Israel Hayom

"החלום שלי הוא פשוט לחיות"

טלי שקד ילדה שני ילדים נגד כל הסיכויים ● כעת היא זקוקה להשתלת כליה דחופה: "מביטה על הילדים ומעריכה כל רגע"

- שיר זיו

לטלי שקד (36) היו חיים שגרתיים עד לפני תשע שנים, אז קיבלה מרופא המשפחה שלה בשורה שטלטלה את חייה.

"הייתי נשואה טרייה, ובעלי דני ואני התחלנו לחשוב על ילדים", היא מספרת. "הכרנו בצבא ועשינו את המסלול הטיפוסי - טיול בדרום אמריקה, לימודים גבוהים וחתונה. הרופא שלח אותי לבדיקות שג רתיות לפני כניסה להיריון, ובהן גילו שיש לי מדדים לא נורמליים, ושאני סובלת ממחלת כליות".

טלי גילתה שהיא חולה במח לה אוטואימוני­ת מורכבת, והחיים שלה התהפכו. "כל מה שתכננתי השתנה. הייתי בת 29 ואמרו לי שלא כדאי לי להיכנס להיריון, שהיריון יסכן אותי. כל התוכניות שלי לעתיד, ובהן התוכנית להקמת משפחה, המובנת מאליה, השתנו. פתאום התחיל סבב טיפולים אג רסיביים והייתי במעקב צמוד. הת חלתי בטיפולים, סבלתי מתופעות לוואי מזעזעות, הרגשתי רע מאוד", היא נזכרת. למרות הבשורה הקשה, החליטה טלי לא לוותר על הקמת משפחה. "פגשתי רופאים שאמ רו לי 'אל תיכנסי להיריון'. רופאה דיברה איתי על אימוץ ועל פונד קאות, זה היה טריוויאלי מבחינתה שאני לא אלד ילדים, והיא ראתה שאני לא מקבלת את זה. החלטתי שאהיה אמא, למרות הכל, והגעתי לרופא שליווה אותי בהריונות ומאז, פרופ' סידני בן שטרית, מומחה לנ פרולוגיה )ביה"ח מאיר(, שמתמחה בהיריון בשילוב מחלת כליות".

שקד הצליחה להיכנס להיריון, וילדה את מאי (6) ואת בן )שנתיים וחצי(. "שני ההריונות היו בסיכון גבוה מאוד, עם סכנה לרעלת היריון כל הזמן. לא ידעתי אם אצא מהם ואיך הילדים ייצאו. את מאי ילדתי בשבוע ,35 וזה היה שווה את זה. יש לי שני ילדים, וזה לא היה ברור מאליו שהם יהיו פה. אני מסתכלת עליהם ומעריכה כל רגע".

"המצב שלי מידרדר"

לאחר ההיריון הראשון גילתה שקד שהכליות שלה זקוקות לשי קום. היא סבלה מתופעות לוואי, ובהן נמק בירך ימין, נעזרה במשך שנה בקביים להליכה ועברה ניתוח להחלפת מפרק. מאוחר יותר עברה ניתוח נוסף, שבזכותו חזרה לעמוד על הרגליים. אחרי ההיריון השני, מצב הכליות שלה החריף והחלה ההידרדרות. "לפני ארבעה חודשים המחלה הגיעה לפיק, ומשם המצב החל להידרדר. אני צריכה למצוא תורם כליה במהירות, ובינתיים אני עוברת דיאליזה". לאחר שנשללה תרומה מבני משפחתה, שקד חי פשה תורם בפייסבוק. פוסט נוגע ללב שכתבה הגיע לעשרות אלפי זוגות עיניים וליותר מ 6,500 שי תופים. עשרות יצרו קשר עם שקד, אולם לאחר סינון ובדיקות התא מה כולם התגלו כפסולים לתרומת כליה עבורה, מסיבות שונות. "פעם החלום שלי היה אחר, היום החלום שלי זה פשוט לחיות", היא מסכמת.

פרטים ליצירת קשר: טלי שקד, ‪talieyalsh­aked@ ,077-8049404‬ ;gmail.com עמותת מתנת חיים: עבור טלי שקד, ,02-500-0755 .matnatc@gmail.com

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? טלי שקד ומשפחתה
צילום: אורן בן חקון טלי שקד ומשפחתה

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel