Israel Hayom

הבטחה לאומית

איתי מושקוביץ (21) מוביל את אליצור נתניה לצמרת ליגת המשנה והפך לאחד השמות החמים בכדורסל הישראלי ● קבוצות בכירות בליגת העל גילו בו עניין, וגם באירופה ובמכללות הוא מבוקש ● מאמנו רובן נייברגר: "יש אפשרות שיגיע ליורוליג"

- אבי סגל

דרת הכתבות על הצעי רים המבטיחים ביותר באירופה מתמקדת השבוע בכישרון הישרא לי איתי מושקוביץ, שפרץ העונה בגדול, אף שמדובר בשחקן מהליגה הלאומית. זה סיפור מסקרן על אלמוני, שאיש לא ציפה שכבר השנה ייכנס לרשימת ההבטחות הגדולות שגדלות כאן בשנים האחרונות.

מושקוביץ 1.88) מ'( התבשל עד העו נה על אש קטנה, אך למעשה עבר תה ליך איטי ומדוד בשלבי ההתקדמות, שלקראת יום הולדתו ה ,21 שיחול בש בוע הבא, הגיע לרגע השיא.

זה התחיל כבר לפני כמה שנים, כש משפחתו עזבה את המרכז לטובת חיים בעמק יזרעאל, וכדי שהילד יוכל לשחק בהפועל גלבוע/מעיינות, ממועדני הנו ער המובילים בישראל. את קבוצת הנע רים, יחד עם יותם חנוכי, הוביל לזכייה בגביע, ולאחר שסיים את תקופתו בנו ער, החליט ללכת לחברת פיתוח השח קנים "שחקן אמיתי", שנותנת מעטפת שהיא הרבה מעבר לאימונים.

נראה שהחלטה זו השתלמה. תחילה הגיע למכבי ר"ג מהליגה הארצית ושי חק במדיה בהצלחה רבה. אחר כך עבר לאליצור נתניה מהליגה הלאומית, קבו צה שעברה לניהולה של חברת "שחקן אמיתי". זו העונה השניה שלו בקבוצה, ובה החליט המאמן רובן נייברגר לא לה ביא גארד זר, מה שנתן למושקוביץ את הבמה ואת הדחיפה הגדולה - החלטה שאפשרה למושקוביץ לעלות מדרגה.

המספרים שלו מסבירים הכל )ראו טבלה(, וכבר עזרו לו לזכות בתואר השחקן הישראלי המצטיין של הסי בוב הראשון בלאומית, תוך שהוא מו ביל חבורה צעירה למקום השני בליגה, שממנו עולים לליגת העל - הפתעה גדולה. ביום רביעי האחרון רשם מוש קוביץ את משחק השיא שלו. מול הפועל עפולה הוא קלע 26 נקודות 4) שלשות(, קטף 5 ריבאונדים וחילק 5 אסיסטים.

"רעב עצום להשתפר"

עוזר מאמן פנאתינייקו­ס, ליאור ליובין, ששימש עד לא מזמן מנהל מקצועי בנתניה, מתלהב: "איתי ילד מדהים. מה שמייחד אותו זו האהבה הג דולה שלו לכדורסל. הוא אוהב להיות על המגרש, לצפות, להקשיב. יש לו רעב עצום להשתפר, שלעיתים אפילו דורש ריסון. הוא מוקף באנשי מקצוע בכל היבט, ואלה מובילים אותו בדרך הנכונה שיכולה להגשים כל חלום".

גם מאמנו בנתניה, נייברגר, מספר על גארד שיכול לעשות הרבה מאוד, כמו לשחק בשתי עמדות, כשהכוונה היא להפוך אותו בעתיד לרכז: "הוא שחקן שמנהל, מייצר, מוסר. בעל בית שמסוגל להתמודד עם כל אחד הגנתית ויש לו קבלת החלטות מצוינת. המערכת מא פשרת לו לבוא לידי ביטוי ומההתחלה הוא היה שחקן מוביל".

עוד אמר נייברגר: "איתי עבר תה ליכים. בהתחלה ההסתגלות לכדורסל הבוגרים, אחר כך המעבר לליגה הש נייה ועכשיו הוא מוכן לשלב הבא. הוא התבגר, גם מחוץ למגרש, והוא דוגמה ומופת להתנהלות. איתי ראשון להגיע למגרש ואחרון ללכת. לפעמים אני רב איתו כדי שיירד קצת מהמגרש, כדי שלא יהיה עליו עומס. כדי להשלים את המעבר לשלב הבא הוא צריך לשפר את האגרסיביות ואת מהירות קבלת ההחל טות". על עתידו של מושקוביץ מסתכל נייברגר בביטחון: "חד משמעית, איתי יהיה שחקן ליגת על. אני עדיין לא שם על זה את הבית שלי, אבל יש אפשרות שגם יגיע ליורוליג".

כאן מגיעה שאלת העונה הבאה. מו שקוביץ היה נעול על הליכה למכללות, וכפי שפורסם ב"ישראל היום" על ידי יעקב מאיר, סיכם במכללת מרימאק, אך הפריצה הגדולה עשויה לשנות את התו כניות, כיוון שקבוצות בכירות בליגת העל מתעניינות בו. על הפרק גם עומד מעבר לברנו הצ'כית )גם היא בניהול של "שחקן אמיתי"(.

"יש לו חיוך ממיס", מזכיר לסיום נייברגר, וליובין מסכים איתו: "כיף לראות ילד שמתקדם, והכל עם חיוך גדול על הפנים".

 ?? צילום: דני מרון ?? איתי מושקוביץ. מתקדם לפי הספר
צילום: דני מרון איתי מושקוביץ. מתקדם לפי הספר
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel