ואם נראה שהמחירים יוצרים בעיה או חסמים משמעותיים במימוש נשקול כלים שקשורים לשליטה במחיר באמצעות סיוע של משרד האוצר. העלות של בדיקה נעה בין 40 ל 70 שקלים, כאשר ככל שאותה חברה דוגמת יותר המחיר צפוי לרדת.

האם כל עסק שפועל בתו ירוק חייב לאפשר לנכנסים לבצע בדיקות? מדובר באופציה שהיא רשות. אני מניח שהרבה עסקים מתחילים רק לעמוד על הרגליים ולא ימהרו להשתמש באפשרות הזו. למסעדות יש פתרונות לארח ילדים בחוץ וייתכן שלא ישתלם למסעדה להפעיל אופרציה כזו כדי לאפשר כניסת אנשים בודדים פנימה.

מה אני עושה אם התוצאה חיובית? אדם עם תוצאה חיובית מחויב מיידית בבידוד בביתו. עליו לעשות בדיקת מטוש רגילה נוספת תוך 48 שעות. אם התוצאה שלילית - אין צורך בבידוד נוסף. אם היא חיובית - עליו להיכנס לבידוד. החברות שמשווקות את הבדיקות מחויבות לדווח למשרד הבריאות על אדם חיובי ולכן מי שלא ישמור על בידוד - זו עבירה פלילית.

מה התוקף של הבדיקה? התוקף של הבדיקה רק לטובת כניסה לאותו מקום שבו היא בוצעה.

האם יש אפשרות להציג תוצאות של בדיקה פרטית או של בדיקה מקופת חולים? אי אפשר למעט חריגים - מלונות וגני אירועים שבהם ניתן להגיע עם תוצאות של בדיקת מטוש )בגני אירועים עד 5 אחוזים מהנכנסים בלבד(. נמשיך עם המתווה הזה עד סוף פסח ואחר כך נתנהל בשני המתווים ונראה איך זה עובד.

למה אי אפשר להשתמש בבדיקה שלילית לילד מבדיקה בקופה או בפיקוד העורף? אנחנו חושבים שהמדינה צריכה לממן מטרות חשובות כמו קטיעת שרשראות הדבקה וקיצור בידוד, אבל בשביל ללכת עם הילדים למסעדה או להצגה - זה עלול לגרום לניצול לרעה של מערך הבדיקות ועומס עד כדי קריסה.

מה הלאה? מדובר בשלב התחלתי של בדיקות בכניסה למקומות בילוי אך בהמשך יש תוכניות להקים תחנות בדיקה מהירות בארץ, שיעניקו תו ירוק ל 24 שעות.

 ?? צילום: קוקו ?? תומר לוטן
צילום: קוקו תומר לוטן

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel