Israel Hayom

נחדש את הברית עם הציבור המסורתי

בצלאל סמוטריץ'

- הביא לדפוס: יהודה שלזינגר

הציבור הדתי לאומי ניצב במערכת הבחי רות הזו בפני הכרעה היסטורית. יש כאלה שבחיבור שלהם ל"עם ישראל" שכחו וזנחו את החיבורים הטבעיים. אני סובר אחרת - החיבור שלי הוא עם "עם ישראל" המסורתי, הלאומי, המזרחי. זו הכרעה מהותית, לא פוליטית.

לא סתם נוטים בסקרים ובשיח הפוליטי לשים אותנו יחד באותו "גוש" ובסירה אחת של מטרות פוליטיות. הערכים שלנו לגמרי משותפים. מנגד, רוב ההבדלים ביני ובין חלק מחבריי בציונות הדתית לבין הציבור הזה אינם גדולים. העובדה שאני שומר תורה ומצוות לא אמורה לייצר פער בינינו, ואת סגירת הפער הזה לקחתי על עצמי באמצעות למידה והיכרות עם קהל גדול יקר מפז, שארצה להקנות לעצמי ולילדיי את הערך המוסף שהוא מביא להווי היהודי והישראלי.

אנחנו חיים את אותו חומר בעירה שממנו באים האהבה לעם ישראל, הדאגה לחיילי צה"ל, הכבוד הלאומי, וגם האהדה למפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון. בהיותי נבחר ציבור יצאתי למפגשים בשטח עם ראשי מועצות, מנהיגי קהילות ועמך בית ישראל בפריפריה ובערים. החיבור בינינו מהיר וטבעי וקיבלתי על עצמי להעמיק אותו.

גם בשדה הפוליטי יש לכך השלכות מתבק שות - אכבד את הבחירה בבנימין נתניהו כראש ממשלה, ולא אנסה לתמוך ברוטציה או בהרכב שיעביר אותו מתפקיד ראש הממשלה באמצעות חיבור מנדטים מן הגורן ומן היקב.

רק הצבעה לציונות הדתית יכולה להבטיח שתוקם פה ממשלת ימין אמיתית על ידי המח נה הלאומי. מפת המנדטים ברורה: בלי רשימת הציונות הדתית, השמאל יחזור לקדמת הבמה הפוליטית. אחים אנחנו שמחזיקים באותו סט ערכים. הגוונים שונים ומשתנים בתוך הציבור של הציונות הדתית, וגם בציבור המסורתי, אך כולנו יונקים מאותו חיבור ליהדות של פתיחות וחיבור בין אחים, בלי מחסומים ומחיצות.

זו משימת על שלי ושל רשימת הציונות הד תית. בע"ה נצליח בה.

רק הצבעה לציונות הדתית יכולה להבטיח שתוקם פה ממשלת ימין אמיתית על ידי המחנה הלאומי

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel