Israel Hayom

לעם אין פתק החלפה

- נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין

הבקרים של ימי הבחירות מציפים אותי בדרך כלל בהתרגשות מיוחדת. מראה הקלפיות התכולות שעליהן מוטבע סמל מדינת ישראל, מזכיר לי ימים רחוקים, ימי ילדותי שבהם אסור היה לנו להניף את דגל ישראל. הייתי רק בן תשע כשהתרחש הפלא הגדול והיקר ביותר שפקד את עמנו בעת המודרנית - הקמת המדינה היהודית והדמוקרטית וחידוש ריבונותנו בארץ ישראל. היינו כחולמים. והנה היום, אזרחי ואזרחיות ישראל זוכים וזוכות להיכנס בשערי מתחמי הקלפיות, ולממש את זכותם הדמוקרטית בבחירת נציגיהם בכנסת.

אודה שהיום ההתרגשות החגיגית הזו מעורבת בתוכי בתחושות של דאגה וחשש. ההליכה אל הקלפיות בפעם הרביעית בתוך פחות משנתיים, בעקבות המשבר הפוליטי שפוקד אותנו, אינה חגיגית לאיש מאיתנו. ההשלכות הקשות של המצב הזה אינן נובעות רק מהפגיעה ביכולתה של המדינה להעניק תקציבים, ולהפעיל את השירותים החיוניים שהיא מספקת לאזרחיה בתחום הבריאות, החינוך, התעסוקה והרווחה - תחומים שנדמים היום קריטיים יותר מתמיד.

המצב הנוכחי אף שוחק, באופן חסר תקדים, את האמון של העם במוסדות הדמוקרטיים - בכנסת, בממשלה, במפלגות.

אך תחושת הייאוש שמאיימת להתגנב ללבבות של ישראליות וישראלים רבים, אסור שתקנה לה שם מקום. חוסנו של עם

תלוי במידה שבה בניו ובנותיו מאמינים ביכולתם לעבוד יחד, ובנכונות שלהם לעשות זאת. ואף על פי שנציגינו בכנסת עדיין לא צלחו את המשימה החשובה הזו במהלך השנתיים האחרונות, ימי משבר הקורונה הוכיחו שבשטח, העם בישראל יכול לאתגר הזה. בבתי החולים, במחסומי המשטרה, בעמותות החסד והסיוע, ישראליות וישראלים מכל הקבוצות ומכל השבטים - עבדו יחד. כתף אל כתף.

אזרחיות ואזרחי ישראל, אל תאפשרו לייאוש לתפוס מקום. זהו זמן השפעה. תהיה עמדתכם אשר תהיה, המדינה שאתם חפצים בה, והדרך לחתור למימושה, רק בידכם

תחושת הייאוש שמאיימת להתגנב ללבבות של ישראלים רבים, אסור שתקנה לה שם מקום. חוסנו של עם תלוי במידה שבה בניו ובנותיו מאמינים ביכולתם לעבוד יחד, ובנכונות שלהם לעשות זאת

כשסיירתי בארצנו בשנה האחרונה, וראיתי את ההירתמות של הישראליות והישראלים למאמץ המשותף, מתוך נחישות, אופטימיות ותחושת שליחות גדולה, נמלאתי בתקווה עמוקה, באמונה הכנה שיש בכוחנו לשלב כוחות ולהמשיך לבנות ולפתח את המדינה היהודית והדמוקרטית, הפלא והבית של כולנו.

עם התקווה הזו עלינו, על כולנו, לגשת ולהצביע בקלפי היום. עם התקווה הזו עלינו לדרוש מנבחרינו למצוא את הדרך לפוליטיקה של פשרות ושל חיבורים, פוליטיקה המחויבת לדרך של ממלכתיות, של שותפות, וכבוד לכלל הציבור הישראלי ונציגיו.

אזרחיות ואזרחי ישראל, אל תאפשרו לייאוש לתפוס מקום. זהו זמן השפעה. תהיה עמדתכם אשר תהיה, המדינה שאתם חפצים בה, והדרך לחתור למימושה, רק בידכם.

צאו להצביע - מלאי תקווה וגאווה.

 ??  ??
 ?? צילום: אייל מרגולין - ג'יני ?? יריית הפתיחה. חיילים מצביעים בגבול לבנון
צילום: אייל מרגולין - ג'יני יריית הפתיחה. חיילים מצביעים בגבול לבנון

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel