Israel Hayom

לתאגיד אסור למנוע מצופיו ראיון עם ראש הממשלה

- יעקב אחימאיר

יום גורלי מחרתיים לגורל הנהגת המדינה? אכן. יום גורלי לגבי אמינות התפקוד של התקשורת לעת בחירות? אכן. והיה ויפסיד נת ניהו במערכה, יאשימו רבים מתומכיו את התקשורת באובדן השלטון. לטעמנו, הסיקור חדור השנאה לראש הממשלה, ולא מהיום, לא יספיק כדי להסביר הפסד, גם לא ההליך המשפטי. להתרשמותנו בלבד, ציבור יריביו של נתניהו חפץ בשינוי, וזאת לאחר שנים כה רבות של אחיזה בהגה. למרות כל ההישגים המדהימים של ראש הממשלה - מבצע החיסון של רוב האוכלוסייה, ייצוב הכלכלה גם לדעת גורמים לא ישראליים, וכן הישגיו המדיניים - קיים בציבור פלח מצביעים החפץ בשינוי. והיה כי ינצח נתניהו, ניתן יהיה לומר כי הצליח להבקיע את חומת השנאה שהקמתה החלה כבר ב ,1996 ראשית כהונתו כראש ממשלה.

אבל סברות אלה אינן דוחקות לפינת הזירה את גורמי התקשורת. את רובם אנו מכנים: "מפלגת התקשורת". מפלגה זו, אף כי לא תשגר נציגים נבחרים לכנסת, פעלה רבות כדי להשיג את היעד המיוחל, וכדי לממש את המצע שלה, חתרה לסילוק נתניהו. יש להדגיש: זו זכותם המלאה של ערוצים מסחריים, פרטיים, לאמץ יחס ביקורתי, מוטה או אוהד כלפי ראש הממשלה. זה המחיר שמשלמת מדינה עבור שמירת ערך העיתונות החופשית, שפעילותה לא תלויה בכספי הציבור. לא כן ייאמר על תפקוד התקשורת הציבורית.

תאגיד השידור הציבורי ממומן מכספי הציבור, ועל כן זו חובתו לשקף, ככל הניתן במדויק, את כל הדעות הרווחות בקרב הציבור. קשת דעות זו היא מרובת גוונים, מן הקצה אל הקצה. עתה, לפי הדיווחים, מתריס התאגיד בפני נתניהו כי כל עוד הוא מסרב להעניק ראיון לאולפן הח דשות של ערוץ ,11 כפי שהתראיין לערוצים 12 ו ,13 תישלל ממנו האפשרות להתראיין לרדיו רק"ע, שצרכניו דוברי רוסית.

מיותר לפרט בעת הזאת את חשיבות השיח עם דוברי רוסית. לטע מנו, אסור שהתניה זו, בין שכלפי ראש הממשלה ובין שכלפי אישיות פוליטית אחרת, תוצג על ידי התאגיד הציבורי. מי שקיבל החלטה זו, התעלם מן העובדה כי תפקוד התאגיד חייב להיות מונחה על ידי העיקרון של שירות לציבור. אסור שעלבון, או פגיעה בתחושת הגאווה המלאכותית, ינחו החלטות.

הח"מ היה ממועסקי השידור הציבורי במשך כיובל שנים. עובדה זו מונחת בזאת לעיני הקורא, ובעיקר לשיפוטו, נוכח הדעה הביקורתית של הח"מ כלפי התאגיד בפרשה זו של קיום ראיון עם ראש הממשלה. עם זאת, הגישה הביקורתית הנוכחית רק מתחדדת עקב שנות העבו דה הרבות בשידור הציבורי והיכרות אינטימית עם יעדיו ומימונו של התאגיד בכספי ציבור. מוצע בזה לאנשי ראש הממשלה ולקברניטי התאגיד לינוק ממקטרת השלום. יחליפו כמה מילים ויחוסלו המשקעים.

 ?? צילום: אי.פי ?? לא רק באיסלנד - לבה זורמת בעוצמה מלועו של הר הגעש פואגו שבגואטמלה, אשר התפרץ בשבוע שעבר
צילום: אי.פי לא רק באיסלנד - לבה זורמת בעוצמה מלועו של הר הגעש פואגו שבגואטמלה, אשר התפרץ בשבוע שעבר
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel