Israel Hayom

מכה לפרקליטות

המשנה לפרקליט המדינה על פרשת "מין תמורת מינוי": "אין סיכוי סביר להרשעה" ● פרקליטי נוה: החקירה לא היתה צריכה לבוא לעולם

- יאיר אלטמן,

המשנה לעניינים פליליים לפרקליט המדינה, עו"ד שלמה )מומי( למברגר, החליט על סגירת התיקים בפרשת "מין תמורת מינוי" נגד יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר עו"ד אפי נוה והשופטת אתי כרייף. ההחלטה, הסביר למבר גר, התקבלה בעקבות מעשים פליליים שבוצעו על מנת לה גיע לממצאים - החדירה לט לפון הפרטי של נוה, וכן בשל הקושי להגיע להרשעה בתיק. בנוגע להשמדת ראיה שכ רייף ביצעה לכאורה אמר למ ברגר: "נוכח מעמדה ותפקידה שעה שביצעה את העבירה, קיים לכאורה אינטרס ציבורי להעמי דה לדין בגין מעשה זה". עם זאת, ונוכח ההכרעה בדבר החשדות הנוספים, סבר המשנה לפרקליט המדינה כי "ניתן להימנע מהע מדתה לדין בכפוף להתחייבותה שלא לשוב לכס השיפוט. לאחר שהתקבלה התחייבות זו - כך ייעשה". למרות החלטתו, למבר גר סובר שבקשר שבין נוה וכרייף היה "מניע מעורב", וככל הנראה הקשר האינטימי ביניהם לא נבע בהכרח מרצונה של כרייף בקידום תמורת יחסי מין, אלא היתה בו כנראה גם משיכה מינית.

עורכי הדין בעז בן צור, כרמל בן צור, גיא רוה והדר גולדשטיין המייצגים את נוה מסרו בתגובה: "היום נסגר תיק שלא היה צריך לבוא לעולם. כזכור, החקירה נגד מרשנו נפתחה לאחר שהתבצעו עבירות פליליות כלפיו. על אף שחקירה זו לא היתה צריכה לה תקיים, טוב שלאחר בחינה מע מיקה - העובדות התבררו".

כזכור, בדצמבר 2019 הת פוצצה הפרשה על ידי הכתבת הדס שטייף בגלי צה"ל כאשר פורסמו התכתבויות פרטיות של

נוה שהושגו על ידי פריצה לא חוקית לטלפון הנייד שלו. גם בנימוקי סגירת התיק על ידי למברגר, צוין לא אחת כי היתה חשיבות לאופן מציאת הראיות ולהלך הרוח התקשורתי שליווה את הפרשה לכל אורכה.

עו"ד נתי שמחוני ואופיר סט רשנוב המייצגים את השופטת כרייף מסרו: "אנו מברכים על ההחלטה על סגירת התיק". אנו חדורי אמונה כי לא נפל כל רבב בהתנהלותה". לדבריהם, "השו פטת כרייף נבחרה כדין לכהונת שיפוט ברוב גדול בוועדה למינוי שופטים, וזכתה לתשבחות רבות על תפקודה. אנו מצרים על הע וול הכבד ועוגמת הנפש שנגרמו לה, למשפחתה ולמערכת המש פט. בשל כך, ומתוך רצון למנוע את המשך הפגיעה הקשה הגיעה מרשתנו בלב כבד, להחלטה לפ רוש מכס השיפוט".

 ??  ?? כרייף ונוה
כרייף ונוה
 ??  ?? מנדלבליט
מנדלבליט
 ?? צילום: יהודה בן יתח ?? עו"ד נוה
צילום: יהודה בן יתח עו"ד נוה
 ?? צילום: אתר בתי המשפט ?? השופטת כרייף
צילום: אתר בתי המשפט השופטת כרייף

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel