Israel Hayom

הרצון להרוס חזק יותר מהרצון לנצח

סגירת התיק של אפי נוה מוכיחה שמפלגת צלאח א־דין אינה רק מליצה, אלא מציאות קיימת שאין להתעלם ממנה ● הימין חייב להפנים: רק חומה בצורה של מנדטים למחנה הלאומי תוכל לגבור על מבצע ההרס

- יעקב ברדוגו

שממצביעי ני דברים מוכרחים כל אחד ואחת

הימין ומתומכי המחנה הלאומי לזכור היום: לכוחות המבקשים לפורר את הצלחתו האידיאולוג­ית ההיסטורית של הימין - יש עוצמות בלתי רגילות ומוטיבציה חסרת מעצורים.

ראו את סגירת התיק נגד עו"ד אפי נוה, וגזרו ממנה מסקנה. זהו, בתמצית, סיפור כוחה של המערכת המשפטית.

תצוגת תכלית ליכולותיה, לעוצמתה, ליעילות שבה היא מפרקת כל איום עליה, לוויתורים המפליגים שהיא עושה לעצמה בדרך להשגת היעד, לדורסנות שבה היא פועלת מול מה שהיא מגדירה כ"אויב" או "סכנה".

הביטו במקרה הזה, וראו עד כמה מעניין אותה הצדק מרגע שהושגה המטרה. האיום הוסר, אפשר לקפל את העסק. סימני השאלה יישארו פתוחים, וספק אם נדע אי פעם אם צדק הושג, אם האמת נחשפה או אם העוול תוקן.

אלה העוצמות של הכוחות הפועלים כעת מול נתניהו באופן אישי, ומול שלטון הימין באופן כללי. מדובר במערכות נטולות כל עכבות, שיעשו כל מה שנדרש כדי לנטרל את מי שפועל ליטול מהן את כוחן העודף

ולהחזירו לריבון: לעם.

מפלגת צלאח א־דין: מי שגיחך למשמע הביטוי, מבין כעת שזו לא בדיחה. אי אפשר להתכחש לה עוד.

לעוצמות האדירות האלה מתווספת הפעם מוטיבציה חסרת תקדים של יריבי נתניהו במערכת הפוליטית. נורמות פוליטיות מסורתיות עפעף. יאבדו מתוקפן. קווים שלא נחצו בעבר, ייחצו הפעם בלי להניד

צריך להבין: הרצון העז לסלק את נתניהו, ובדרך זו לנטרל הן את הימין האידיאולוג­י והן את המוני בוחריו, הפך משאיפה פוליטית למשאלת נקם.

יריביו השקיעו את כל נכסיהם הפוליטיים, את כל תדמיתם, את כל המשאבים שלהם ואת כל עתידם - בפרויקט לסילוק נתניהו. חלקם כבר יודעים שאין להם סיכוי לתפוס את מקומו. כל שנותר להם הוא לעשות ככל יכולתם ולהתפלל חזק־חזק שמיזם סילוקו של נתניהו יצליח, ושמשהו מהכבוד העצמי שלהם יינצל. הם יודעים שהם יראו את לשכת רה"מ רק מבחוץ, והם מוכנים להתפשר: אם לא כראש ממשלה, לפחות ניזכר בהיסטוריה כמו דן מרגלית: הייתי מי שתרם לסילוקו של ראש ממשלה בישראל.

סביר שגדעון סער כבר הגיע למקום הזה. המוטיבציה להרוס היא לעיתים יותר חזקה מהמוטיבציה לנצח; בשבילה אפשר להסיר עכבות וללכת למחוזות שלא העזנו לחשוב עליהם בעבר. אם יהיה להם צ'אנס, אפילו דחוק, הם יחצו כל קו אדום כדי להקים קואליציה, אפילו זמ

נית, עם כל מי שרק ירצה, לסילוק הליכוד. גם עבורם זה הצ'אנס האחרון.

מצביעי הימין מוכרחים להבין את המשמעויות של הגורמים האלה ולהפנים שרק חומה בצורה של מנדטים למחנה הלאומי המובהק, זה שמחויב לממשלת ימין על מלא, תוכל לגבור על מבצע ההרס משמאל.

 ?? צילום: אורן בן חקון ?? "כוחות נטולי עכבות. בית המשפט העליון"
צילום: אורן בן חקון "כוחות נטולי עכבות. בית המשפט העליון"
 ??  ??

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel