Israel Hayom

היעד: גימוד ימינה ● גורמים פוליטיים מאשימים: נתניהו וסמוטריץ' מפעילים מערך מתואם, שמטרתו צמצום התמיכה בבנט ובשקד בציונות הדתית ●

גורמים פוליטיים טוענים: כך אמורה לפעול תוכנית נתניהו ל"שתיית" הקולות מימינה ● המטרה: "למצב את סמוטריץ' כמנהיג הציונות הדתית במקום בנט"

- יאיר אלטמן

קמפיין שכבר מתקיים, בתיאום בין הליכוד לבין הציונות הדתית, מעביר מסרים שלפיהם נפתלי בנט עומד להמליך את יאיר לפיד לראשות הממשלה. דבר זה גם נועד להעביר מצביעים מימינה לציונות הדתית

"מתוך הכרה בצורך בהקמת ממשלה חזקה ויציבה בראשות יו"ר הליכוד, מר בנימין נתניהו כאמור, הציונות הדתית מתחייבת לתמוך ביו"ר הליכוד מר בנימין נתניהו בתור ראש הממשלה של ישראל. הציונות הדתית לא תתמוך בכל מועמד אחר לראשות הממשלה במשך כל תקופת הכנסת ה ,"24 נכתב בסעיף 4 להסכם.

התוכנית חושפת כיצד ניתן יהיה להביא את הציונות הדתית מחמי שה מנדטים לשמונה בכמה פעולות אופרטיביות. כעת הסקרים מנבאים

הכלי: הסכם העודפים

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו מתכנן לפעול ל"שתיית" קו לות בוחרי ימינה בימים האחרונים לבחירות. כך עולה ממסמך שהגיע לידי "ישראל היום".

גורמים פוליטיים סיפרו כי מטרת התוכנית היא לנסות לה שוות את מספר המנדטים של הציונות הדתית בהנהגתו של בצ לאל סמוטריץ' לזה של ימינה ברא שות נפתלי בנט, ואם ניתן - אף לעקוף אותו. זאת, כדי להכתיר את סמוטריץ' כמנהיג הציונות הדתית במקומו של בנט. "סמוטריץ' בכיס של נתניהו", אמרו אותם גורמים, "על כן נתניהו מעדיף להחזיר את הימים שבהם היתה לו שליטה מו חלטת באנשי הציונות הדתית".

הגורמים מסתמכים, בין השאר, על הסכם העודפים בין הליכוד לבין הציונות הדתית, שסעיפיו קובעים מפורשות כי סמוטריץ' מתחייב להמליץ על נתניהו לרא שות הממשלה וגם להיות נאמן לו לאורך כל הקדנציה. למפלגה 5.25 מנדטים בממוצע.

החל ממוצ"ש החל קמפיין גע וואלד מתואם, שבו יעבי רו אנשי הציונות הדתית והליכוד מסרים שלפיהם יש סכנה שהציונות הדתית לא תעבור את אחוז החסימה. בהמשך יפנה נתניהו למצ ביעים דתיים שהתכוונו לה צביע לבנט וימסור להם כי ידאג לשלב את בנט ושקד בממשלתו, אך כדי להציל את גוש הימין ולאפשר את השילוב הזה יש צורך לה צביע סמוטריץ'. ההערכה היא שבכך יעברו כמנדט ורבע מימינה לסמוטריץ', והדבר ימצב אותו על כ 6.5 מנדטים. בשלב השני יש הבנה בין אנשי חב"ד לבין כמה חצרות חרדיות להורות לאנשיהן להצביע לציונות הדתית, ובכך להגיע ל 7.25 מנדטים. כמו כן, מציינים הגורמים את שריון מקו רבו של סמוטריץ', אופיר סופר, במקום ה 28 בליכוד, וכך לאחר הבחירות "יקבלו הציונות הדתית מנדט נוסף במתנה מהליכוד".

קמפיין נוסף שכבר מת קיים, גם הוא מתואם בין הליכוד לבין הציונות הד

תית, מעביר מסרים שלפיהם בנט עומד להמליך את יאיר לפיד לרא שות הממשלה. דבר זה גם כן נועד להעביר מצביעים מימינה לציונות הדתית. גורמים פוליטיים הוסיפו כי בין הליכוד, הציונות הדתית וש"ס יש תוכנית לשיתוף פעולה בתוכנת האלקטור להזנת מצביעים פוטנציאליי­ם ביום הבחירות.

"הרעיון הוא לעדכן זה את זה בפרטי המצביעים כדי לתמרץ את התומכים שלהם, ולא לעדכן אחרים כדי לדכא את תומכינו".

תגובת הליכוד לא התקבלה עד לשעת סגירת הגיליון.

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? בצלאל סמוטריץ'
צילום: אורן בן חקון בצלאל סמוטריץ'
 ?? צילום: יהודה פרץ ?? נפתלי בנט
צילום: יהודה פרץ נפתלי בנט

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel