Israel Hayom

ביידן מוריד את הכפפות: "פוטין רוצח"

נשיא ארה"ב תקף את מקבילו הרוסי בשל דו"ח מודיעין, שקבע כי פוטין התערב בבחירות לנשיאות בארה"ב ● בתגובה, החזירה מוסקבה את שגרירה בוושינגטון

- נטע בר ודוד בקר

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן תקף אתמול בחריפות יוצאת דופן את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וכינה אותו רוצח. "הוא ישלם מחיר על ההתערבות בבחירות בארה"ב", אמר הנשיא בהתייחסות למנהיג הרוסי בראיון לרשת .ABC בתגובה, הח זירה רוסיה את שגרירה בארה"ב לה תייעצויות על עתיד יחסי שתי המעצמות.

"הבהרתי לו כבר בתחילת השיחה שאני יודע מי הוא ושאם אחליט על הליכה להסכם לצמצום נשק להשמ דה המונית, עליו להיות מוכן", איים ביידן והדגיש שפוטין ישלם על כך: "זה יקרה בקרוב".

האינטרסים של מוסקבה

כאשר נשאל הנשיא האמריקני אם היה מגדיר את פוטין כרוצח, השיב בחיוב. "אני אכן חושב ככה. אתה תראה שפוטין עומד לשלם על התערבותו", אמר למראיין. ביידן הדגיש כי ארה"ב יכולה לנקוט יד חזקה מול ממשל פו טין, ובד בבד לחתום על הסכמים שונים עם הקרמלין. "זה כמו ללכת וללעוס מסטיק באותו זמן", אמר הנשיא.

בעקבות דברי ביידן, הוחזר שגריר רוסיה בוושינגטון אנטולי אנטונוב למוסקבה להתייעצויו­ת, שבהן ינותחו היחסים עם ארה"ב.

בהודעה מטעמו נמסר כי "העיקר מבחינתנו הוא לבחון דרכים לתיקון היחסים בין רוסיה לארה"ב, שנמצאים במצב קשה". משרד החוץ הוסיף כי "וושינגטון הביאה את היחסים למבוי סתום בשנים האחרונות ואנחנו מעו ניינים למנוע מצב בלתי הפיך".

הדברים האלו מגיעים לאחר שא תמול פורסם דו"ח מקיף של סוכנויות המודיעין השונות בארה"ב, שבו נטען כי נשיא רוסיה ידע וככל הנראה אף ניהל את מבצע ההתערבות בבחירות האמריקניות, תוך עשיית שימוש בפו ליטיקאים ובעורכי דין שקיימו קשר עם שירותי הביון הרוסיים. בדו"ח נטען שפוטין שאף להתערב לטובת הנשיא טראמפ, מתוך הנחה כי המשך של טונו ישרת טוב יותר את האינטרסים של מוסקבה.

נוסף על כך, לפי הדו"ח בן 15 הע מודים, גם איראן ניהלה קמפיין "מתו חכם ובפלטפורמו­ת מרובות", אם כי במטרה הפוכה - לחבל בסיכויי הנשיא טראמפ להיבחר בשנית לנשיאות.

בעוד איראן תקפה באופן פעיל את הקמפיין של טראמפ באמצעות הפצת מידע כוזב, אנשיו של נשיא רוסיה פעלו נגד יריבו, ג'ו ביידן, כדי לש

לפי הדו"ח, גם איראן ניהלה קמפיין "מתוחכם ובפלטפורמו­ת מרובות", אם כי במטרה הפוכה - לחבל בסיכויי הנשיא טראמפ להיבחר בשנית לנשיאות

מור על שלטונו של טראמפ, שנחשב נוח יותר למוסקבה.

על סמך מה שנכתב בדו"ח, הנשיא פוטין "ככל הנראה ניהל" את מאמץ ההתערבות בבחירות. אחת הדרכים שבהן עשה זאת היתה יצירת קשר בין הפוליטיקאי האוקראיני אנדריי דרקאץ' - שידוע כי פיקח על מאמץ הפצת פייק ניוז פרו רוסי בארה"ב - לבין שירותי המודיעין הרוסיים.

חמור מכך, הדו"ח טוען כי דרקאץ' ואיש מודיעין רוסי בשם קונסטנטין קלימין נפגשו עם אנשי צוותו של טראמפ וסיפקו להם מידע, כוזב ברו בו, שנועד להפליל את ביידן באש מת שחיתות. "אנו מעריכים כי בצמ רת הקרמלין התקבלה החלטה לפעול למען השארתו של טראמפ בשלטון, אף שלא היה מועמד אידיאלי".

רוסיה: "דו"ח חסר בסיס"

ברוסיה הכחישו כל קשר לנטען בדו"ח. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב מסר בתגובה כי הדו"ח האמריקני הוא "חסר בסיס ומשולל כל יסוד".

פסקוב הדגיש כי לרוסיה לא היה כל קשר לקמפיין הבחירות בארה"ב או למי מהמועמדים.

 ??  ?? ביידן בראיון ל ABC צילום מסך
ביידן בראיון ל ABC צילום מסך
 ?? צילום: אי.פי.אי ?? פוטין
צילום: אי.פי.אי פוטין

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel