Israel Hayom

כאילו אין קורונה: רווחי דלק קידוחים זינקו בכ 60%

מנכ"ל החברה, המחזיקה בחלק ממאגרי הגז: "ההפקה מלוויתן היתה החיסון שלנו ב "2020 ● רווחי טיב טעם זינקו ב 240% בשנה החולפת, ומנייתה קפצה בכ 10%

- גלעד צוויק

הרווח הנקי של חברת דלק קידוחים זינק ביותר מ 60% בשנה החולפת, הודות לאסדות הגז לוויתן ותמר.

כך עולה מהדו"חות הכספיים של החברה ל 2020 ומתוצאות הרבעון האחרון של השנה החולפת שפור סמו אתמול.

מדצמבר האחרון התחיל מאגר תמר לשלם את היטל ששינסקי. בשלושת החודשים שחלפו מאז שו למו למדינה כ 160 מיליון שקלים, נוסף על תשלום תמלוגים של יותר ממיליארד שקלים ששולמו ב .2020

דלק קידוחים היא שותפות אנרגיה בבעלות דלק אנרגיה מקבוצת דלק, השייכת לאיש העסקים יצחק תשובה. היא מחזיקה בכחמישית ממאגר תמר ובכ 45% ממאגר לוויתן.

בשנה האחרונה נהנתה דלק קי דוחים מהכנסות בגובה 919 מיליון דולר ומרווח נקי של 365 מיליון דולר - למרות הקורונה. ברבעון הרביעי לבדו זינקו רווחיה בכ 80% ל 142 מיליון דולר. ההכנסות קפצו ב ,116% והסתכמו ב 244 מיליון דולר.

הדו"ח כולל גם את נתוני המכירה והיצוא ממאגרי תמר ולוויתן. ב 2020 היקף היצוא לירדן הגיע ל 2.1 מי ליארד מ"ק (BCM) גז טבעי משני המאגרים, והיקף היצוא למצרים הגיע ל 2.2 מיליארד BCM גז טבעי.

לשוק המקומי בישראל נמכרו 11.2 מיליארד מ"ק גז טבעי, לעומת כ 10.5 מיליארד ב .2019 "ההפקה מלוויתן היתה החיסון שלנו בשנת הקורונה", מחייך יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים. "בזכותה צלחנו את אתגרי השנה החולפת, השקנו את היצוא, הגדלנו את המכירות ורש מנו שנת שיא עבור דלק קידוחים. תזרים המזומנים היציב וארוך הטווח שלנו, לצד מגוון אפשרויות הגידול בפעילות החברה, שבבסיסן מיצוי הערך מהנכסים הקיימים שלנו, יאפ שר לנו להמשיך להציף ערך שללא ספק יבוא לידי ביטוי ברמת השווי שבה אנו נסחרים". מניית דלק קידוחים עלתה את מול ביותר מ 4% בבורסה בתל אביב - בניגוד למגמה הכללית של ירי דות שערים במדדים המובילים בשי עור של כחצי אחוז. מניית הבינ לאומי רשמה ירידה קלה של 0.1% לאחר פרסום דו"חות טובים עם תשואה להון של קרוב ל 10% במה לך הרבעון האחרון של שנת .2020

השנה של טיב טעם

חברה נוספת שהקורונה פינקה אותה כספית היא רשת המזון טיב טעם. מנייתה לבלבה אתמול בכ 10% לאחר שדיווחה על זינוק של כ 240% ברווח הנקי אשתקד - לכ 61 מיליון שקלים. זאת בהשוואה ל 18 מיליון בלבד ב .2019 בטיב טעם הודיעו על חלוקת דיבידנד רבעוני בסך 7.4 מיליון שקלים. מניית הבורסה לניירות ערך עלתה ב 12.5% לאחר שדיווחה על עלייה ברווח המתואם ברבעון האחרון ב 250% ל 11.5 מי ליון שקלים.

2020" היתה שנה משמעותית לבורסה עם גידול בכל הפרמט רים", מסר מנכ"ל הבורסה, איתי בן זאב. "משבר הקורונה שהביא לעניין רב בשווקים, פגש בורסה מתחדשת, מתקדמת ומעודכנת יותר. זאת לאחר שלוש שנים של יישום תוכנית שכ ללה את שיקוף הכלכלה הישראלית, הגדלת הסחירות והנזילות והרחבת השירותים".

 ?? צילום: אלבטרוס ?? אסדת הגז תמר
צילום: אלבטרוס אסדת הגז תמר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel