Israel Hayom

התעשייה האווירית: רווחיות לפני ההנפקה

מכירות ורווחי שיא במונחים דולריים ,2020־ב למרות הקורונה ● יו"ר החברה הראל לוקר הוביל אותה להנפקה עוד השנה, אך הודיע על פרישתו

- ערן בר־טל

התעשייה האווירית פרסמה את דו"חותיה ,2020־ל שמהם עולה כי מדובר בשנת שיא במכירות וברווחים, במונחים דולריים, מאז נוסדה .1953־ב המכירות השנתיות הסתכמו בכ־2.4 מיליארד דולר ובצמיחה ברווח הנקי של ,48% ל־331 מיליון דולר. החברה רשמה צמיחה של 23% ,EBITDA־ב לכ־793 מיליון דולר.

בתוך כך, פעילות המחקר והפיתוח של החברה חצתה את רף מיליארד הדולר. היקף מכירות החברה צמח לכו81.4 מיליארד דולר. הרווח הגוו למי צמח בו%51 לו556 מיליון דולר - כו%61 מהמכירות, גידול של 88 מיליון דולר מהשנה שעברה. הרווח התפעולי הגיע לכו591 מיליון דולר - 4.7%וכ מהמכירות, בהשוואה 2.9%ול בשנה קודמת. צבר ההזמנות של החו ברה עומד על 12.6וכ מיליארד דולר, המייצגים 3.13 שנות פעילות. יתרות המזומנים והאמצעים הנזילים של החו ברה מסתכמים בכו3.1 מיליארד דולר. לפי החלטת הממשלה מהשנה שעבו רה, רבע ממניות החברה יונפקו השנה בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, הראל לוקר, קידם בשנים האחרונות את החברה לקראת הנו פקתה, לפי התכנון המקורי בחודש הבא. אלא שאחרי החלטת הממשלה בעניין הוא הודיע בתחילת השנה על סיום תפקידו כיו"ר פעיל בסוף החודש הזה, במקביל למינויו כיו"ר חברת פז. עם פרסום הדו"חות מסר לוקר: "אני מסכם בגאווה ובסיפוק גדולים תקופת כהונה של כמעט ארבע שנים בתעו שייה האווירית.

"החברה עברה מהפך ענק בשו נים האחרונות. שנת 2020 היא שנת שיא בתוצאות העסקיות של החברה ובהישגיה הטכנולוגיי­ם. שנה זו אף עלתה בהישגיה על שנת השיא הקוו דמת, שנת .2019 תוצאות מצוינות אלה משקפות רק חלק מהפוטנציאל העצום הגלום בחברה, בעובדיה ובו טכנולוגיה שלה. החלטת ממשלת ישראל שהתקבלה בסוף השנה, להנפיק את מניות החברה בבורסה לניירות ערך בתל אביב, מעידה אף היא על האמון ביכולותיה העסקיות של החברה".

פיתוח מערכות מתקדמות

מנכ"ל התעשייה האווירית, בועז לוי מסר, כי "בשנת 2020 הציגה התעשייה האווירית חדשנות פורו צת דרך ויכולות נרחבות: מפיתוחים טכנולוגיים מתקדמים למאבק בנגיף הקורונה, דרך שיגורו המוצלח של לוויין התצפית המתקדם אופק ,16 ניסויים פורצי דרך במערכות דוגו מת מערכת הנשק חץ, טיל התקיפה ,LORA מל"ט האיתן ,HeronTP מערכות תקיפה ייחודיות שהחברה פיתחה, במערכות המכ"ם והמודיו עין המתקדמות מסוגן בעולם, תנופה בעולם הסבות מטוסי נוסעים למטען בעולם התעופה ועוד. על כל אלה התעשייה האווירית אף זכתה בקבלת פרס ביטחון ישראל.

"לצד הישגים אלו, ראוי לציין את הירתמות החברה למאמץ הלאומי למיגור הקורונה, ובמיוחד את הקמת קו מכשירי ההנשמה ברגעי השיא של המשבר. גם בשנה זו נבחנו מערכות החברה בפעילותן ברחבי העולם, תוך שהן מוכיחות שוב ושוב את יכולוו תיהן בשדה הקרב הנוכחי והעתידי".

 ?? צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון ?? שיגור אופק 16
צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון שיגור אופק 16
 ?? צילום: חיים צח /לע"מ ?? הראל לוקר
צילום: חיים צח /לע"מ הראל לוקר

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel