Israel Hayom

רה"מ: עוד 2 מנדטים יציבות ונשיג

נתניהו סייר בשוק מחנה יהודה, שם חיכו לו ולבכירי הליכוד תומכים רבים ● רה"מ: "בנט לא אמר שלא ילך לממשלה עם לפיד"

- יהודה שלזינגר

ביום האחרון לפני פתיחת הקלפיות המשיך ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיוריו ברחבי הארץ. הוא סייר בשוק מחנה יהודה, ובמחלקת הקורונה שנסגרה בביה"ח שערי צדק.

אתמול המשיך נתניהו לתקוף את יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר ימינה נפתלי בנט ולומר כי השניים ילכו עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

נתניהו אמר בראיון לגל"צ כי "בנט מוליך שולל את המצביעים שלו. גדעון סער אמר 'נלך לממשלה עם לפיד, עם בנט'. בנט לא אמר שלא ילך לממשלה עם לפיד או שלפיד לא יהיה חלק מהממשלה. לפיד ישלוט בממשלה כזאת".

לדברי נתניהו, "אנחנו צריכים שני מנדטים נוספים כדי ליצור ממשלה ימנית יציבה. האלטרנטיבה היא ממשלת רוטציה עם החברים האלה שמשחקים משחקים. מה שהם הסתירו במשך חודשים מתגלה בערב הבחירות, יש ביניהם דיל סודי על רוטציות, בין לפיד, גדעון ובנט. זו ברית אחים ,2 כמו שכפו עלי לקחת את לפיד כשר אוצר כושל".

נתניהו הוסיף: "אני מתעמת מול הקורונה, מביא מיליוני חיסונים ואהפוך את ישראל למעצמת חיסונים, אני מתעמת מול איראן. יש עוד ארבעה הסכמי שלום בדרך. באתי לשערי צדק, לפני כמה שבועות אנשים נלחמו על החיים שלהם, רופאים ואחיות הקריבו עצמם, עכשיו סוגרים את המחלקה הזאת. זה רגע מאושר שיוצאים מהקורונה ראשונים בעולם. בעולם הכל סגור, אצלנו כולם מחוסנים". הוא הבהיר כי לא יקים ממשלה

לכו להצביע. כל הסימנים מראים שזה הולך להיות גבולי, וכל קול יכול להכריע. הלוואי שנוכל סוף־סוף לאהוב יותר ולהצביע פחות

עבד זה הוכח כגורם לניצחון. גם נתניהו בחר בחיסונים לפני הכל וזה היה game־ה changer במערכה שאנחנו חווים היום: עולם אחד נגד נגיף והווריאנטי­ם שלו.

נכון, אימהות מקסימות רבות בין 6,000 קורבנות הקורונה, והן לא תלכנה היום לקלפי. הלב של כולנו יוצא אל בני משפחותיהם של קורבנות הקורונה, סבות וסבים, אימהות ואבות, אחיות ואחים. אבל אנחנו חושבים גם על אלה שניצלו הודות למבצע החיסונים, שהולך להיות שובר השוויון של בחירות .2021 שמענו רבים שאמרו בזלזול, נו, מה הבעיה להביא חיסונים? כל ראש ממשלה היה עושה את זה. ובכן - לא. עובדה שיש בין המועמדים לראשות הממשלה כאלה שחשבו שמלכתחילה אין סיכוי לפתח חיסונים כל כך מהר או להשיג מהם מספיק. תשאלו את מרקל בגרמניה או את מקרון בצרפת. דברו עם איטלקים ופולנים. רק תעשו את זה בזום, כי רבים מאוד מהם מצויים עדיין בסגר. גם ארבעה הסכמי שלום, עם איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו וסודאן - ועוד במהלך שנת קורונה, הם לא משהו שנחת משמיים. לא ההסכמים, לא הפוטנציאל הכלכלי האדיר שלהם, לא האופק המדיני שהם פותחים ולא היתרון העצום שהם מעניקים לישראל במאבק מול איראן. לא, גם זה לא משהו שכל ראש ממשלה היה מביא, בפרט לא כאלה שלא האמינו שתיתכן נורמליזציה ללא נסיגה, ובפרט כאלה שנאמו בזעם על כך שנתניהו כבר לא מבין איך מתנהלת הדיפלומטיה. ובכן, הממשל האמריקני ומדינות האזור המתונות חשבו אחרת, והאמינו בחזון.אמא שלי הולכת להצביע היום בפעם הרביעית. הזיכרון כבר לא משהו. לפעמים היא אפילו שוכחת את שמה של המטפלת האהובה שלה, שלא לדבר על בלבול בין נכד לנכדה. אבל עבור מי להצביע היא דווקא זוכרת. אני רק לא בטוח כמה זה מתוך אמונה, וכמה זה מתוך הרגל. משהו באמצע.

ולסיום רק בקשה אחת: אם אמא שלי יכולה, גם אתם יכולים. לכו להצביע, אל תוותרו על היכולת שלכם להשפיע. כל הסימנים מראים שזה הולך להיות גבולי. שכל קול יכול להכריע אם זה לכאן או לכאן. והלוואי שהמערכה הרביעית תביא להכרעה ברורה, שנוכל סוף־סוף לאהוב יותר ולהחרים פחות - או בעצם, להצביע פחות.

 ??  ??
 ?? צילום: אורן בן חקון ?? תקיעה בשופר בשוק מחנה יהודה
צילום: אורן בן חקון תקיעה בשופר בשוק מחנה יהודה
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ?? צילום: יוסי זליגר ?? מהירות הקול. קלפי למבודדים
צילום: יוסי זליגר מהירות הקול. קלפי למבודדים

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel