Israel Hayom

המשימה הבלתי אפשרית של ועדת הבחירות

-

מעולם לא נדרשה ועדת הבחירות המרמ כזית לעמוד בפני כל כך הרבה אתגרים כמו בבחירות שמתקיימות היום. כמי שממ סקר את פעילותה של הוועדה מהבחירות לכנסת המ31 ,1992מב אני יכול להעיד שממ טלות מורכבות כאלה לא היו בעבר.

קשה היה לי להאמין שהוועדה תצליח לעמוד במשימה להקים כמ005 מתחמי אוהלים בכל הארץ כדי לאפשר למ21 אלף חולים מאומתים ומ93 אלף מבודדים להגיע, חלקם במוניות, כדי להצביע בקלפיות בלי להדביק חלילה אנשים אחרים.

קשה לי עדיין להאמין 6,500מש העובדים שגויסו על ידי ועדת הבחירות יספיקו בתוך פחות משלוש יממות (מהלילה אחרי סגירת הקלפיות ועד כניסת השבת בליל שבת) להשלים את ספירת כל קולות המצביעים, לרבות כמ006 אלף מעטפות כפולות של חיילים, שוטרים, אסירים וסוהרים, דיפלומ מטים בחו"ל וכן חולים ומבודדים.

מנכ"לית הוועדה עו"ד אורלי עדס הוכימ חה כבר בעבר שיש לה את הכישורים והיכומ לות להתמודד עם אתגרים קשים. זכור לי שבבחירות לכנסת המ32 במארס אשתקד, ימים ספורים לאחר שהגיע אלינו נגיף הקורונה, היא השכילה להיערך בתוך ארמ בעה ימים לרכישת 16 אוהלים, שהוצבו במתחמים פתוחים בערים שבהן שהו הממ בודדים, ומנכ"ל מד"א אלי בין גייס כמה עשרות פרמדיקים ששימשו מזכירי קלפי. הם תודרכו במהירות והוכנו עבורם ועבור המצביעים ערכות מיוחדות עם מסיכות, כפפות וציוד נוסף כדי למנוע כל מגע עם המצביעים. כתוצאה מההתארגנות המהירה, יותר 4,000ממ איש שהיו בבידוד מימשו את זכותם להצביע, ואיש לא נדבק.

אולם במקום לשבח את הרצינות, המסימ רות והאחריות שמגלים העובדים הבכירים בוועדת הבחירות, כבר נשמעים קולות, בעיקר ברשתות החברתיות, המטילים ספק באמינותה של הוועדה והעומדים בראשה. בכירים בוועדה סבורים כי יש בכך נימ סיון מכוון להשפיע על ציבור הבוחרים לקבע תודעה מסוימת ולייצר דהמלגימ טימציה לתוצאות הבחירות כדי שלאחר פרסומן גורמים פוליטיים שאינם מרוצים מהן יוכלו לערער עליהן.

גם אישים פוליטיים הטילו ספק באמימ נות הוועדה והגינותה. יו"ר הכנסת יריב לוין אמר כי "החלטות הוועדה אבסורדיות ומוטות פוליטית". בוועדת הבחירות הבימ עו פליאה על דבריו של לוין שהיה בעבר סגן יו"ר ועדת הבחירות מטעם הליכוד וממ כיר מקרוב את פעילות הוועדה, שהוסיפה אלפי מפקחים בקלפיות שיצלמו את כל הליך ההצבעה מייד לאחר סגירת הקלמ פיות. לאחר הבחירות הקודמות הוגשו כמה עתירות ובהן תלונות על ליקויים בספירת הקולות, בתגובה קבע בג"ץ כי "בעתירה שלפנינו לא הצביעו העותרים אפילו על קלפי אחת שנתגלו בה ממצאים מחשידים, ולא הניחו בדל ראיה לתשתית עובדתית כלשהי לטענותיהם החמורות בדבר חשש ממשי לטוהר הבחירות".

 ??  ?? מאומתים מצביעים בקלפי
מאומתים מצביעים בקלפי

Newspapers in Hebrew

Newspapers from Israel