Israel Hayom

הספר של מיקי גבע

13 שנה אחרי שהוציא את ספרו הראשון, "מלבי אקספרס", הקומיקאי מוציא ספר שני: "אין פילים בדרום • אמריקה" "אין חופש יצירתי כמו בכתיבת ספר", אומר גבע ומספר כמה התרגש לחזור לעשות סטנד אפ

- מאיה כהן

13 שנה אחרי שהוציא הקומיקאי מיקי גבע את ספרו הראשון, "מלבי אקספרס" )ספר שהפך גם לסדרת טל וויזיה(, הוא מוציא ספר שני: "אין פילים בדרום אמריקה". גיבור הספר הוא תומר שבת, מאבטח לשעבר של ראש הממשלה שמקבל הצעה מפתה מסוחר סמים דרום אמריקני. ההצעה שולחת את תומר למסע מוטרף עם שני חברי ילדות שלו ועם אהבת חייו. את הספר הוציא גבע בהוצאה עצמית והוא נמכר באתר שלו או ברשת חנויות הפנינג.

"לקח לי עשר שנים אחרי הספר הרא שון להתיישב ולהתחיל לכתוב שוב", מספר גבע .(41) "כולם לחצו עלי 'תכ תוב עוד ספר, תכתוב עוד', ולא הרגש תי מספיק בשל. התחלתי לכתוב וגנז תי. בסוף, כשהתיישבתי לכתוב, החלטתי ללכת לכיוון של אקשן, לעסוק בסודות הביטחוניים של ישראל שבגללם אנחנו מבוקשים לייעוץ בכל העולם. אבל גם השארתי את הגרעין של החברות, שעליו אני כותב כל הזמן, החברים שגדלו איתך מהבית והחיבור איתם. וכמובן ברקע יש סיפור אהבה, שבלעדיו קשה לי לכתוב".

גם "מלבי אקספרס" התרחש בדרום אמריקה, בברזיל, ובמרכזו עמד רומן בין צעיר ישראלי בשנות ה 20 המוקדמות לחייו לבין ברזילאית בת .40 אבל הפעם, כאמור, הכיוון של הספר אחר.

"נפגשתי עם קבוצה של מאבטחים שא בטחו פה את מדונה ואת ביונסה, וגם עבדו בארה"ב", מספר גבע. "עשיתי תחקיר על הנושא. כל הכיף היה לבנות דמות שהיא לא אני. מבחינתי, לדמיין שאני לוחם ושהחיים של אנשים חשו בים נמצאים בידיים שלי - עשה לי חשק לכתוב.

"אני שירתי בצבא בלהקה צבאית, אז בספר החלפתי את המיקרופון ב M-16 מקוצר. אני חושב שאני נהנה להיות אנשים אחרים, בין שדרך החיקויים והדמויות ובין שדרך הכתיבה. מרתק אותי להציץ לעולמות שאני לא מכיר. כששואלים אותי 'על מה הספר', קשה לי לענות. אם 'מלבי אק ספרס' היה סיפור על לאהוב את עצמך, 'אין פילים בדרום אמריקה' הוא סיפור על לאהוב את החיים".

גם הספר הזה יעובד לסדרת טלוויזיה, כמו הקודם?

"יש לספר הזה פוטנציאל טלוויזיוני. יש הרבה סצנות בספר שכתובות ממש כמו סצנות בסדרה, עם דיאלוגים ארו כים. מובן שאשמח אם מישהו ירצה לה רים את הכפפה. "הכיף בכתיבת ספר הוא שאף מפיק לא מגביל אותך. החופש היצירתי שלך הוא מאה אחוז. לא אומרים לך 'את זה אי אפשר לצלם' או 'תסתדר בלי הסצנה הזאת'. בסדרה צריך לסנן ולראות איך עושים את זה בתקציב ישראלי. "אנשים גם כל הזמן שואלים אותי אם תהיה עונה שנייה ל'מלבי אקספרס'. עוד לא התקבלה ההחלטה. אולי גם יהיה ספר המשך". חזרת לבמה עם מופע הס טנד אפ שלך? "כן, כבר הספקתי להופיע שלוש פעמים, וזה פשוט הדבר שאני הכי אוהב לעשות בעו לם. לא עשיתי סטנד אפ שנה שלמה. בכיתי קצת כשירדתי מהבמה, הכל הציף אותי, הרגשתי כמו אחרי שעולים ברכבת הרים ואז יורדים במהירות. זה מרים ומ עיף. כבר שכחתי איך אני מרגיש אחרי מופע, כמו סם שמשתחרר בראש. נזכרתי לאילו גבהים אנחנו עולים כאמנים. יש לי כבר שלושה מופעים במועדוני זאפה בקרוב, וזה מאוד משמח".

 ?? צילום: סטודיו תומאס ?? גבע
צילום: סטודיו תומאס גבע
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel