Israel Hayom

זה לא ויכוח על האיש

בליץ רגע לפני פתיחת הקלפיות: יו"ר ימינה ביקר בשורת ערים עם שיעורי הצבעה גבוהים לנתניהו ● המסר: לא אשב תחת לפיד ● את היום העביר לצד היועץ האמריקני שעבד בעבר עם נתניהו

- יאיר אלטמן

יו"ר ימינה נפתלי בנט "חרש" את השטח ביום שלפני הבחירות. בין השאר ביקר בערים אשדוד, אשקלון ורחובות, ולמעשה ביקר ביותר מ־71 נקודות, מרביתן ערים מעורבות בעלות שיעורי הצבעה גבוהים לליכוד. זאת, כדי למנוע זליגת קולות למפלגה לפי המודל ל"שתיית קולות" של נתניהו, שפורסם לראשונה ב"ישראל היום", וכן על מנת "לשתות" קולות בחזרה.

בנט שוחח עם העוברים ושבים וביקש מהם תמיכה ולהצביע ב' ביום הבחירות.

מרב המשאבים של המפלגה הושקעו בהסתערות על השטח, בדגש על ערים המזוהות עם מפלגת הליכוד. לאורך כל היום קיימו כל מועמדי ימינה עשרות חוגי בית, מפגשים וסיורים בשווקים, בקניונים ובמרכזים מסחריים על מנת לפגוש כמה שיותר אנשים ולשכנע את המתלבטים. נוסף על כך, במטה ימינה הוקם חמ"ל טל

פנים, שממנו יצאו אלפי שיחות ביום למצביעים פוטנציאליי­ם. ביום האחרון מיקד קמפיין ימינה מסרים בשני מישורים - הפרכת הטענה של נתניהו והליכוד כי בנט ילך לממשלת רוטציה עם יאיר לפיד, לצד מיקוד מאמץ במצביעי תקווה חדשה, שמאבדת מומנטום וצונחת בסקרים. במפלגה מתעקשים כי במעקב מול תקווה חדשה בראשות גדעון סער מצבה רע ממה שמדווח בסקרים, ומקווים "לשתות" קולות גם משם.

בנט פעל גם באופן ממוקד מול המגזר הדתילאומי. להערכת המפלגה, הציבור הזה, שמוגדר כ"בייס" של בנט, מסתייג מהתערבותו של נתניהו בפוליטיקה המגזרית ורואה במאמץ המתואם שלו ושל סמוטריץ' מזימה שמחלישה את כוחו של הימין.

את היום העביר בנט לצידו של היועץ האסטרטגי שמלווה את הקמפיין בחודשים האחרונים, ג'ורג' בירנבאום, איש הסקרים והמחקר, שאחראי לניתוח המידע בקמפיין. בירנבאום, איש טיפוחיו של היועץ המיתולוגי ארתור פינקלשטיין, הוא דמות שראש הממשלה בנימין נתניהו מכיר היטב. השניים עבדו יחד בקמפיין שבו נבחר נתניהו לראשות הממשלה.

 ??  ??
 ?? צילום: אי.אף.פי ?? בכוונת של בנט: מעוזי הליכוד. שלט של ימינה בירושלים
צילום: אי.אף.פי בכוונת של בנט: מעוזי הליכוד. שלט של ימינה בירושלים
 ??  ??
 ?? צילום: אריאל זנדברג ?? בנט במסע השטח, אתמול
צילום: אריאל זנדברג בנט במסע השטח, אתמול
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel