Israel Hayom

"מתווה בדיקות הקורונה לילדים לא עובד טוב"

משרד הבריאות הרחיב את האפשרות להיבדק לפני הגעה למלונות או לאירועים ל 72 שעות ● דוד, שנסע לנפוש באילת: "לקחו יותר מ 48 שעות עד התשובות"

- מיטל יסעור בית אור ושמעון יעיש

מתווה הבדיקות לילדים בטרם הגעה למלון גרם לב עיות במשרד הבריאות, שהרחיב את האפשרות להיבדק לפני הגעה למלונות או לאירועים לפרק זמן של 72 שעות לפני ההגעה במקום 48 שעות, בשל חג הפסח והבחירות.

מדובר במתווה המיועד לילדים עד גיל 16 שמגיעים עם הוריהם לנו פש. "נסענו בבוקר ראשון עם הילדים לאילת. עשינו בדיקות ביום שישי, כי ההנחיה להיבדק 48 שעות קודם, אבל בסוף מה שקרה זה שהגיע יום ראשון בבוקר ואין תשובות", מספר דוד, אב לחמישה שנסע לנפוש באילת עם המשפחה. "לא ידענו מה לעשות. כבר חשבנו אפילו לבטל את המלון. בסוף אמרנו שניסע ונראה אם במהלך היום זה מגיע. בסוף הבדיקות הגיעו, אבל הבדיקה החמישית הגיעה רק ב ,17:00 כשכבר השגנו אישור מרו פא להכריז שהבדיקה אבודה. לאורך כל היום אין עם מי לדבר". דוד הוסיף כי 48" שעות זה פרק זמן קרוב מדי וקשה להתמודד עם תקלות. שנה אחרי הקורונה ואין מע רכת מידע ברורה שאתה עושה בדיקה ויכול לדעת מה הסטטוס שלה. דיבר תי עם משרד הבריאות, פיקוד העורף וקופת החולים, ואף אחד לא יודע מה קורה. משרד הבריאות ופיקוד העורף מפנים לקופה, הקופה מעבירה לפי קוד העורף והם באמת לא יודעים. החיילת בפיקוד העורף אמרה שמה בוקר הם עם פניות של אנשים שנו סעים לאילת וממתינים לתשובות".

יוזמת הבדיקות המהירות טרם החלה וצפויה להתחיל בהמשך הש בוע אבל יוזמה נוספת שעליה עוב דים ב"מגן ישראל" נוגעת לאפשרות להקים עמדות בדיקה מהירה שייתנו תוצאות שיהיו תקפות למשך יממה. "דווקא למלונות בדיקות מהירות הן פחות טובות כי אתה בא לכמה ימים. אבל נאפשר בדיקות מהירות כל יום. זה מחייב גיבוש תקנות ספ ציפיות למפעילים שיעשו את הבדי

קות. מאחר שאלו עמדות עצמאיות צריך לסגור את התהליך המחשובי, כך שיהיה דיווח על בדיקה שלילית שתיתן תו ירוק ל 24 שעות", אמר פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש.

"שינוי לא משמעותי"

בבתי המלון מקבלים את השינוי במתווה בהבנה. גורמים בענף מסרו ל"ישראל היום" כי "מדובר בשינוי לא משמעותי ואנחנו חיים איתו בש לום, עברנו דברים משמעותיים יותר בשנה האחרונה". תפוסת החדרים בבתי המלון בכל חלקי הארץ גבוהה לקראת פסח. במלונות באילת כמעט שלא ניתן למצוא חדרים וזאת למ רות מחירי החופשות הגבוהים במלו נות בעיר הדרומית. חלק מהמלונות באילת עדיין לא נפתחו, בעיקר בשל מחסור בכוח אדם. ביקושים גבוהים מאוד נרשמים גם באזור הכנרת ובים המלח. בימים הקרובים צפוי להתפר סם גם מתווה שיאפשר מעבר לסיני דרך טאבה. ישראלים רבים כבר מת כננים את חופשת החג בסיני, אם כי לא ברור מתי ייכנס המתווה לתוקף.

 ?? צילום: יהודה בן יתח ?? מלון רויאל ביץ' באילת
צילום: יהודה בן יתח מלון רויאל ביץ' באילת

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel