Israel Hayom

כוכבת שביט

קסום זום, ‪yes VOD Kids‬

- ניר וולף l עובר מסך

בעוד שבועיים ציפי שביט תהיה בת .74 נכון שממש לא רואים עליה? היא נראית אותו דבר, נשמעת בול כמו פעם, ואם נרצה להיות בנאליים, אפשר לומר שהיא עדיין ילדה נצחית וכזו גם תישאר. שמחת החיים האינסופית שלה מידבקת, והופעתה על המסך בכל יצירה לילדים מייד מקפיצה את האיכות ואת החשיבות של התכנים הללו - רק כי היא ציפי שביט.

היום עולה ב ‪yes VOD Kids‬ )החל מיום ראשון בערוץ ניק ג'וניור לצופי (yes סדרת ילדים חדשה בכיכובה, "קסום זום", המיועדת לזא טוטים שלומדים צורות ומספרים. זוהי סדרת המשך בסאגת הרפת קאותיהם של יורם החכם וליבי האבירה, שבתוכניתם הפעם יכשירו את הילדים להפוך לאבירים ולאבירות. בשיתוף הצופים הצעירים מתמודדים השניים עם משימות, ותמיד מצליחים להתגבר על המכ שפה לפת והעוזר המגושם שלה זפת, כדי להגיע לסוף הפרק ולקבל מגן אבירות מטעם המלכה טובת הלב וכתומת השיער, המלכה ציפי.

גם בסצנות הבודדות שלה על המסך רואים ששביט זוהרת. היא סוכרייה ג'ינג'ית שקשה לא להתמכר אליה. ציפי בלי הפסקה. מתו קה, דביקה, מוגזמת, קולנית, מפוצצת בסוכר ובאנרגיות הפועלות על קולות מוזרים ופרצופים מצחיקים. כשהיא פונה למבוגרים היא כמעט תמיד גסה ופרובוקטיב­ית, אבל זה חלק מהציפיטפוט. לא סתם דורות על דורות של ילדים ישראלים גדלו עליה, התבגרו איתה והתמכרו אליה, והיא מעולם לא היתה צריכה להמציא עצמה מחדש. אין כמעט ילד במדינה שלא נדלק עליה ממבט ראשון. היא מי שהיא בגלל מי שהיא.

כל הדמויות המוגזמות, המבולבלות, הצבעוניות והרגישות שמגל מים כיום כוכבי הילדים השונים - מיובל המבולבל ועד מיכל הקטנה ועשרות אחרים - כולם גדלו על שביט. כולם הלכו לג'מבו של ציפי, וספגו ממנה השראה בממדים שקשה לפרק לגורמים. כולם היו בניה, במובן מסוים. היא האב טיפוס. אבל ציפי לא המציאה דבר, בדיוק כמו שציפי לא משחקת איזו דמות מנופחת שרחוקה מהמציאות. ציפי היא ציפי. היא אחת ויחידה. אין כמוה בעולם.

בנימין נתניהו נראה נינוח מאוד אתמול בראיונות הארוכים שה עניק לשתי תוכניות הבוקר של רשת וקשת. אברי גלעד הכין לו קפה, ניב רסקין זרק עבורו את האוזנייה מהאוזן, וכולם היו מרוצים וחגגו את הכותרות לאורך יום שלם. מין רגעים כאלה שמתרחשים רק בימי בחירות.

לקראת שידור: תהליך האבולוציה שעברה "משפחת קרדשיאן" לאורך 14 שנים, 20 עונות ומאות פרקים מאז הושקה בשנת 2007 כתוכנית ריאליטי טראש זניחה בערוץ אזוטרי, הוא קיצוני בכל קנה מידה. מחר תיפתח בערוץ E! העונה האחרונה בהחלט של הקרדשיאניו­ת )כל שישי ב ,16:00 לצופי ‪,yes ,HOT‬ סלקום ופרטנר(, והפרקים ישודרו בסמוך למועד שידורם בארה"ב.

פסטיבל הפרידה התקשורתי בעיצומו, והדרמות המשפחתיות שלהן ימשיכו גם אחרי שהתוכנית תרד. כי אם בעונות המוקדמות הבנות בעיקר הביכו את עצמן, היום קולן חשוב ומשמעותי בכל פינה בעולם.

והרגעים המביכים? הפכו אייקוניים והיו מודל לחיקוי ולהשראה עבור דור האינסטגרם והטיקטוק. הקרדשיאניו­ת הפכו להיות גדולות יותר מהתוכנית שלהן, חזקות יותר מהערוץ המשדר אותן, ובמקרים מסוימים משפיעות הרבה יותר מכל הטלוויזיה כולה.

 ??  ?? "קסום זום". כוכבת של פעם בדור
"קסום זום". כוכבת של פעם בדור
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel