Israel Hayom

היבשת האבודה: "מה השתבש באירופה?"

מבצע החיסונים מקרטע, והציבור מאבד סבלנות: הפגנות נגד הסגר ברחבי היבשת

- ארז לין וסוכנויות הידיעות

"מה השתבש באירופה?" נכתב אתמול ב"ניו יורק טיימס" בכתבה גדולה שסקרה את הכישלון של האיחוד האירופי בחיסון האוכלוסייה במדינות החברות.

נכון לאתמול, האיחוד האירו פי משתרך הרחק מאחור לעומת מדינות דוגמת בריטניה, ארה"ב, וכמובן ישראל, בכל הנוגע למ ספר המנות שהוזרקו. באיחוד האירופי הוזרקו רק 12 מנות לכל 100 איש, לעומת 40 מנות לכל 100 איש בבריטניה ו 34 מנות לכל 100 איש בארה"ב.

מבצע החיסונים המקרטע, כך דווח אתמול ב"טיימס", נובע משילוב של זהירות יתר מצד הביורוקרטי­ם בבריסל, שרצו לוודא שהחיסונים יעילים וב טוחים, והאיטיות בגיבוש חוזים מול יצרני החיסונים.

בבריטניה המצב מעודד יותר. הממלכה ציינה נקודת ציון מש מעותית בסוף השבוע, כאשר יותר ממחצית האוכלוסייה המ בוגרת קיבלה לפחות מנת חיסון אחת. רה"מ בוריס ג'ונסון הצט לם ביום שישי כשהוא מקבל את החיסון, כך גם רה"מ הצרפתי ז'אן קסטקס. מבצע החיסונים המק רטע הוביל להשתוללות המוט ציה הבריטית באיחוד ולא הותירו הרבה ברירות: חזרה לסגר.

בפולין, שם נרשם שיא הדב קה יומי חדש מאז נובמבר, הוכ רז על סגירת עסקים לא חיוניים למשך שלושה שבועות. בצר פת שיעור ההדבקה עלה ב 23 אחוזים בתוך שבוע, והוכרז על סגר הדוק למשך ארבעה שבועות באזור הבירה. גם באיטליה הוכ רזו סגרים מקומיים, ובגרמניה הקנצלרית אנגלה מרקל אמרה כי יש ללחוץ על "בלם החירום" ולא להסיר את ההקלות כמתוכנן.

ביום שישי חודש כמעט במ לואו מבצע החיסונים באסט רהזניקה, שהוקפא עד לבדיקת הסיבות להופעת קרישי דם שע ליהם דיווחו כמה מתחסנים. כך או כך, נראה כי החיסונים מת קשים להשיג את קצב ההדבקה. "עדיין אין מספיק מנות חיסון באירופה כדי לעצור את הגל השלישי", אמר שר הבריאות הגרמני ביום שישי".

התוצאות העגומות, מכל מקום, כבר נראו בשטח: בסוף השבוע נרשמו הפגנות בכמה ערים מרכזיות ביבשת מצד מת נגדים לסגרים ולהגבלות, כולל באמסטרדם ובלונדון, וכן בעיר הגרמנית קאסל.

 ?? צילום: רויטרס ?? מפגינים נגד ההגבלות בלונדון
צילום: רויטרס מפגינים נגד ההגבלות בלונדון
 ??  ??
 ??  ?? ר"מ בריטניה ג'ונסון מתחסן
ר"מ בריטניה ג'ונסון מתחסן
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel