Israel Hayom

שגיאה כפולה ומאוד מכוונת

בחסות הקורונה, הטניסאי בנואה פר 31) בעולם( איבד עניין במשחק ועולה למגרש כדי להפסיד ● "יש טורנירים שאתה לוקח 10,000 דולר על הפסד בסיבוב הראשון, אז למה לי להתאמץ?"

- דור הופמן

הולגר רונה בן ה 17 נחשב לאחת ההבטחות הגדולות של הטניס העולמי. לכן, כשהדני הצעיר עלה בשבוע שעבר לרבע גמר טורניר סנטיאגו בצ'ילה, ההתלהבות היתה בהתאם. לא רק שהיה זה הישג השיא בקריירה הקצרה שלו, אלא זה גם הגיע אחרי ניצחון על המדורג שני בטורניר ו 31 בעולם. לכאורה, אין דרך להמעיט מהניצחון של רונה - ‪3:6 ,2:6‬ חלק - אלא שהניצחון הזה הגיע עם כוכבית גדולה ושמה בנואה פר.

אף שמעולם לא עבר שמינית גמר גרנד סלאם, פר הוא טניסאי בכיר כבר כמה שנים טובות. הצרפתי בן ה 31 זכה במהלך הקריירה בשלושה טורנירי ,ATP דורג בשיאו במקום ה 18 בעולם, ניצח במהלך הקריירה מדורגים בעשי רייה הראשונה, והרוויח הרבה מאוד כסף. כמעט בכל זמן נתון הפסד לשחקן בן 17 ייחשב לסנסציה גדולה, אלא שבשנה האחרונה פר הוא לא ממש טניסאי. הוא כן עולה למגרש, אבל לא במטרה לנצח. ב 2021 ניצח רק במשחק אחד - וגם זה מול המדורג 1,165 ניקולאס יארי - כש בכל שאר המשחקים הוא הפסיד, כמעט תמיד מבלי שזכה במערכה. במשך השנה האחרונה ניצח רק פעמיים, וכל ניצחון היה בניגוד מוחלט לתוכנית שלו.

בסוף השבוע, אחרי הפסד לסטפנוס ציציפאס בטורניר אקפולקו, פר העניק ראיון מרתק ל"לאקיפ". "הפסדתי סיבוב ראשון וזה הדבר הכי טוב. הטניס לא נמצא אצלי בעדיפות ראשונה כרגע. אני רק רוצה לצאת מה'בועות' כי אני לא נהנה בכלל מהמשחק".

מחויב רק לעצמו

פר, מסוג השחקנים שזקוקים לאנר גיה של הקהל, הוא לא הראשון שסובל מהתנאים הנוקשים של עידן הקורונה. גם גאל מונפיס ודניס שפובאלוב העי דו שהמצב פגע בהם נפשית ומורלית, ההבדל הוא שפר החליט להפוך את הדיכאון לעסק. "הדבר המפתיע בסבב הוא שאפשר לעשות הרבה כסף עם הפסדים", אמר הצרפתי בכנות; "יש טורנירים שאתה לוקח 10,000 דולר על הפסד בסיבוב הראשון, אז למה לי להתאמץ? אני מגיע לטורניר, לוקח כסף, ועובר הלאה. זאת העבודה שלי". פר הגיע למצב שבו הוא לא מתאמן, וכשהוא כן משחק זה לא מראה מלבב בכלל. כששיחק בארגנטינה מול פרנ סיסקו סרונדולו המקומי, הוא לא אהב החלטה של השופט והגיב ביריקה על החימר, בצעקות ובקללות. את המשחק הוא הפסיד כשחבט הגשה חסרת חשק בזמן שמביאי הכדורים עוד היו בתוך המגרש. בכלל, שפת הגוף של פר מש דרת חוסר עניין, ופניו קפואות באופן מטריד. "אין טעם לשלם למאמנים בי מים האלה", הסביר; "אין לי בשביל מה להכין את עצמי למשחקים".

ה"טנקינג" של פר פתח דיון מע ניין. מצד אחד יש ביקורות על הצר פתי ועל כך שהסבב מאפשר התנהגות כזאת. "המילים שלו מוכיחות שהוא לא מתאמץ במכוון ואפשר לקנוס אותו על זה", צייץ אנדי רודיק, ורבים חושבים כך. מצד שני, יש כאלה שרואים את הדברים אחרת; "אולי זה סימן שהוא זקוק לעזרה", הציעה קים קלייסטרס, ונדמה שיש משהו בדבריה. הקורונה משפיעה על הטניסאים בצורה שונה, ובזמן שישנם אלו שהצליחו להישאר מחויבים למשחק בתנאים הנוקשים - יש כאלה, כמו פר, שנאלצים להיות מחויבים אך ורק לעצמם.

קראצב מזנק בגדול

אסלן קראצב (27) המשיך את השנה הנהדרת שלו כשזכה בתואר ATP רא שון בקריירה עם ‪3:6 ,3:6‬ על לויד האריס בגמר טורניר דובאי. הרוסי, שלפני פגרת הקורונה היה מדורג מחוץ ל 250 בעולם, עשה קפיצה אדירה וב דירוג הקרוב יהיה במקום ה .27

 ?? צילום: אי.פי.אי ?? בנואה פר. לצד הביקורות יש שחושבים ש"הוא זקוק לעזרה"
צילום: אי.פי.אי בנואה פר. לצד הביקורות יש שחושבים ש"הוא זקוק לעזרה"
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel