Israel Hayom

אופרה עם גיבורי על

שלוש שנים וחצי אחרי ש"ליגת הצדק" יצא לקולנוע ונקטל על ידי המבקרים, יצאה בסוף השבוע גרסתו של הבמאי זאק סניידר - שנזרק מהסרט לפני שסיים אותו ● התוצאה: אפוס בן ארבע שעות מופרע, מופרז, מלא פאתוס ודי מרתק

- ישי קיצ'לס

הגרסה החדשה של "ליגת הצדק", שעלתה בסוף השבוע ב־OBH max (ושזמינה אצלנו ב־DOV ,)HOT מוקדשת לאוטום - בתו בת ה־02 של הבמאי זאק סניידר, ששמה קץ לחייה במארס .2017

כשהטרגדיה התרחשה, סניידר היה מצוי בעיצומו של מאבק עם אולפני האחים וורנר סביב הגרסה הקודמת של "ליגת הצדק", סרט גיבורי־העל המצופה שאמור היה לאחד בין גיבורי הדגל של חברת די.סי - באטמן, וונדר וומן, סופרמן, אקווה מן, סייבורג ופלאש - ולהיות תשובה קופתית הולמת ל"הנוקמים" של אולפני מארוול המתחרים.

המפיקים, שהחלו לאבד אמון בבמאי שלהם, התעקשו שסניידר ירפה קצת מהטון הקודר והכבד, שפגע בהכנסות של החלק הקודם בסאגה - "באטמן נגד סופרמן". הם גם דרשו ממנו להגיש להם סרט באורך של לא יותר משעתיים.

תוך כדי כך, סניידר הבין שהאולפן החל להתייעץ עם במאי נוסף מאחורי גבו, ועד מהרה התברר שהמישהו הזה הוא לא אחר מג'וס ווידון - מי שכתב וביים את שני הסרטים הראשונים בסדרת "הנוקמים", ומי שהיה לו תפקיד מרכזי בהפיכת אולפני מארוול למפעל להיטים מטורף.

בסופו של דבר, לא לגמרי ברור אם סניידר פוטר או התפטר, אבל מה שכן ברור הוא שלא היתה לו שום כוונה להמשיך להילחם עם הבוסים בוורנר או לשתף פעולה עם ווידון. בהודעה שנשלחה לעיתונות נכתב כי סניידר ואשתו דבי (שמשמשת מפיקת סרטיו) פורשים מהמיזם כדי להתאבל על בתם.

ההמשך ידוע: ווידון השתלט על הסרט, צילם המון חומרים חדשים, הוסיף בדיחות מטופשות, קיצר את הסרט לשעתיים כפי שהתבקש, ופחות או יותר זרק את התוכנית המקורית של סניידר לפח.

אבל המעריצים הרבים של סניידר לא קיבלו את זה יפה, וכמעט מייד הם החלו לדרוש ברשתות החברתיות שהוא יקבל הזדמנות להשלים את הגרסה שלו (שזכתה לכינוי ‪.)"The Snyder Cut"‬ אף אחד לא חשב שמישהו יקשיב להם, כי הרי גרסת הכלאיים האיומה של "ליגת הצדק", שאותה השלים ווידון במועד, התרסקה בקופות ונקטלה בידי המבקרים כשיצאה .2017־ב

אלא שאז החלו מלחמות הסטרימינג, ופתאום הגרסה של סניידר ל"ליגת הצדק" כבר לא נשמעה כמו רעיון כל כך גרוע. פתאום היא נשמעה כמו אחלה דרך לפתות מנויים חדשים להצטרף לשירות הסטרימינג החדש של וורנר, ‪.HBO max‬

אז הנה היא לפניכם: "ליגת הצדק: גרסת סניידר". ארבע שעות תמימות של בומבסטיות מקסימליסטי­ת נטולת מעצורים (עם המון הילוכים איטיים), שצפויה לספק למעריצים הפנאטיים בדיוק את מה שהם רוצים: אופרה של גיבורי־על.

סניידר מחק כל זכר לנוכחותו של ווידון מהסרט. בין השאר, הוא דאג להשיב לדמויות את קווי העלילה המקוריים שלהן (כך שיש איזון מלא בין כל הגיבורים), לעבות את המזימה של סטפנוולף הנבל, להחזיר סיקוונסים שלמים שנחתכו בעריכה, להניח את היסודות לשני(!) סרטי ההמשך (שכנראה לא יופקו לעולם), ולהוסיף סצנות רבות שמבליטות את הממדים המיתולוגיי­ם והטקסיים של היצירה.

הסיפור אולי נותר על כנו (וונדר וומן ובאטמן מגייסים את אקווה מן, פלאש וסייבורג כדי למנוע מסטפנוולף לאסוף שלוש "קופסאות אם" שיביאו לקץ האנושות), וכך גם קווי המתאר הכלליים של התסריט, אבל זהו סרט אחר לחלוטין, ומוצלח בהרבה. מצד אחד, חוויית הצפייה הזכירה לי את הצפייה בגרסאות הארוכות יותר של "שר הטבעות". מצד שני, לפרקים הרגשתי שאני עושה בינג' על העונה הראשונה של סדרה חדשה (ולא רעה) בשם "ליגת הצדק".

אין בכוחה של הגרסה הנוכחית להפוך את "ליגת הצדק" לסרט טוב באמת, ולא כל התוספות שלה חיוניות (חלק אפילו משעממות), אבל היא כן מאפשרת לסניידר לממש את האימפולסים האמנותיים הכי מוגזמים והכי קיצוניים שלו על הקנבסים הכי גדולים שיש, והדבר מניב אפוס מופרע, מופרז, מגוחך, מלא פאתוס, ילדותי ודי מרתק, בסך הכל. ניתן לומר שהצדק נעשה.

 ??  ?? היה אמור להיות התשובה של די.סי קומיקס ל"הנוקמים". "ליגת הצדק"
היה אמור להיות התשובה של די.סי קומיקס ל"הנוקמים". "ליגת הצדק"

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel