Israel Hayom

ממצב של מועדון מרוסק הפכנו ליחידה

הטעויות במכבי חיפה )"בחירת השחקנים"( ובבית"ר ירושלים )"הטיימינג"( ● הבעיה של הנבחרת )"מחסור בשחקני הגנה ברמה גבוהה"( ● וההשוואה לאירופה )"אנחנו לא קשורים לשם, זו לא אותה ליגה"( ● גיא לוזון מסכם עונה חלומית עד כה וממשיך לכוון גבוה: "רוצה להחזיר את מכבי פ"ת

- שי ארצי

עונה מטורפת כמו זו של מכבי פ"ת יכולה לקרות רק אחת לכמה שנים. מדובר בקבוצה שרק בקיץ עלתה ליגה, בעלת התקציב השני הכי נמוך מבין כל קבוצות ליגת העל, ועם סגל שחקנים שעבור רובו מדובר בעונת הבכורה בליגה הרא שונה. לכן ההעפלה של המלאבסים לפלייאוף העליון היא אחת ההפתעות הגדולות העונה בכדורגל הישראלי.

"מלבד מכבי חיפה ומכבי ת"א, אני חושב שאשדוד ואנחנו שתי הק בוצות שהיו הכי ראויות לפלייאוף העליון", אומר מאמן פ"ת גיא לוזון בראיון מיוחד ל"ישראל היום", ומס ביר: "כל העונה לא ירדנו ממקומות .6-1 אני בטוח שכל מי שקשור למו עדון שלנו גאה ומאושר מהשנתיים האחרונות. אנחנו הקבוצה הכי צעי רה והקבוצה ששילבה הכי הרבה שח קני בית בליגה".

איך הצלחת לחבר סגל אנונימי עם שחקני נוער?

"לאחר ירידת הליגה החלטתי לשחרר את כל הסגל ובניתי סגל חדש לחלוטין, שבו הדגש הכי חשוב היה על האישיות של השחקנים. בנינו קבוצה שהשלם שלה גדול מסך חלקיו. הבאנו שחקנים שרעבים להצלחה, שחקנים שיש להם פוטנציאל וצריך לשפר אותם כדי שיפרצו, העלינו שחקנים מהנוער והבאנו רכש מהליגה הלאומית.

"ממצב של מועדון מרוסק הפכנו ליחידה שהביאה את הקבוצה לעליית ליגה חלקה ולגמר הגביע בעונה שע ברה, כשעל הדרך ניצחנו את הפועל ת"א ובית"ר ירושלים. העונה אנחנו עושים שנה מדהימה בליגת העל, לא יצאנו מהשישייה הראשונה, וניצחנו את מכבי ת"א, הפועל ב"ש, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים".

לא שחררתם את ליאל עבדה באמצע העונה. הוא בשל לצאת לאירופה?

"כל קבוצה שתשחרר את השח קן המרכזי שלה בהתקפה בינואר לא

תגיע ליעדים שלה. ליאל שחקן שעשה התפתחות מדהימה העונה ואסור לש כוח שבעונה שעברה בלאומית הוא התחיל כשחקן ספסל. הוא בנה את עצמו לאט לאט והעונה הוא לקח את המושכות בחלק הקדמי. זה לא דבר של מה בכך לשחקן בעונה הראשונה שלו בליגת העל. בכל מקום שהוא יהיה הוא יצליח, מהסיבה הפשוטה שיש לו רצון עז להשתפר. יש לו אישיות מדהימה, הבחור מקצוען, ואני מקווה שהוא יישאר אצלנו כמה שיותר".

ההצלחה האישית שלך היא סתי מת פיות לאלה שהספידו אותך?

"מה שמניע אותי זה לא מה שאומרים עלי, לטוב או לרע, אלא הצלחת המועדון שאני נמצא בו. אני לא מתעסק במה שאנשים אומרים, רק בעשייה. אין לי שליטה על דברים שנאמרים לטוב ולרע. כמאמן כדורגל אתה צריך להוכיח את עצמך בכל יום מחדש, בכל אימון ובכל משחק. הש נתיים האחרונות הן טובות ופוריות, אבל זו לא רק ההצלחה שלי, אלא גם של כל הצוות שלי - עוזרי המאמן נאור לוזון ומוראד מגמאדוב, לידור גנון מאמן הכושר, ומאמן השוערים ויקטור בוחניק - כל אחד נתן תרו מה אדירה".

צריך עור של פיל כדי לעמוד בכל הביקורות שחטפת.

"יש טייקונים שפשטו רגל והתר סקו, ויש טייקונים שפשטו רגל והמ ציאו את עצמם מחדש. אז כל טייקון שפשט את הרגל הוא לא איש עס קים טוב? ממש לא, הוא כנראה עשה טעויות בבחירות מסוימות. אני עשי תי טעויות ששילמתי עליהן במזומן, אבל ידעתי להתאושש, ולראיה השנ תיים האחרונות. לכל אדם יש תקופות פחות טובות בחיים - בעסק, בעבו דה, החוכמה היא לא להישבר ולה רים ידיים, אלא להרים את הראש, לא להתבכיין, לא להתמסכן ולא לרחם על עצמך. הדרך והגישה של אנשים מצליחים זה להמשיך להיאבק, וזו הבחירה שלי".

איפה טעית יותר - במכבי חיפה או בבית"ר ירושלים?

"הטעות שלי במכבי חיפה היתה בבחירה רעה של שחקנים. בבית"ר טעיתי בטיימינג שהגעתי למועדון. הגעתי לירושלים בזמן שאלי טביב החליט לפרק את הקבוצה וזה היה זמן רע מאוד. להגיע למועדון כזה גדול כמו בית"ר ירושלים בזמן שיש כאוס מוחלט בין ההנהלה )אלי טביב, ש"א( לבין הקהל ושהקבוצה מפורקת לחלוטין זו טעות קשה. יצאתי למחנה אימונים עם קבוצת נוער".

"כל המאמנים שנותנים לבעלים או ליו"ר להתערב להם בצד המקצועי יורים לעצמם ברגל, ושלא יתפלאו אחר כך שהם מוצאים את עצמם בבית מהר מאוד. לי מעולם לא קבעו ולעולם לא יקבעו - לא משנה באיזו קבוצה אהיה. ככה זה יישאר"

"הגשמתי הרבה יעדים בקריירה"

לוזון בן ה 45 כבש הרבה פס גות בקריירת האימון שלו. הוא

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel